Foto: Ferrari Spa

“Ferrari” komanda ir apstiprinājusi, ka darbam pie 2014.gada formulas nolīgusi leģenāro konstruktoru Roriju Bīrnu.

Nevar aizmirst, ka 69 gadus vecais Bīrns savulaik radīja “Benetton” un “Ferrari” formulas, ar kurām uzvaras un titulus guva Mihaels Šūmahers. Savulaik ar Rorija Bīrna konstruētajām mašīnām ir izcīnītas 99 uzvaras (lielāko daļu no tām guvis Šūmahers) un var teikt, ka britam ir nepabiegts darbiņš Formulā 1 – tikt pie simtā panākuma. Tagad Bīrnam ir priekšā uzdevums palīdzēt radīt “Ferrari” modeli, kam būs gods ievadīt turbo ēras sākšanos nākamajā gadā.

Pirms diviem gadiem Bīrns jau devās pensijā un pārcēlās uz Taizemi, kur atvēra savu niršanas centru, tomēr šajā laikā brits uzturēja ļoti ciešas saiknes ar “Ferrari” vienību. Tagad ar Stefano Domenikalli pūlēm Bīrns ir pieaicināts darbam atpakaļ komandā un viņš vadīs un konsulēs darbu pie nākamā gada modeļa. “Ferrari” komanda ir sadalījusi savus inženierus divās grupās – Simone Resta vadīs šī gada modeļa attīstību, kamēr Fabio Monteči atbildēs par 2014.gada modeli. Savukārt Rorijs Bīrns asistēs un konsultēs Nikolā Tombazi, kurš ir Restas un Monteči boss.

“Jaunie turbo dzinēji piedāvās lielisku iespēju tādām komandām kā “Ferrari” un “Mercedes”, kuras varēs integrēt savus dzinējus jaunajās šasijās,” par izaicinājumu uz 2014.gadu pastāstīja “Mercedes” boss un bijušais Rorija Bīrna kolēģis Ross Brauns. “Pārējiem savukārt nāksies savas šasijas pielāgot savam dzinēju piegādātājam.”

Tostarp “Red Bull” situācija arī nav tik bēdīga, kā pirmajā mirklī varētu šķist, jo šobrīd austriešu komanda ir kļuvusi par oficiāli neoficiālo “Renault” dzinēju piegādātāja fabrikas komandu – tieši šāds statuss tika minēts jau pērn, kad abas puses pagarināja sadarbības līgumu. Turklāt šogad par titulsponsoru komandai ir kļuvusi “Infiniti” kompānija, kas ir daļa no “Nissan/Renault” ģimenes. Tas nozīmē, ka “Red Bull” komanda un “Renault Sport” ļoti cieši strādās pie jaunā 2014.gada mašīnas projekta.

1 KOMENTĀRS

  1. paskatiisimies vai Rorijs maak buuveet mashiinu bez neierobezhotiem testiem. un ja maak, tad vai labaak par Adriaanu.

    manupraat RedBull nu jau diezgan oficiaali var saukt par Renualta ruupniicas komandu. jo pat komandas nosaukumaa tagad ir Infiniti vaards un formulas ir iekraasotas vinju lillaa tonii.

    • protams ka vinjsh ir labs. tomeer tagad vinjam nav briiv neierobezhoti testeeties divaas privaatajaas testu trasees. tas buutiski maina speeles noteikumus. shaados apstaakljos vinjsh veel nav straadaajis, un tas var izraadiities klupshanas akmenis. manas domas.

  2. Tu gan Arcani aizmirsi vienu.to ka Rorijs Bīrns sen tur sakarus ar ferrari. vinjam tas viss nu gan nav svesh. zinu tu cel energjetisko dzeerienu komandu augstumos. tad jau mees maniisim ka tas viss notiksies,shaja sezonaa. njuvijs pret roriju. tas gan buus tik action..

    • kaads sakars ir sakaru uztureeshanai ar komandu, un mashiinas buuvnieciibai? Rorijs veel nekad nav buuveejis mashiinu bez neierobezhotiem testiem. un shaadas prasmes nevar ieguut uzturot sakarus ar komandu, pasham plunchaajoties Indoneezijaa.

      jebkuraa gadiijumaa konstruktori pa visiem 100% neizshkjir titula likteni. tomeer kaadus 10-15% nopelna pilots. un sarkanajaa stalltii tochna nemiit labaakais zhokejs.

  3. red bull jau ari muzhiigi nebuus tie pirmie.gan jau sezonas laika buus kaads akjis uz celja:) sorry par shaadu teikumu. bet es tada zinja respekteju roriju. vinsh pacela beneton un ferrari,tajos laikos kad michaels. bija. redzesim vai njuvijs ari varees piedavaat fettelam labu formulu,un uzsist 8 titulus… laiks radiis..