Foto: McLaren

Luiss Hamiltons ir paziņojis, ka paies vismaz seši mēneši līdz būs jūtama viņa ietekme uz “Mercedes” 2013.gada modeļa tehnisko attīstību.

Šī gada izskaņā Luiss Hamiltons oficiāli beigs savu darbu “McLaren” sastāvā un ar 1.janvāri kļūs par “Mercedes” pilotu. Vēl iepriekšējā nedēļas nogalē Hamiltons piedalījās pēdējā demo braucienā “McLaren” sastāvā Maltas salā, kur brits sniedza arī vairākas intervijas presei un atzina, ka pagaidām nav iespējams noteikt vai nākamajā sezonā viņam būs iespēja cīnīties par kādu uzvaru.

“Es domāju, ka tas ir krietni par agru, jo es tajā mašīnā neesmu pat sēdējis,” Hamiltons paziņoja intervijā SKY Sports News. “Izskatās, ka Brazīlijā “Mercedes” bija 1.1 sekundi aiz ātrākajiem un līdz ar to mums priekšā ļoti garš ceļš ejams. Taču es nedomāju, ka tas nav iespējams – komandai ir liels potenciāls un tieši tāpēc esmu tai pievienojies.”

Nevar aizmirst, ka “Mercedes” komanda 2012.gadā izcīnīja vienu uzvaru un pēdējos sešos posmos tikai reizi spēja iebraukt punktos. Hamiltons atzina, ka paies pietiekami ilgs laiks – līdz pusgadam, kamēr viņš reāli sāks ietekmēt modeļa attīstību, tomēr lielākās brita cerības saistās ar aiznākamo sezonu.

“Es to neuztveru, kā īstermiņa projektu,” turpināja Hamiltons. “Pirmkārt, es pirmo reizi izmēģināšu šo mašīnu tikai februārī un tādēļ nespēšu ietekmēt tās attīstību ātrāk par sešiem mēnešiem. Es domāju, ka 2014.gads būs pats svarīgākais, taču es neredzu iemeslu, kāpēc mēs nākamgad nevarētu izcīnīt kādu pjedestālu. Ja viss notiek ļoti, ļoti veiksmīgi un nākamgad izdosies izcīnīt uzvaras, tad, protams, būsim sajūsmā, taču līdz tam vēl jāpagaida.”

Jāpiebilst, ka Luisa Hamiltona tēvs Entonijs Hamiltons paziņoja, ka “Mercedes” sastāvā jau pirmajā sezonā viņa dēls pārsteigs daudzus un varētu izcīnīt pāris uzvaras.

1 KOMENTĀRS

  1. Ja 2007 gadā kāds būtu dzirdējis kā Hamiltons runā 2012 gadā, diez vai kāds ticētu, ka tas ir viņš. Pat Brauns ir daudz optimistiskāks par nākamo sezonu sakot, ka Mercedes noteikti var cīnīties par uzvarām.
    Tas droši vien izskaidrojams ar neziņu, ir grūti pateikt kā tev veiksies jaunajā sezonā ja tev pagaidām ir tikai aptuvens priekšstats par to kas tā vispār ir pa komandu (kā tā izskatās no iekšpuses) un kā tā funkcionē.
    Katrā gadījumā domāju, ka šī ir Hamiltona iespēja pierādīt, ka viņš ir pieaudzis un nobriedis pilots nevis tikai ātrs un veikls ”bad boy”. Šī ir viņa iespēja cilvēku acīs pietuvoties Alonso autoritātei.

      • Lai arī esmu liels Hamiltona fans un nevar noliegt, ka viņš ir ļoti ātrs, ļoti apdāvināts pilots, tomēr jāatzīst, ka līdzīgi kā Fettels, vēl aiz vien nav licis par sevi runāt kā par daudzpusīgu un nobriedošu pilotu. Alonso ar savu sniegumu ne būt tajā ātrākajā formulā – Ferrari, ir kļuvis par sava veida etalonu, neviens šobrīd nešaubās par to kurš ir labākais F1 pilots. Būtu Ferrari konkurētspējīgāki, iespējams pat izcīnot titulu viņa šīs sniegums netiktu vērtēts tik augstu kā tas tiek darīts šobrīd. Šiem abiem diviem censoņiem (Hamiltonam un Fettelam) šādas pieredzes trūkst, viņi visu laiku braukuši vairāk vai mazāk konkurēt spējīgās mašīnās, viņiem abiem (ik īpaši jau Fettelam) trūkst šādu sezonu kur uz viņiem paskatītos ne tikai kā uz ātriem čaļiem.
        Tas ir tas ko minēja Lauda, ja Šūmahers trīs gadus nespēja no mercedes uztaisīt konkrētspējīgu komandu, tad tā ir Hamiltona iespēja likt cilvēkiem uz viņu skatīties kā uz jau daudz nopietnāku pilotu, pilotu kurš prot ne tikai ātri braukt, bet arī pacelt komandu.

  2. tas ir tavs viedoklis. es Fetela un Hamiltona aatrumu veerteeju daudz augstaak nekaa Alonso stabilitaati.

    shogad Fetelam nebuut nebija taa aatraakaa mashiina. sezonas saakums vispaar bija shausmiigs deelj karsto difuzoru aizlieguma. un kas pa sezonas beigaam! izraava titulu divas saciikstes kapaajot no peletona beigaam. tai pat laikaa sezonas izskanjaa Alonso pat Massu nevareeja vineet. bija visos iespeejamajos veidos Primadonnu jaalaizh garaam. nekaadu paaraako pilotu vinja peedeejo posmu sniegumaa nesaskatu.

  3. Šajā visā nedaudz mulsina Hamiltona apņēmība “atstāt iespaidu uz Mercedes attīstību”, jo:
    1) īsti Luiss nesaistās ar to pilotu, kas ir komandas cēlājs un tehniski zinošais, lai gan neapšaubu viņa ātruma talantu;
    2) cik vispār pilots var milzīgi ietekmēt mašīnas attīstību lielos vilcienos. Šeit interesants piemērs – ja Mihaels Šūmahers nebūtu atgriezies, mēs visi runātu par to cik viņš bija visu varens un par to, ka viņš noteikti būtu spējis ar vienu vai otru mašīnu izcīnīts uzvaru/titulu. Bet viņa 3 gadi Mercedes parādīja, ka mašīnai ir milzīga nozīme un ka pat MS kalibra pilots nespēj 3 gados nolikt uz sliedēm Mercedes – tas tomēr ir tehniskā departamenta lauciņš/pienākums/nopelns/posts.
    Tāpēc nedaudz izbrīna šis Hamiltona teksts par “ietekmi” un “6 mēnešiem”. Ja Brauns un Co. palabos kļūdas šī gada kļūdas un trāpīs ar mašīnas atbilstību jaunajām Pirelli riepām, tad Luisa ātrums ļaus izcīnīt uzvaras, ja ne, tad tur tehniskajā ziņā Luiss neko nespēs īpaši ietekmēt.

    • Tā viņš ir! Un, jo tālāk 1.formula iet pa šo strikti ierobežoto tehnikas attīstības ceļu, jo mazāka ir pilota loma jebkāda progresa veicināšanā. Jau sen vairs nav tie laiki, kad pēc testu sesijas braucējs izkāpj no mašīnas, izskaidro savas izjūtas un redzējumu, tad mehāniķi pa nakti salipina jaunas aerodinamiskās detaļas, sametina dzelžus un nākamajā dienā mašīna iet par sekundi ātrāk 😀

    • Tur jau tā lieta, ka tie stagnāti komandu vadībās pilnīgi visu norok. Sagrābj varu savās rokās un pēc tam māca pilotiem, kā braukt. Gan Frajs, gan Haugs un gan jau aiz muguras vēl kāds naturāli ņirgājās par MS. Šī nestabilā, kidaliskā attieksme arī bija tā, kas MS noraka. Un man ir domāt, ka Hamiltonam ies vēl trakāk. McLarenos viņu saudzēja, šeit nesaudzēs.

  4. dziivosim – redzeesim, kaa tur buus ar to attiistiibu.

    Dazhas pat shiigada epizodes patiesi liecina par driizaak preteejo, nekaa HAM izcilu izpratni par to, kas pie kaa turas F1 kaara perfomances ‘daudzdimensiju matricas vienaadojumaa’, un kas no kaa tur atkaraajas..

  5. No Hamiltona maz kas buus atkariigs, ja MS ar savu milziigo pieredzes bagaazu, un neizsmelamo gribas speeku neko nevareeja pa 3 gadiem izdariit, tad attiistiibas atsleega ir jaameklee citaa komandas keediites posmaa. Shiis sezonas saakums bija tik daudzsoloshs, Mercedes tieshaam bija pacentushies pa ziemu uztaisiit labu mashiinu, jauninaajumi, bet kaadu regresu taa piedziivoja sezonas laikaa, tas ir apkaunojoshi.
    Kaut kas iisti nav kaartiibaa, pa ziemu speeja mashiinu attiistiit un pievilkt klaat liideriem, bet sezonas laikaa, kad var daudz ko nokopeet no citiem, komanda pilniibaa apstaajas attiistiibaa, sezonas beigaas pat prieksheejo antispaarnu nevareeja nokopeet no citiem, jau uz taa reekina komanda zaudeeja 0,5 sek aplii, bija taada sajuuta ka sezonas otraa pusee nevienam neruup mashiinas attiistiishana.

    • ja raksta tadus tekstus tad vajag visu pusu teiktos izlasit nevis izdomat to kas galvina ir 😉

      Brouns jau atdzina ka lielaka kluda MB bija ieveist dubulto DRS jo tika radita si sistema un visa masina tika veidota ap to. tapec ari sezonas sakuma vina bija tik konkuret spejiga, bet pec tam citas komandas atkalja ka spelejoties ar antisparu var panakt ieverojami labakus rezultatus, bet MB nevareja nokopet antisparu jo vinu nevareja uzlikt del dubulta DRS, jo priekseja antisparna bija noteikti ierobezojumi ( cik sparatu tas trubas kas naca prieks DRS).

      ka rezultata viniem bija sasietas rokas un daudz ierobezojumi 🙁

      • Veciit, dubulto drs vini neizmantoja visu sezonas otro dalu, tad kaapeec vini nestraadaaja pie priekseejaa antispaarna???

        Kaada jeega no taa dubultaa drs saciikstee- pilniigi nekaada!!!!