Gatavošanās Formula 1 sezonai ir sākusies ar pirmajiem jauno modeļu testiem saulainajā Spānijā. No Heresas testiem par saviem iespaidiem speciālreportāžā ziņo Aldis Putniņš (@F1LV).
Trešā testu diena Heresā ir noslēgusies ar Felipes Masas ātrāko apļa laiku – pats brazīlietis intervijā pēc testiem atzina, ka uzrādīja laiku ar mīkstākā sastāva riepām un neko īpaši daudz no tā secināt nevajadzētu. Tostarp aiz Masas palika Rosbergs, kurš veica visvairāk apļus (vairāk kā 150). Virs 100 apļiem trešajā dienā noriņķoja arī Sebastians Fetels un Žans Ēriks Verņē.
V | Pilots | Komanda | Laiks | Apļi |
1 | Massa | Ferrari | 1m17.879s | |
2 | Rosberg | Mercedes | 1m18.766s +0.887 | |
3 | Vettel | Red Bull | 1m19.052s +1.173 | |
4 | Raikkonen | Lotus | 1m19.200s +1.321 | |
5 | Vergne | Toro Rosso | 1m19.247s +1.368 | |
6 | Rossiter | Force India | 1m19.303s +1.424 | |
7 | Button | McLaren | 1m19.603s +1.724 | |
8 | Gutierrez | Sauber | 1m19.934s +2.055 | |
9 | Chilton | Marussia | 1m21.269s +3.390 | |
10 | Bottas | Williams | 1m21.575s +3.696 | |
11 | Pic | Caterham | 1m22.352s +4.473 | |
12 | di Resta | Force India | 1m23.729s +5.850 |
16:59 Cītīgākie Formula 1 līdzjutēji ir pamanījuši, ka pilotiem no trases malas informācijas dēli rāda vieni un tie paši cilvēki, kuri amatu apvienošanas kārtībā ir arī personīgie treneri. Protams, info plāksnītes cilāšana ir ‘papildus pienākums’. Heresas pit-lanenobildēju Sebastiana Fetela fizioterapeitu Heiki Hovinenu, ar kuru čempions strādā kopā kopš 2012.gada ziemas, kad viņa iepriekšējais fiziskās sagatavotības treneris Tomi Parmakoski pameta šo darbu, lai sāktu trenēt Somijas sieviešu izlasi hokejā.
16:46 Kamēr figurēju pa Heresas trases pit-lane, tur atradās arī ‘dāma sarkanā’, kas ļoti izcēlās uz kopējā fona. Kad viņa mēģināja sevi nofotografēt uz “Ferrari” boksu fona un vienlaicīgi pieturēt arī vējā plīvojošo kleitiņu, noknipsēju arī es. Vismaz visiem mehāniķiem bija par ko brīnīties un ķiķināt – lady in red ieviesa negaidītu jautrību citādi saspringtajā darba atmosfērā.
16:31 Kamēr Serhio Peress pastaigājās pa paddoku, Džensons Batons aizvada savu otro testu dienu. Pagaidām veikti 42 apļi un labākais rezultāts 1,4 sekundes atpaliek no Felipes Masas iespētā. Batona rezultāts pagaidām 7.ātrākais.
![]() |
![]() |
Austin Powers: Cik salasāms citur, daži tīmi saka, ka Caterham izplūdes truba neesot gluži OK no tehniskā noteikumu atbilstības viedokļa. Nav kāda bilde ar to tuvplaanā?
Aldis Putniņš: Te būs labākais, kas man izdevās no apgaitas pit-lane, bet šaubos, ka tu varēs kaut sīki un smalki saskatīt, turklāt arī necentos tieši izplūdes trubu bildēt.
16:13 Pabeidzu savu stundas (vairāk man dienā nepienākas) apgaitu Heresas pit-lane. Šīs stundas laikā divas reizes no boksiem mēģināja izbraukt Kimi Raikonens, tomēr tālāk par boksu izeju netika – soms nevarēja ielikt pirmajā pārnesumā un abas reizes mehāniķi stūma “Lotus” formulu atpakaļ – labi, ka tālu nav jāstumj, jo komandas boksi ir pirmspēdējie. Tomēr ne viss ir gludi “Lotus” komandā un turklāt brīdī, kad boksos klāt ir pats komandas lielais šefs Džerards Lopess.
14:25 “Pirelli” noturēja preses konferenci dienas vidū un ziņoja par pirmajiem iespaidiem no jaunajām riepām. Patiesībā jau neko īsti vēl pateikt nevar – trase ļoti abrazīva un pat netipiska F1 sacīkšu trasēm. Tas nozīmē, ka supermīkstās riepas šeit Heresā “Pirelli” pat nepiedāvā, jo tās tiktu noplēstas pāris apļos. Kompānijas motoru sporta nodaļas boss Pols Hemberijs izteicās, ka mīkstās riepas darba spējas saglabā 5-6 apļus un nav brīnums, ka komandas ganvenokārt strādā ar vidējā un cietā sastāva riepām. Vēl interesanti fakti – katrai mašīnai uz Heresu tiek nodrošināti 35 komplekti riepu: 20 no šiem tipiem nosaka “Pirelli”, bet atlikušos 15 jau izvēlas komandas pašas. Kā jau teicu, ejošākās ir vidējās un mīkstās, kamēr lietus un daļējās lietus riepas izskatās, ka nebūs vajadzīgas.
12:54 Pagaidām viscītīgāk strādā Niko Rosbergs – “Mercedes” cenšas atgūt pirmajās divās dienās zaudēto laiku. Līdz pusdienlaikam Niko veicis jau ap 70 apļiem un pagaidām ir otrais ātrākais aiz Masas iespaidīgā rezultāta. Pirmos lidojošos apļus veicis arī Kimi Raikonens, tomēr atrodas tikai 9.vietā – 4 sekundes aiz Masas laika. Arī Sebastians Fetels pagaidām turas ēnā – veicis 40 apļus un ieņem 5.vietu, 1,8s zaudējot Felipem Masam.
12:37 Kamēr “Ferrari” komanda un Felipe Masa strādā Heresā, Fernando Alonso turpina mīt pedāļus Kanāriju salās un gatavojas jaunais sezonai pēc individuālās programmas. Šodien Alonso jau viecis 88 km ar velo (3h20m) un vēlāk vēl plānots skriešanas treniņš. Tā viņš pats ziņo tviterī: @alo_ofical
12:00 Pirmās dienās vakarā preses konferencē Felipe Masa paziņoja, ka Džensona Batona uzrādītais ātrākais apļa laiks 1:18.861s ir ‘iespaidīgs’. Tagads pats Felipe ir izvirzījies ātrāko apļa laiku tabulas galvgalī ar rezultātu 1:17.879s. Interesanti, ko teiks Masa šī vakara preses konferencē. Katrā ziņā “Ferrari” komandas tehniskais vadītājs Pats Fraijs pagaidām var justies apmierināts.
11:51 Pirmo sarkano karogu fāzi šodien izraisīja Šarls Piks. Pareizāk sakot, viņa “Caterham” formula, kuras tehniskās problēmas neļāva francūzim pabeigt apli. Mirkli iepriekš apmeklēju ‘Tribuna Normale’, kur skatītāju sēdvietā ar “Caterham” austiņām sēdēja Olivjē Panī. Tas pats Panī, kas savu vienīgo F1 uzvaru guva 1996.gadā Monako GP un tas pats Panī, kurš tagad ir Šarla Pika menedžeris un skolotājs. Pieredzējušais francūzis ļoti uzmanīgi vēroja Pika trajektorijas lēnākajā trases sektorā. Dīvaini, ka skatītāji viņam nepievērsa uzmanību, lai gan spāņiem nav problēmu ar personīgās telpas robežu pārkāpšanu. Savukārt man, sākot fotografēt, negribējās izjaukt viņa inkognito.
11:23 Džeimss Rositers arī šodien strādā “Force India” sastāvā un izpalīdz Polam di Restam. Britam ir liela pieredze testu pilota amatā, tomēr kādu laiku Rositers nav sēdējis sacīkšu formulā un to sāpīgi izjuta “Force India” mehāniķi – pilots boksos uztriecās diviem komandas inženieriem. Par laimi, viss beidzās bez nopietnām traumām. Interesanti, ka kamēr “Force India” nav nosaukusi savu otru pilotu, vakar vakarā paddokā es pamanīju Žilu Bjanki, kurš pērn bija komandas rezervists un šobrīd ir viens no diviem pretendentiem uz vakanto vietu. Pat, ja “Force India” nedomā francūzi iecelt pilota amatā, kāpēc nedot viņam iespēju testos? Pērn viņš piedalījās vairākos piektdienu treniņos un formulu/komandu pazīst krietni labāk nekā Džeims Rositers.
11:08 Arī Luisa Hamiltona fani Heresā ir pamanāmi – iepretim “Mercedes” boksiem galvenajā tribīnē izvietots ļoti iedvesmojošs plakāts par godu britu pilotam. “Uz priekšu, tīģeri!”
11:04 Šodien tribīnēs ir krietni vairāk skatītāju, nekā pirmajās divās dienās – spāņiem laikam jau sākusies nedēļas nogale. Ja Fernando Alonso nebūtu nolēmis Kanāriju salās nodarboties ar riteņbraukšanu un pievienotos “Ferrari” komandai Heresā, tribīnes trasē būtu vēl krietni pilnākas. Ieejas biļete maksā 10 Eiro. Trases pārstāvis arī paziņoja, ka šogad ir par 25%-30% vairāk žurnālistu nekā pērn – interese par jaunajām mašīnām esot ļoti liela.
10:09 Vakar pirms Serhio Peresa pirmās preses konferences Heresas testos, “McLaren” komanda ir kā netīšām uztaisīja foto sesiju ar Peresu un “McLaren” sporta auto, kas bija novietots starp komandas smagajām automašīnām. Fotografēšanas pasākumā aktīvi piedalījās arī bijušais “McLaren” koordinatos, leģendārais Džo Ramiress, kurš ir Peresa tautietis un spēlēja izšķirošu lomu Serhio iekļūšanā “McLaren” vienībā.
09:49 Pirmā darba diena vakar bija arī “Marussia” nupat apstiprinātajam Luisam Racijam, kurš tādejādi ir otrs debitants komandas sastāvā aiz Maksa Čiltona. Tāds pilotu sastāvs ar mazu pieredzi var ietekmēt komandas tehnisko attīstību, taču Racija uzsvēra, ka lai arī būs grūti, viņš nesagaida īpašas problēmas. “GP2 piloti ļoti ātri var iejusties Formula 1 darba ritmā visās jomās,” vakar preses konferencē paziņoja brazīlietis, kurš komandā ienes vairāk kā 10 miljonus Eiro lielu sponsoru naudu.
09:29 Heresā rīts atkal ir saulains, taču loti vēss – bez cimdiem no rīta salst rokas un gaisa temperatūta 9:00 pēc vietējā laika bija 6°C. Ierodoties trasē, tieši pamanīju Felipi Masu, kurš kā pirmais jau minūti pāri deviņiem izbrauca pirmajā instalācijas aplī. Nevar aizmirst, ka Masa Heresā strādā visas pirmās trīs dienas, kamēr pēdējā dienā trasē “Ferrari” sastāvā dosies Pedro de la Rosa, kurš kļuvis par itāļu vienības simulatora pilotu.
Aldi, man brīžiem lasot Tevis rakstīto, gribas Tevi apskaut aiz lepnuma, bet brīžiem man gribas raudāt un iegāzt pa purnu… sorī…
Nu kāds faking McLaren Marabella ?????? Pat pēc durvīm no foto man ir pilnīgi skaidrs, ka tas ir Mclaren MP4-12C.
MARBELLA ir vieta, kur McLaren tikko atvēra savu jauno autosalonu, nevis mašīnas modelis!!!!! Tu blamē sevi un visu šo blogu… :((((
Jārīko asāko F1 līdzjutēju cīņas – piemēram, Ivars v Arcani 😀 😀 😀
mani savaa laikaa apaacija militaarajaa tuvciinjaa. manupraat Ivaram labaak tureeties 10m attaalumaa 🙂
Paldies par info! Tieši nebija laika sameklēt, kāpēc tur ir Marabella uz durvīm. Mana vaina. Cenšos paspēt visur un brīžiem klibo kvalitāte. Būs jāatrod vidusceļš.
Aldi, tu būsi arī abos Barselonas testos?
Nē, ar Heresu pietiks – tik daudz lieku līdzekļu man nav. Ja FIA dos zaļo gaismu, plānoju izkārtot sev divu GP posmu apmeklējumus.
tad kad es būšu kļuvis nejēdzīgi turīgs, es Aldim došu naudu, lai viņš brauc visur kur var aizbraukt (saistībā ar motosportu).
Reti kurš cilvēks ziedo savu laiku un līdzekļus lai kaut ko darītu, kas patiesi patīk.
protams Aldim ir kaut kādas kļūdas, bet vai viņam ir iespēja kačāt pieredzi kā bbc vai rtl korespondentiem??? ar Aldi var tikai un vienīgi lepoties. Kritiķiem biežāk vajadzētu paskatīties uz sevi un padomāt vai tiešam esat tik super-human, lai atļautos kritizēt reālus darītājus.
cik salasaams citur, dazi tiimi saka, ka Caterham izpluudes truba neesot gluzi OK no tehn.noteikumu atbilstiibas viedoklja..
nav kaada bilde ar to tuvplaanaa?
Bildes ieliku rakstā, bet šaubos, ka tur var noteikt (ne)legalitāti.
paldies!
teicams darbiņš Aldi
par nelegālu viņi uzskata to mazo spārniņu izpūtēja atverē
jo tā esot aizliegtā izpūtes gāzu izmantošana aerodinamiskiem mērķiem
žurnālista Morisa Hamiltona atmiņas par visu laiku labāko F1 prezentāciju – eng
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/100164.html
vienkaarsi exelenti 😀