Malaizijas GP laikā risinājās cīņas ne tikai trasē, bet arī komandu iekšējā cīņa ar pilotiem.

“F1LV

Gan “Red Bull”, gan “Mercedes” komandas biedru savstarpējā cīņā iejaucās komandas vadība, cenšoties nodrošināt to, lai abas mašīnas tiek līdz finišam. Turklāt šoreiz runa tik ļoti nebija par iespējamo sadursmi, kā par potenciālo riepu nodilšanu “Red Bull” gadījumā un degvielas patēriņa ierobežošanu “Mercedes” gadījumā. Tomēr rezultāti komandas pavēlēm bija dažādi.

“Seb, ‘Multi 21’! ‘Multi 21’, vecīt!” pēc finiša atpūtas telpā sašutumu pat TV kameras priekšā nespēja noslēpt Marks Vēbers.

‘Multi 21’ ir “Red Bull” komandas radio kods pilotiem un tas nozīmē, ka komandas biedriem ir jātaupa tehnika (jāieslēdz dzinēju apgriezienu ierobežotājs) un jāsaglabā esošās pozīcijas. Vēl pirms sacīkstes komanda apsprieda šādu sacīkstes scenāriju un nolēma kā rīkoties šadā gadījumā, tomēr Fetels šoreiz ignorēja norunu. Kā redzējām, Sebastians Fetels, neskatoties arī uz atkārotiem Rokija (Fetela sacīkšu inženieris Žiloms Rokvelins) brīdinājumiem, ignorēja komandas pavēles un uzsāka cīņu ar Marku Vēberu, kurš savukārt bija par to visai nepatīkami pārsteigts.

Tostarp “Mercedes” komandā Ross Brauns atkal izbaudīja nepateicīgo pienākumu ierobežot savu pilotu ambīcijas vienības mērķu vārdā. Niko Rosbergs paklausīja komandai un Luiss Hamiltons uz pjedestāla par to pateicās savam komandas biedram.

Tātad abu komandu gadījumā līdzīga rīcība ar dažādiem rezultātiem un no tā izrietošajām sekām. Turpinājums noteikti sekos.

1 KOMENTĀRS

  1. Starp citu, nu jau kā otro sezonu oficiāli pavēles ir atļautas. =) Kopš ‘Fernando is faster than you’-geitas.

    Vēl jau arī Horners paspēja radio nopūsties: “C’mon, Seb, this is silly…”

  2. Te ir sezonas sākums, kāda velna pēc tagad būtu kaut ko jāierobežo ar komandu pavēlēm? Noliekam varbūt visus pilotus rindā un lai brauc visu sacīksti, DQ un simtiem pārmetumu, ja kāds kādu apdzen. Marazms, visi ienīdēji šajā gadījumā un Fetela aprunātāji, kauns, visi čīkstat – dodiet skaistu sacīksti, cīņas, kad kāds cīnās tad redz slikti atkal visiem! Sākat pieaugt!

  3. ES arī īsti neizprotu,jo tajā mirklī ir pieejams KERS un apdzīšana ir iespējama bez sadursmes ar komandas biedru.var cīnīties savā starpā,tikai nevajag aizmirst par cieņu pret savu komandas biedru,sagaidīt īsto momentu ,kad tu esi pārliecināts ,ka spēsi to izdarīt tīri,pierādot to ,ka esi ātrāks “seit un tagad”

  4. Neesmu Fetela fans, bet nu sorry – velti Webers zobus griež … Ja kāds cilvēks var vienkārši atlaist kāju un atteikties no uzvaras, tad kā pilots un cīnītājs viņš ir beidzies ! Ja viņi būtu 4 un 5 vietā varētu runāt par to, ka svarīgāk bija saudzēt tehniku un Fetels ignorēja komandas pavēli un lecas … Bet, ja runa iet par uzvaru, tad pilotam ir jābūt kā saka sakostiem zobiem un ar gāzi grīdā … Izņēmums varētu būt MEGA otrais pilots, kuram tiešām amats tāds …

  5. Nu šoreiz, lai arī kā man nesimpatizē komandu pavēles, runa ir par nodevību no Fetela puses. Vebers paklausīja komandas pavēlei, bet Sebs to ignorēja. Kā rezultātā panāca uz apdzīšanas brīža sākumu zināmu pārsvaru pār komandas biedru, jo tas šādam nodevīgam manevram nebija gatavs. Ja komanda nebūtu iejaukusies un apstiprinājusi, ka visam jānotiek tā kā ir uz doto brīdi, es domāju, ka Vēbers arī būtu bijis gatavs aizstāvēt savu poziciju. Un tad vēl redzētu kurš kuru noliek. Kas attiecas uz Mersedesiem, tad tur tik tiešām abi piloti izpildīja visu kā tika pateikts no boksiem. Kaut gan pat man bija redzams, ka Niks ir manāmi ātrāks par savu komandas biedru Hami. Un arī pats Hamiltons to nenoliedza, ka uz pjedestāla vajadzēja būt Nikam.

    • Hamis visu sacīksti bija priekā Rosbergam un bija nedaudz konkurētspējīgāks, bet redz viņam ar to degvielu radās problēmas. Tur gan vajadzēja ļaut Rosbergam iet garām, lai nekavētu, bet ko nu vairs.

      • Atcerieties, ka Vēberam bija vidējās riepas, kas bija jātaupa.

        Uz riepu stratēģijas rēķina viņš nokļuva priekšā Fetelam, tās pašas stratēģijas dēļ beigās arī zaudēja.

      • Tu ko jauc. Fetelam bija videejaas riepas, bet Veeberam cietaas. Vajag mazliet ciitiigaak sekot liidzi.
        super soft – red; soft – yellow; medium – white; hard – orange (previously silver).

      • Lielbritānija 2012 – Vēbers netiešā veidā izcīna Fetelam 7 punktus. Bet tas tā, šie punkti taču tik un tā neko beigās neizšķīra, jo Fetels takš visu izcīnīja pats saviem spēkiem.

      • Monako 2012 – tikai aklais varēja neredzēt, kā Vēbers savāc aiz sevis vilcieniņu ar mašīnām, lai tikai dotu Vetelam iespēju vairāk atrauties un realizēt izvēlēto sacīkšu stratēģiju (pēc tam, kad kvalifikācijā izcilais meistars bija, vienkārši sakot, izgāzies)…un pēc tam vēl Red Bull cilvēki uzdrošinājās stāstīt kaut ko par nevarēšanu uzsildīt riepas kā izskaidrojumu tam, ka Vēbers tik lēni braucis.