Foto: Lotus/LAT“Lotus” komandas pilots Kimi Raikonens, izmantojot veiksmīgāku stratēģiju kā konkurenti, šorīt Melburnā kļuva par F1 pasaules čempionāta pirmā posma uzvarētāju. Uz pjedestāla kāpa arī 2012. gada ātrākie braucēji Sebastians Fetels un Fernando Alonso.

Savu otro sezonu kopš atgriešanās F1 čempionātā Raikonens sāka no ceturtās rindas, bet jau startā pacēlās uz piekto pozīciju. Pirmos pitstopus līderi veica ļoti ātri un arī Raikonens pēc jaunās riepām iebrauca devītā apļa beigās, kad uz mirkli bija pakāpies jau uz otro vietu. Soms gaidīja līdz 32. aplim, kad pārņēma vadību savās rokās, bet vēl pēc diviem apļiem iebrauca boksos otro reizi, trasē atgriežoties piektajā pozīcijā.
Tikmēr vairums konkurentu bija izvēlējušies mainīt riepas trīs reizes, kā rezultātā Raikonens atguva pozīcijas un 43. aplī atkal nokļuva vadībā, kad apdzina fantastisku sacīksti aizvadījušo Adrianu Zutilu no “Force India” komandas, kurš arī daudz ieguva uz atšķirīgās stratēģijas rēķina. Lai gan riepas bija nodilušas, pēdējos apļos Raikonens droši nosargāja iepiekš iekrāto pārsvaru un guva otro uzvaru “Lotus” komandas sastāvā.

“F1LV

“Red Bull” komanda, kas uzvarēja kvalifikācijā, bija ātra arī sacensību režīmā, taču Sebstians Fetels finišēja tikai trešais, priekšā palaižot arī savu sīvāko sāncensi Fernando Alonso no “Ferrari”.

Startā Fetels pārliecinoši nosargāja pirmo pozīciju, taču pēc otrā pitstopa 21. aplī atkrita aiz Alonso, kurš boksos otro reizi bija iebraucis vienu apli iepriekš. Taču faktiski visas sacīkstes garumā Alonso no Fetela nespēja atrauties, vienīgi pašās sacesnību beigu daļā nodrošinot drošu pārsvaru pār čempionu. Ilgu laiku ar viņiem kopā pa trasi riņķoja “Ferrari” otrais pilots Felipe Masa, taču finišā brazīlietim ceturtā vieta. Jāpiemin, ka Masa atkrita aiz Alonso uz pitstopu rēķina, lai gan kvalificējās priekšā spānim un arī pirmajos apļos brauca viņam priekšā.

Lielisku sacīksti aizvadīja Adrians Zutils, kurš bija ieplānis visagresīvāko stratēģiju. Startējis no 12. pozīcijas, pēc pirmā apļa vācietis jau bija desmitais, bet kā pēdējais no vadošajiem braucējiem 21. aplī devās mainīt riepas un pirms tam uz dažiem apļiem spēja izvirzīties vadībā. Vēlāk atkal aguvis vadību, 43. aplī Zutils zaudēja cerības uz uzvaru, jo viņam garām tika Raikonens, taču līdz finišam ar vienu boksu apmeklējumu aizbraukt nebija iespējams un “Force India” pārstāvis 46. aplī otro reizi devās pie saviem mehāniķiem, zaudējot cerības uz pjedestālu.

Tobrīd vēl reāla bija piektā vieta, taču pēdējos apļos Zutilu apsteidza arī “Mercedes” pārstāvis Luiss Hamiltons, kurš arī boksos pirmo reizi devās vēlāk par līderiem, taču tas neatmaksājās, un Marks Vēbers no “Red Bull”, kurš startēja no otrās pozīcijas, taču jau startā atkrita uz septīto vietu. Aiz Zutila, astotajā vietā, sacīksti noslēdza viņa komandas biedrs Pols di Resta, bet pirmajā desmitniekā iekļuva arī Džensons Batons no “McLaren” un “Lotus” pilots Romēns Grožāns.

F1 sezonas otrais posms notiks jau pēc vienas nedēļas, 24. martā Malaizijā.

Austrālijas GP izcīņas rezultāti
17. marts, Melburna

Vieta Pilots Mašīna Apļi Laiks Startā
1. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 58 1:30:03.225 7
2. Fernando Alonso Ferrari 58 +12.451 5
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 58 +22.346 1
4. Felipe Massa Ferrari 58 +33.577 4
5. Lewis Hamilton Mercedes 58 +45.561 3
6. Mark Webber Red Bull-Renault 58 +46.800 2
7. Adrian Sutil Force India-Mercedes 58 +1:05.068 12
8. Paul di Resta Force India-Mercedes 58 +1:08.449 9
9. Jenson Button McLaren-Mercedes 58 +1:21.630 10
10. Romain Grosjean Lotus-Renault 58 +1:22.759 8
11. Sergio Perez McLaren-Mercedes 58 +1:23.367 15
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 58 +1:23.857 13
13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 57 +1 aplis 18
14. Valtteri Bottas Williams-Renault 57 +1 aplis 16
15. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 57 +1 aplis 19
16. Charles Pic Caterham-Renault 56 +2 apļi 22
17. Max Chilton Marussia-Cosworth 56 +2 apļi 20
18. Giedo van der Garde Caterham-Renault 56 +2 apļi 21
Izstājās
Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 40 Tehniskas problēmas 14
Nico Rosberg Mercedes 26 Tehniskas problēmas 6
Pastor Maldonado Williams-Renault 25 Avārija 17
Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1 Tehniskas problēmas 11
Ātrākais aplis
Kimi Raikkonen (1:29.274)

 

F1 kopvērtējums pēc 1. posma

Vieta Pilots Punkti Vieta Konstruktors Punkti
1 Raikkonen 25 1 Ferrari 30
2 Alonso 18 2 Lotus-Renault 26
3 Vettel 15 3 Red Bull-Renault 23
4 Massa 12 4 Mercedes 10
5 Hamilton 10 5 Force India-Mercedes 10
6 Webber 8 6 McLaren-Mercedes 2
7 Sutil 6
8 Di Resta 4
9 Button 2
10 Grosjean 1

1 KOMENTĀRS

    • Sorrī, bet Alonso formula bija OK. Lai tik kāds kaut ko pamēģina! Kimi nobrauca perfektu sacīksti.

      Jāņem tik vērā, ka bija ļoti auksts, tāpēc īstais spēku samērs vēl nav tomēr saprotams.

      • Manuprāt, šodien Ferrari bija visātrākā formula.

        Kimi monstrs. Ja Rosbergs neizstātos Grožāns pat TOP10 nebūtu…

  1. Interesanti paskatīties, kur tagad ir McLaren un kur – Hamiltons ar Mercedes. Prieks par Raikonenu un Alonso – vienam ideāla stratēģija, otram beidzot normāla mašīna. 🙂 Par RB komentāru nav, laikam tiešām līdz Eiropai slēps savu ātrumu. 😀

  2. Lieliski! Man patīk šie džeki – gan Kimis uz pjedestāla vispirms cenšas šampanieti iedzert nevis izlaistīt, gan komanda boksos uzreiz glāzes salej 😀
    Jā, no spēku samēriem tā īsti nekas skaidrs netapa. Nav šaubu, ka Red Bull un Ferrari ir labi, Lotus arī rullē. Vēl izskatās, ka Hamiltona nolicējiem tagad jāpaklusē – pārejot uz Mercedes viņš varbūt nav izvilcis pilno lozi, taču pie sasistas siles arī nav palicis.
    Ir labi.

  3. Patiess prieks par Kimi. Sacīkstes sākumā domāju – Ja Ferrari liks Masam palaist priekšā Alonso, tad dusmās eksplodēšu:)
    Kā tur ir – Masam sūdīgāka stratēģija? Vai arī tomēr Fernando bija jābūt priekšā? Katrā gadījumā patika Felipes cīņasspars. Bet daži te apsmēja viņu!

  4. Vareni, Kimim no 4tās rindas – uzvara!
    Wēbers – nekas nav mainījies, starts – auzas, kaut sacīkstē ātrums bija ok.
    Žēl Felipes – viņa solījumi cīnīties par titulu – kaķim zem astes!
    Jau 1.jā sacīkstē FM pat neskatoties, ka bija ātraks par spāni tika “upurēts” lai FA varētu cīnīties par uzvaru!
    Ja būtu tiešām godīga spēle, tad principā šiem pilotiem būtu jāfinišē mainītās pozīcijās, bet saprotu Ferrari viņi cer uz spāni, Felipe ir tikai ieročnesējs patīk viņam tas vai nepatīk!
    Buļļi vēl jāpiestrādā pie riepu izpratnes. Fetels tika taktiski apspēlēts, bet priekš 1.posma rezultāts tāpat ir ļoti labs: Ir pjedestāls, ir pietiekoši daudz punktu un pats galvenais, ka zirdziņš ir gana ātrs!
    Par spēku samēriem – Ferrari šogad pilnīgi noteikti ātrumā neatpaliek no RBR. Reņi arī varētu būt nopietns spēks, jo izskatās, ka formula ir saudzīgāka pret riepām, ko šodien Kimi arī pilnā mērā izmantoja!
    Nejauši nodomāju – labi, ka Meršiem tagad ir Luiss, vismaz pieklājīga vieta finišā.
    Vitmāršam pilnīga taisnība! Ļoti nepierasts skats, ka McLaren cīnās tikai par iekļūšanu punktos!
    Zutils galīgi “nedraudzējās” ar sarkanajām riepām, beigās pilnīgi visu pazaudēja, kaut sākumā izskatījās cerīgi!
    Secinājums pēc 1.posma – par titulu atkal grūstīsies Fetels ar Alonso un ļoti ceru, ka arī Raikonens.
    Merši mazliet, bet atpaliek, bet LH un NR ir iekšā pacīnīties ja ne par titulu, tad vismaz par atsevišķām uzvarām sezonas gaitā!
    McLaren gan jau sezonas gaitā pieliks, bet sezonas sākumā zaudētais visdrīzāk neļaus Batonam iesaistīties rēlā cīņā!
    Priekā par Kimi uzvaru.
    Teikšu godīgi negaidīju, ka uzvarēs tieši viņš!

  5. Žēl Felipes, kuram sačakarēja boksu stratēģiju, lai lielo uzacu pavēlnieks varbūt varētu atrauties. Kaut gan uzacu pavēlnieks arī neloģiski mainīja riepas otreiz.
    Patika vēsais Kimi, padarīja darbu un izdzēra šampi

  6. Pamodos uz startu, ap 10.apli (pirmo pitstopu sērijas laikā) aizmigu. Nē, ne tāpēc, ka neinteresanti, bet gluži vienkārši gribējās gulēt. Bet pamanīju, ka, par laimi, “Red Bull” neizkatījās stipri ātrāki par visiem pārējiem konkurentiem, sevišķi priecēja K.Raikonena tuvums “Ferrari” pilotiem un S.Fetelam. Un pēcāk, pamostoties, ieraudzīju, ka intervēja “Lotus” komandas pārstāvi. Nopratu, ka Kimi ir uzvarējis.
    Un vēl – priecē, ka “Caterham” formulām (kaut ātruma acīmredzami nav) ir pietiekami izteikta zaļā krāsa (ar dzelteno), nevis tik tumša, ka agrāk.

  7. Gonku neredzēju, bet rezultāts neliekas pārsteidzošs. Kimi jau ir pierādijis, ka spēj ar to grabažkasti Lotus braukt ātri, pagājušā sezonā kopvērtējumā 3. vieta, tad kam šī uzvara ir pārsteigums? Meršiem arī tas pats, kas pagājušā gadā – liela brēka, maza vilna. Maki pagaidām zemu, bet gan jau pakāps sezonas gaitā.

  8. no vienas puses, prieks ka Re.. tpu, Lotusiem izdevās uzminēt ar 2 stopiem. No otras – ko darīja/domāja sarkano stratēgi, ir pilnīga mīkla.

    Pieļauju, ka uz senjora Kordero rezidenci ir ceļā jauns telezīveris, un rēķins – uz kādas bankas HQ spānijas ziemeļos

  9. nu tik noliek kartejo reizi ferrari. luuk tev A.Powers paskaidrojums no felipes. ——->Фелипе Масса: «Начало сезона можно считать позитивным, но всё же я разочарован – это вполне естественно, когда вы ведёте борьбу за лидерство и вдруг теряете две позиции.

    Фернандо отправился в боксы раньше меня – он поступил рискованно, но риск сработал. Учитывая износ резины на пятничных свободных заездах, можно было проехать 15 кругов на одном составе, а он провёл пит-стоп после 11-го. Состояние асфальта к этому моменту улучшилось, было легче ехать в стабильно темпе, к тому же он попал на свободную трассу».

    • Būtu jau skaisti, ja Kimis vinnētu. Cerēsim, ka Ivara čuiņiks nepievils 😀
      Tomēr, lai gan šodienas sacīkstē Raikonenam viss nogāja perfekti, nepamet mazliet bažīga doma par veiksmes faktoru. Varam taču uzdot vairākus jautājumus – piemēram, kas notiktu, ja pārējiem būtu identiska pitstopu stratēgija vai, kāpēc Grožāns bija pilnīgi nemanāms? Tas vairāk liek domāt, ka Lotus ir laba komanda, kas veiksmīgi pratīs izmantot izdevības uzvarēt. Bet, vai viņi visas sezonas laikā spēs brutāli sasist Red Bull un Ferrari, tas ir jautājums.

    • Njā, man arī liekas, ka Lotusreņiem nav tādi muskuļi, lai paņemtu čempionu titulus. Grožāns nav tādā formā, lai nodrošinātu atbalsu, savukārt Raikko viens pats to hlamu tik augstu neaizvedīs. Bet vismaz Top5 līmenī Raikonens varētu nobraukt pa visu sezonu.

      • Lotusam finansiālie muskuļi ir so-so-la-la, grūti būs turēt līdzi bruņošanās sacensībā sezonas laikā. Bez titulsponsora tā lieta neies.

    • Ja nepiefiksēji uzreiz, tad piefiksē tagad, ka tas tika izdarīts 10 apļus vēlāk. Tātad ar daudz vieglāku mašīnu. Un ar svaigi uzliktām supermīkstajām riepām, kas jau pašas par sevi ir daudz ātrākas kā Fetela palietotās vidējā sastāva

    • katraa kaujaa nevar uzvareet, galvenais ir vineet karaa. shodien nebija Red Bull diena. kaa vienmeer. Albert Parks vinjiem nekad nav bijusi piemeerota trase. naaks airodinamiskaas trases ar sweeperiem un parabolikaam, tad redzeesi kaa e-vielas celj spaarnos.

  10. Verņē arī noplosījies ne pa jokam 😉
    2 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1’29.498 0.224 50
    3 Fernando Alonso Ferrari 1’29.560 0.286 53

    Vienādos apstākļos, kad Alonso vēl it kā dzinās pakaļ Kimi…

  11. Pēc vienas sacīkstes izteikt gala prognozes ir vairāk kā smieklīgi!Mans liek domāt,ka Buļļi vēl noteikti “izšaus” un parādīs savu patieso varējumu.
    Kas attiecas uz Kimi tad prieks par viņa sniegumu un komandas stratēģiju-3.boksu stratēģija nenodtrošinātu uzvaru.
    Jebkurā gadījumā esmu apmierināts pat neskatoties uz Ferrari labo sniegumu.

    p.s. iespējams ka kāds tomēr atkal izkals čiku….sezonas noslēguma čiku!:)

  12. Nepiekritīšu gan, ka 3 piti nenodrošinātu uzvaru. Kā varam redzēt pēc finiša laikiem, tad Kimi iespējams pat būtu paspējis iebraukt beigās pitā un tāpat ielikt Fetelam + uzskatāmi varēja redzēt, ka bija vēl ātruma rezerve, jo brīdi pirms beigām, kad Kimi domāja, ka Alonso tuvojās – izšāva vēl ātrāko apli, tādā veidā palielinot pārsvaru + tas viss pie nosacījuma, ka vidēji sacīkstē formula tomēr bija smagāka un riepas sliktākas kā tuvākajiem sekotājiem.

  13. ugisievins k-gs, ja trasē riņkotu tikai kimītis ar HAM, un kaut kur uz horizonta aizmugurē vēl būtu manāms sarkans plankums, tad jūsējam raxtījumam varētu (daļēji) piekrist

    reālajā dzīvē tomēr, viss ir daudzi sarežģītāk, un sena patiesība saka, ka vislabākais pitstops ir tas, kurš nav jādara.