Foto: Red Bull/GettyPēc saspringtas cīņas ar komandas biedru šodien Malaizijas GP uzvaru izcīnīja “Red Bull” pilots Sebastians Fetels. Otro vietu ieguva Marks Vēbers, kuru Fetels apdzina neilgi pirms finiša, bet trešo vietu izcīnīja Luiss Hamiltons, kuram šis ir pirmais pjedestāls “Mercedes” komandas sastāvā.

Sacensību starts tika dots vēl mitrā trasē un visi startēja ar pārejas tipa riepām. Startā Fetels saglabāja pirmo pozīciju, bet uz otro vietu pacēlās Fernando Alonso, kurš startēja trešais. Taču “Ferrari” pilots jau pirmajos līkumos mazliet aizķēra priekšā braucošā Fetela mašīnas aizmuguri un aizlauza antispārna kreiso malu. Ātrumu tas ietekmēja vien nedaudz un Alonso apļa beigās boksos nedevās, kas izrādījās kļūda – antispārns sašķīda gabalos un spānis izlidoja grants joslā, kur sacensības viņam noslēdzās.

Pa to laiku uz otro vietu bija pacēlies Marks Vēbers un pēc pirmā pitstopa, kurā Fetels devās pirmais, vēl mitrā trasē atgriežoties ar slikiem, pārņēma vadību. Fetels tikmēr zaudēja vairākas pozīcijas, tomēr, trasei strauji žūstot, atguva ātrumu un drīz vien jau brauca otrais. Šādi abi “Red Bull” piloti turpināja riņķot, kad neilgi pirms finiša Fetels nolēma uzbrukt. Vēbers drosmīgi aizstāvējās un mašīnas dažbrīd gandrīz sadūrās, taču Fetelam izdevās nokļūt vadībā un uzvarēt jau 27. reizi karjerā.

Lielisku sacīksti aizvadīja “Mercedes” komanda, kuras piloti Luiss Hamiltons un Niko Rosbergs ieguva nākamās divas vietas. Uz boksu pameklējumu rēķina Hamiltons vienubrīd pat bija ticis garām Fetelam, taču vēlāk pozīciju zaudēja. Tuvojoties sacensību beigām, abi braucēji arvien tālāk atpalika no “Red Bull” pilotiem un uzsāka cīņu savā starpā. Taču komanda abiem censoņiem lika taupīt riepas un degvielu, faktiski pavēlot Rosbergam nemaz nemēģināt apdzīt Hamiltonu.

Piekto vietu, iespējams, būtu izcīnījis Džensons Batons no “McLaren”, taču aizķeršanās boksos ar slikti pieskrūvētu riteni liedza viņam iegūt punktus. Rezultātā piekto vietu ieguva “Ferrari” pilots Felipe Masa, kuram bija ļoti slikts sacensību sākums, taču krietni labāks turpinājums.

Tālāk sestajā un septītajā vietā finišēja “Lotus” braucēji Romēns Grožāns un Kimi Raikonens, kuram pēc uzvaras Austrālijā šoreiz bija daudz sīku aizķeršanos, gan startā, gan cīņā ar lēnākām mašīnām. Viens no Raikonena lielākajiem sāncenšiem šodien bija Niko Hilkenbergs no “Sauber”, kurš beigās finišēja astotais. Pirmo desmitnieku tikmēr noslēdza Serhio Peress, kuram tie ir pirmie punkti “McLaren” sastāvā, un “Toro Rosso” braucējs Žans-Eriks Verņē.

Ātras bija arī abas “Force India” mašīnas, taču Adrians Zutils un Pols di Resta izstājās dēļ problēmām ar riteņiem.

Malaizijas GP izcīņas rezultāti
Sepanga, 24. marts

Vieta Pilots Komanda Apļi Laiks Startā
1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 56 1
2 Mark Webber Red Bull-Renault 56 +4.2 5
3 Lewis Hamilton Mercedes 56 +12.1 4
4 Nico Rosberg Mercedes 56 +12.6 6
5 Felipe Massa Ferrari 56 +25.6 2
6 Romain Grosjean Lotus-Renault 56 +35.5 11
7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 56 +48.4 10
8 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 56 +53.0 12
9 Sergio Perez McLaren-Mercedes 56 +72.3 9
10 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 56 +87.1 17
11 Valtteri Bottas Williams-Renault 56 +88.6 18
12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 55 +1 aplis 14
13 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 55 +1 aplis 19
14 Charles Pic Caterham-Renault 55 +1 aplis 20
15 Giedo van der Garde Caterham-Renault 55 +1 aplis 22
16 Max Chilton Marussia-Cosworth 54 +2 apļi 21
17 Jenson Button McLaren-Mercedes 53 +3 apļi 7
18 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 51 +5 apļi 13
Izstājās
Pastor Maldonado Williams-Renault 45 16
Adrian Sutil Force India-Mercedes 27 8
Paul di Resta Force India-Mercedes 22 15
Fernando Alonso Ferrari 1 3


F1 kopvērtējums pēc 2. posma

Vieta Pilots Punkti Vieta Konstruktors Punkti
1 Vettel 40 1 Red Bull-Renault 66
2 Raikkonen 31 2 Lotus-Renault 40
3 Webber 26 3 Ferrari 40
4 Hamilton 25 4 Mercedes 37
5 Massa 22 5 Force India-Mercedes 10
6 Alonso 18 6 McLaren-Mercedes 4
7 Rosberg 12 7 Sauber-Ferrari 4
8 Grosjean 9 8 Toro Rosso-Ferrari 1
9 Sutil 6
10 Di Resta 4
11 Hulkenberg 4
12 Button 2
13 Perez 2
14 Vergne 1

1 KOMENTĀRS

  1. es jauno riepu strateegjiskaas speeles nesaprotu. murgs kautkaads ne karaliska autosporta klase.

    kaapeec Njuuvijs dusmojaas uz Fetelu? par to ka zhilbinoshi un agresiivi apdzina Weeberu? kaapeec Rosbergs neapdzen Hamiltonu? tur vispaar kaads veel grib sacensties?

    malacis Fetels, Bianki un Grozhaans!!!

    • Par Fetelu viss ir skaidrs. Viņš “nedzirdēja” komandas pavēli “Multi 21” un cīnījās līdz galam. Var jau saprast arī Marku, kurš agrāk n-tās reizes bija paklausījis komandai un neapdzinis Sebu. Varbūt tieši šo rakstura īpašību dēļ Sebam ir trīs tituli, bet Markam – 0… Un nu jau laikam pavisam droši var teikt, ka šī ir pēdējā Marka sezona iekš RB…

      Kas attiecās uz Mercedesiem, tā laikam vēl ir sērga, ko no Ferrari ir ievazājis R. Brauna k-gs. Viņa teiktais Rosbergam: “…make a gap… please, be controlled as well…” ir vienkārši nožēlojams. Tā ir pēdējā lieta, ko ir jāsaka F1 pilotam sacīkstes laikā. Raikonens Rosberga vietā drīzāk būtu pats izstājies no gonkas, nekā klausījis šādām pavēlēm. Un arī Hamis, ja ļoti gribētu, varētu mierīgi palaist garām Niko. Nebūtu tad jākāpj uz podiuma un jārāda skkābs ģīmis.

      Lai gan nevar noliegt, ka šī saspīlētā gaisotne komandu iekšienē tikai piešķir intrigu gaidāmajai sezonai. 🙂

  2. Bija patīkami skatīties reālu cīņu starp RB pilotiem, tāpēc tiešām apsveicu Sebu ar uzvaru. Tas bija pilnīgs pretstats tam, kas parasti notiek Ferrari nometnē. Prieks par meršu pirmo medaļu pēc tik ilgiem laikiem.

    • Alonso nevis nepaveicās, bet tās bija divas nepiedodamas kļūdas priekš tik pieredzējuša pilota
      1- ieskriet Sebam pakaļā un salauzt antispārnu.
      2- neiebraukt boksos. Par šito izgājienu viņš varēja arī nopelnīt melno karogu, jo apdraudēja citus braucējus.

      • Tiesi taa.. peec tiesas un taisniibas, karogs pienaacaas 2. aplii. Bet, kaa saka, dievs nav mazais beerns 😉

      • Vins tak nemaz nejuta, ka antisparns ielauzts un redzet no kokpita to nevar, tur komanada nenostradaja, ka nesauca vinu ieksa. Čalim vienkārsī nepaveicās.

  3. Gonka tīri neko. Vienīgi sportisko atmosfēru krietni pabojāja tie daži svarīgie onkuļi boksos ar austiņām un mikrofoniem uz galvas. Braukt virsū Fetelam par to, ka viņš normāli cīnās par uzvaru, ir galēji stulbi. Tāpat kā uzstājīgi turēt Rosbergu aiz Hamiltona.
    1.formula būtu ieguvēja, ja tā pļurkstēšana pa radio būtu aizliegta.

  4. Ļoti interesanta sacīkste. Neviens no pilotiem uz pjedastāla nejūtas īsti laimīgs, jo sacīkstē attiecības diezgan saspīlētas kļuva starp Red Bull / Mercedess pilotiem. Redzēs kā būs nākamajā sacīkstē, vai Rosbergam komanda un Vēberam komandas biedrs būs pretimnākošāks.

  5. nu ko arcani pasaki mercedes un red bull ari spele godiigu speeli.nevis tikai ferrari apvainot pavelees. un pats saproti ko webers abiem pateica “Multi 21” ai,ai,ai….. ta bija negodiiga speele. pat hamiltons atzina ka nav pelniijis sho uzvaru.. kur nu vel webera dusmas.tieshi webers bija pelnijis pirmo vietu

  6. Njaa, par tām pavēlēm var diskutēt, tur ļoti saskarās pilotu un komandas intereses, un tās parasti ir pretējas… Var saprast gan vienu, gan otru pusi.. Komandas galvas taču grib, lai uz viņu galvām nav tik daudz sirmu matu, kā šodien radās Horneram.. 🙂

    Bet es vairāk esmu sarūgtināts par riepām! Viņi tā paniski to riepu noturību samazināja, lai tik radītu sajukumu un daudz apdzīšanu, ka tagad tā sacenšanās ir sakropļota! Kas tās par sacensībām, kur piloti nebrauc uz maksimumu, neapdzen, lai tikai saglabātu riepas! Pilnīgi ačgārni! Un kāds prieks par apdzīšanām, ja lielākā daļa no tām ir ar DRS palīdzību, kur tu esi 2x ātrāks par sāncensi, kuram nav iespēju aizstāvēties… Murgs…

  7. Shitaads kretiinisms sen nebija redzeets, kaut gan saciikste kopumaa bija tiiri interesanta… Kaa tad iisti ir ar taam paveeleem? Tagad, izdabaajot Perlantam, taas ir atkal atljautas, tachu stils ir palicis tas pats vecais – save fuel, save tires, multi 21 u.c. bulshits. Varbuut atkal jaaaizliedz, lai vismaz piloti var teelot muljkji? Vai arii skaidri un gaishi – paliec savaa vietaa, laid garaam, apdzen. Un kontraktaa prioritaarais – paveelju pildiishana, par nepildiishanu – out. Racings jums, luudzu! Pffff

  8. Pirksts tapēc ir misters pirksts un trīskārtējs pasaules čempions, ka cīnās, bet lielā uzacu pavēlnieka nervozums bija acīmredzams – aizlauzt antispārnu un neiebraukt boksos… Vēl visa sacīkste priekšā…

  9. interesanta sacīkste,patika cīņa starp RB,neizprotu Masas sniegumu,kaut gan uz beigām uzlaboja pozīcijas,tomēr tālu no pārliecinoša snieguma(un pat Alonso nebija jālaiž).Mc-iem ir atkal aizgājis riepu antipieskrūvēšanas sindroms.Hamiltons iebraucot Mclaren boksos,laikam redzēja vīziju par riepu nepieskrūvēšanu un ātri vien aizlaidās tomēr pie saviem mehāniķiem 🙂

  10. es jau cerēju , ka abi RB izlidos, jo šitāds teātris sen nebij redzēts. vismaz cīņa bij skaista. bet paliek jautājums, vai Marks šādāsituācijā būtu tiesīgs uzgāzēt, kā to izdarīja zelta puisītis?
    tikpat stulbi likās Niko ierādītā vieta.
    žēl.

    • Red Bull pavēle bija savā ziņā diez gan loģiska. Marks un Sebastians abi bija ļoti līdzīgā ātrumā un atļaut abiem sākt savstarpēji cīnīties būtu ļoti liels risks un iespēja pazaudēt 43 punktus.

      Mercedes pavēle gan muļķīga, likās, Rosbergs pēdējā aplī pilnīgi mocījās, lai tik lēni braucošajam un degvielu taupošajam Hamim neieskrietu aizmugurē.. Viņš būtu viņu viegli apbraucis, un ja to arī Merši būtu laicīgāk apjautuši, kas zin, varbūt spētu nonākt Red Bull tuvumā.

      • Tikai problēma, ka viņiem neatļāva līdzīgi cīnīties. Vienam piti ātrāk aplī, otram apļa beigās… un 5 sekundes pazuda, kā nebijušas.

  11. Jānis Bresis 24. marts, 2013

    nu ko arcani pasaki mercedes un red bull ari spele godiigu speeli.nevis tikai ferrari apvainot pavelees. un pats saproti ko webers abiem pateica “Multi 21″ ai,ai,ai….. ta bija negodiiga speele. pat hamiltons atzina ka nav pelniijis sho uzvaru.. kur nu vel webera dusmas.tieshi webers bija pelnijis pirmo vietu
    ____________________________________________

    Interesanti būtu no Tevis uzzināt,kāpēc tieši Wēbers šodien bija pelnījis uzvarēt?
    Ar ko viņš to bija izpelnījies? Ne Q-ju normāli nobrauca ne startā pa pirmo aizgāja?
    Turpretī Fetels vinnēja kvaleni,no starta aizgāja visiem pa priekšu……vienīgā laža(manuprāt) bijā tā,ka ar lietus riepām vajadzēja vēl divus apļus pabraukt un tad slikus likt.Wēbers tā izdarīja un tika Sebam priekšā!
    Un vēl,man patika kā Sebs to austrāļu riteņbraucēju izģērba!Un pareizi darīja!Vispār nesaprotu komandas hiarhijas stratēģiju-priekš kam bīdīt uz augšu Nr.2 ja Nr.1 var tā pat uzvarēt,bet NR.2 brauc stabīlā otrajā vietā? Kaut kas te nelīmējas……..

    • Interesanti gan. Varbūt tāpēc, ka viņš bija super ātrāks.

      Fetela bļāvieni- eu, Marks ir lēnāks par mani biji smieklīgi, jo pats netika līdzi.

      Abi RB pitos iebrauca apļa laikā- pirms tam WEB priekšā 4 sekundes un izejā no boksiem VET pēkšņi blakus…. ai ai…

      Un Merši nu totāli nolažoja…. bāc nu tik atklāti uzmest mīksto Rosbergam. Labi, ka Hamis atvainojās. VET gan pie vienas vietas.

      Rosbergs pēdējos 10!!!!!! apļus neatvēra DRS aiz HAM….

  12. Bija jau gana interesanti, tikai tās taktiskās spēlītes beigās pārvērta par mērenu farsu gonku. Man likās interesans Fetela skaidrojums eirosportā, ka apdzinis netīšām: tas ir kā netīšām? Netīšām var uz poda malas uzčurāt, nevis apdzīt… 😉
    Par laimi, nedaudz vēlāk šodien sāksies Indycar sezona Sanktpēterburgā, tā kā šo gonku varēs viegli aizmirst.

  13. Ko redzēju savā TV no Malaizijas!
    Spēku samērs sāk iezīmēties – RBR, Ferrari, Mercedes un Lotus samērā līdzīgi, tad McLaren un Force India. Tie ir galvenie pretendenti uz punktu dalīšanu šosezon!
    Pati sacīkste kā saldais ēdiens!
    Misters “vislabākais F1 pilots” šoreiz maigi sakot IZGĀZĀS. pat ja viņš pats īsti neredz vai nejūt to spoileri, komanda to noteikti redzēja un pa visiem varēja izvairīties no finiša jau 2.aplī!
    Par to manuprāt var noraut arī melno karogu, ja turpina braukt! Diemžēl nebija lemts uzzināt kāda būtu ātruma attiecība starp RBR, Mercedes un Alonso. Massa nobrauca labi, bet sākumā pazaudētais, beigās arī pietrūka, bet ātrums viņam bija pieklājīgs.
    Nesaprotamas problēmas FI pilotiem un arī Džensonam kaut kas līdzīgs gadījās ar riteņa pieskrūvēšanu, bet cepuri nost viņš uzreiz pamanīja šaizi. Palaidu garām, kāds iemesls lika Batonam tomēr pašās beigās izstāties.
    Kimi iegāza zemā starta vieta, kā rezultātā daudz laika pazaudēja cīnoties ar McLaren un Zauber formulām.
    Fetels kā vienmēr ātrs, bet arī šajā sacīkstē faktiski tika taktiski apspēlēts.
    Nesapratu kāpēc Ross Brauns tā ieciklējās, ka Rosbergam jāstumj Hamiltons! Tā tomēr ir pilota atbildība, cik efektīvi viņš spēj izlietot resursus (degviela, riepas). Niko bez ceremonijām tika “ierādīta” 4.vieta.
    Sebam arī principā tika “ieteikta” 2.vieta, bet šis uzlika mīksto un uzvarēja.
    Teikšu godīgi tik neapmierinātus, pat dusmīgus uzvarētājus sen nebija nācies redzēt!
    Pat Ņūvijs neizskatījās pārāk priecīgs par maksimumu – dubultuzvaru!
    Kopumā sacīkste nelika vilties un rādās, ka arī šogad nebūs tā, ka kāds jau ap Ungāriju būs kļuvis par čempionu!
    Ceru ka Kimim Ķīnā veiksies krietni labāk, bet šodien priekā par Fetelu, kurš uzsācis ceļu pēc 4.tā titula!