Foto: Red Bull/Getty“Red Bull” komandas pilots Sebastians Fetels ar absolūti dominējošu sniegumu svētdien kļuva par Bahreinas GP izcīņas uzvarētāju, kamēr pirmajā trijniekā iekļuva arī abi “Lotus” komandas pārstāvji. Kimi Raikonens izmantoja divu pitstopu stratēģiju un finišēja otrais, bet Romēns Grožāns aizvadīja vienu no labākajām sacīkstēm karjerā un izcīnīja trešo vietu, neilgi pirms finiša apsteidzot Polu di Restu.

Fetels sacensības uzsāka no otrās pozīcijas, tomēr pirmajā līkumā viņu drosmīgi bloķēja “pole position” īpašnieks Niko Rosbergs, kā rezultātā uz otro pozīciju pirmajos līkumos pakāpās Fernando Alonso. Tomēr jau uzreiz pēc tam Fetels zaudēto atguva un trešajā aplī apdzina arī līderi Rosbergu, pirmo reizi pārņemot vadību. Fetels strauji atrāvās un turpmākajā sacensību daļā nebija noķerams.

Tikmēr aizraujošākie notikumi risinājās aizmugurē, kur atsevišķu līderu neveiksmes un atšķirīgās stratēģijas cīņu padarīja neprognozējamu.

“Lotus” komanda pēc neveiksmīgās kvalifikācijas spēja iegūt pozīcijas un nokļūt uz pjedestāla. Raikonens, tāpat kā “Force India” pārstāvis Pols di Resta, bija izvēlējušies divu pitstopu stratēģiju un sākotnēji cīnījās savā starpā, jo pārējie vadošie braucēji bija ieplānojuši veikt trīs riepu nomaiņas. Raikonens pārspēja skotu uz otrā boksu apmeklējuma rēķina, jo riepas nomainīja ātrāk, izcīnot otro vietu.

Tikmēr fantastiski ātrs bija Grožāns, kurš, atšķirībā no Raikonena, veica trīs boksu apmeklējumus. Tikai pēdējā pitstopā viņa mašīnai tika uzmontētas mīkstākā sastāva riepas un sešus apļus pirms finiša francūzis apdzina Di Restu, liedzot skotam pirmo pjedestālu karjerā. Pašam Grožānam tas ir ceturtais goda pjedestāls karjerā.

Atgriežoties pie sacensību sākuma, jau astotajā aplī no cīņas izkrita Alonso, kura “Ferrari” bolīdam, atrodoties otrajā vietā, sākās problēmas ar DRS sistēmu un nācās veikt neplānotus boksu apmeklējumu, atkrītot uz 19. vietu. Bija skaidri redzams, ka Alonso bija ātrums, lai cīnītos vismaz par pjedestālu, taču rezultātā spānis visu sacīksti bija spiests iztikt bez DRS un veikt četrus pitstopus, kā rezultātā tikai astotā vieta. Vēl neveiksmīgāka sacīkste izvērtās viņa komandas biedram Felipem Masam, kurš izskatījās ne mazāk ātrs, taču divas plīsušas riepas neļāva iekļūt punktos. Turklāt jau sacīkstes sākumā viņš sadursmē ar Adrianu Zutilu mazliet sabojāja priekšējo antispārnu.

“Pole position” īpašnieks Rosbergs no “Mercedes” jau ar pirmajiem apļiem zaudēja pozīciju pēc pozīcijas un ātri lika saprast, ka nebūs pretendents uz pjedestālu, jo gluži vienkārši viņa mašīna nebija pietiekami ātra. Veicis četrus boksu apmeklējumus, Rosbergs finišēja tikai devītais. Labāk klājās Luisam Hamiltonam, kurš pēc piecu starta vietu soda saņemšanas sacīksti sāka no devītās vietas, lēnām progresēja, finišējot piektajā vietā.

Pārējās pozīcijas tika noskaidrotas mežonīgās divkaujās. Savu līdz šim labāko sacīksti “McLaren” komandā aizvadīja Serhio Peress, ilgi cīnoties ar komandas biedru Džensonu Batonu, un atklātā cīņā jaunais meksikānis pierādīja, ka ir ātrāks, izcīnot sesto vietu. Tikai pēdējā aplī viņš apsteidza “Red Bull” pilotu Marku Vēberu, kurš aizvadīja neizteiksmīgu 200. sacīksti savā F1 karjerā, finišējot septītajā vietā. Kā jau minēts, Alonso finišēja astotais, Rosbergs beigās atkrita uz devīto vietu, bet Batons beigās palika desmitais.

F1 sezonas piektais posms notiks 12. maijā Barselonā.

Bahreinas GP rezultāti

Vieta Startā Pilots Komanda Apļi Rezultāts Pitstopi
1. 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 57 1:36:00.498 3
2. 8. Kimi Räikkönen Lotus-Renault 57 +9.111 2
3. 11. Romain Grosjean Lotus-Renault 57 +19.507 3
4. 5. Paul di Resta Force India-Mercedes 57 +21.727 2
5. 9. Lewis Hamilton Mercedes 57 +35.230 3
6. 12. Sergio Perez McLaren-Mercedes 57 +35.998 3
7. 7. Mark Webber Red Bull-Renault 57 +37.244 3
8. 3. Fernando Alonso Ferrari 57 +37.574 4
9. 1. Nico Rosberg Mercedes 57 +41.126 4
10. 10. Jenson Button McLaren-Mercedes 57 +46.631 4
11. 17. Pastor Maldonado Williams-Renault 57 +1:06.450 3
12. 14. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 57 +1:12.933 3
13. 6. Adrian Sutil Force India-Mercedes 57 +1:16.719 3
14. 15. Valtteri Bottas Williams-Renault 57 +1:21.511 3
15. 4. Felipe Massa Ferrari 57 +1:26.364 4
16. 13. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 56 +1 aplis 3
17. 18. Charles Pic Caterham-Renault 56 +1 aplis 3
18. 22. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 56 +1 aplis 4
19. 19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 56 +1 aplis 4
20. 21. Max Chilton Marussia-Cosworth 56 +1 aplis 4
21. 20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 55 +2 apļi 5
16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 16 Izstājās 2

 

F1 kopvērtējums pēc 4. posma

Vieta Pilots Punkti Vieta Komanda Punkti
1. Vettel 77 1. Red Bull-Renault 109
2. Raikkonen 67 2. Lotus-Renault 93
3. Hamilton 50 3. Ferrari 77
4. Alonso 47 4. Mercedes 64
5. Webber 32 5. Force India-Mercedes 26
6. Massa 30 6. McLaren-Mercedes 23
7. Grosjean 26 7. Toro Rosso-Ferrari 7
8. Di Resta 20 8. Sauber-Ferrari 5
9. Rosberg 14
10. Button 13
11. Perez 10
12. Ricciardo 6
13. Sutil 6
14. Hulkenberg 5
15. Vergne 1

1 KOMENTĀRS

  1. Sacīkste bija interesanta. žēl ka ar alonso formulu DRS sisteema sapliisa.bet pat uz sacikshu beigaam alonso gaaja pat ar kers labi. patika vel divciinja starp batonu un peresu. ja nekluudos batons pachiksteeja,lai peres nomierinaas 😀 luuk kur tas chiikstulis ir 😀 sveiciens arcarni:) laikam shodien biezhi izsteiksies,ka nekaa tavs favoriits,pirkstelis. bet peec ķīnas saciikstes tu gan biji kluss.

  2. Teiksim tā – nebūtu garlaicīgā Fetela dominances, varētu šo sacīksti nosaukt par visai interesantu. Diemžēl konkrētajā situācijā pat spraigās cīņas par vietām aiz pjedestāla izskatījās izrautas ārpus konteksta.

    P.S. Protams, apsveikumi Arcani k-gam, kurš vienmēr šādu sacīkšu scenāriju saucis par ideālu 😀

  3. ja gonka inciga, zel ka direstam tas riepas nenoturejas..

    bet peres un batons bij tiesam loti loti skatama gonka.

    un sacikstu sakuma rozbergs loti smuki un agresivi bruaca, zel ka atkal riepas nenoturejas jo tad tas priecins butu bijis ilgak un jaukaks, bet ko darit eco race tak 😀

    p.s. uzskatu ka parak godigi nebija sods Hamim par to ka piekari un riepu iznicinaja gruzis uz trases betvinam 5 veitu sods. 🙁

  4. brrr… tāda sajūta ,ka fetelis brauca ar vienu roku,otru roku turot pa ‘logu’ ārā,un cigareti rokās…RB bija pārsvars.Starts, kā bieži,Alonso ir lielisks,kaut gan šoreiz līdz pirmajiem līkumiem.Alonso izdarīja lielisku darbu,ņēmot vērā to,kad dēļ drs dabūja divreiz braukt boksos,labi vienu reizi var norakstīt,pie viena nomainīja ripuļus,bet otro reize bija sāpīga,un gala rezultātā apdzīšanas bez drs un punkti!!!redzēju Masas riepas plīsumu 1 reizi,otro palaidu ,laikam garām,tad vēl piedodami.Hamiltons labi nobrauca ,kaut startā vēl nedaudz zaudēja,bet Rozbergs…?patika cīņa starp Makiem.

  5. Peress, Alonso un daudzi citi cīnījās līdz pēdējam, bet pārsteidza (tomēr!) Batona čīkstēšana. Un tad viņš vēl brīnās, ka prese viņu sauc par ‘nepilnvērtīgu čempionu’.
    Kimi un Grožāns rullē!

  6. Nu misters pirksts varēja savu pirkstu izrādīt uz visām debess pusēm, lielo uzacu pavēlnieku nocirta pēc trim līkumiem, kas gadās dikti reti ja visi brauc strīpā. Ja Fernando mašīna negāja, kāpēc Felipe nebrauca. Kādus desmit apļus abi laida labi, bet tad itkā ekonomiskā režīmā būtu ieslēguši, varbūt šie bija domājuši viegli paņemt šodienu, bet kad redzēja kāds temps sakāpās, tad saprata ka jānomierinās lai pabeigtu. Visi malači, visi cīnījās, malači.

  7. Juhuuu!
    Visi no starta aizgāja kā raķetes, Alonso izvēlējās veiksmīgāku trajektoriju par Sebu, bet vācietis ļoti ātri visu sakārtoja kā vajag!
    Mūsējais (Fetels) šodien neatstāja nekādus variantus pārējiem!
    Wēbers kā vienmēr ar Top formulu brauc pa 7jām vietām. Nav viņš pelnījis nevienu punktu dāvanā no Fetela, brauc kā reāls muļļa! Šodien tak darbojās gan KERS gan DRS, rezultāts nekāds!
    Sarkanajiem šodien konkrēta neveiksme, kaut ātrums atkal bija labs abiem pilotiem!
    Peress laikam iemācījies Vitmārša teikto … dragāja kā gladiators, beigās pat uzacu pavēlnieku ar neejošo DRS izkapāja!
    Mercedes ar Hamiltona atnākšanu ir pielikuši, bet rādās, ka tituls jāatliek vismaz uz nākamo gadu!
    Lotus perfekta sacīkste un izcils rezultāts!
    Kimi savā 2jā F1 karjerā brauc vienkārši izcili!
    Iedodiet viņam Seba līmeņa formulu pārējo viņš izdarīs!
    Restam laba gonka, pavisam maz pietrūka līdz podiumam!
    Priekā!

      • Varbūt kādus faktus arī nosauksi.
        Izņemot to izņēmuma gadījumu Silverstounā, kad Fetels savu jauno antispērnu bija salauzis, un tikai tāpēc komanda izlēma tādu pašu noņemt no Vēbera formulas.
        Lūdzu, nekautrējies! Padalies ar visiem zināmajiem faktiem par RB mašīnu dažādību.
        Vēlams, ar saitēm uz autoratīviem avotiem, plzzzz!

      • Lūk to es saprotu!
        Pierādījumu ta’ nav, bet ir PĀRLIECĪBA!!!
        Te dažiem vietējiem t.s. “polittehnologiem” būtu ko pamācīties!

  8. To Anti-spaarns:
    Nu cik var malt vienu un to pašu!
    Paskaiti cik uzvaras Fetelam, cik Wēberam!
    Atceries kā un ar ko savu 1.uzvaru izcīnīja Fetels!
    Vai Tu tagad mēģināsi iestāstīt, ka Wēberam 2010.gadā Korejā bija sliktāka formula nekā Sebam? Tituls reāli bija izcīnāms pat pēdējā posmā – vēlreiz NESPĒJA!
    Wēbers nav taisīts no čempionu mīklas!
    Un kā viņš ņem startus … katastrofa!
    Wēbers atšķirībā no pirksta tikai epizodiski spēj būt izcili ātrs… titulam ar to ir par maz!
    Kā Wēbers var konkurēt demonstrējot tik nevienmērīgu sniegumu ar Raikonenu, ar Alonso … pilnīgi garām!

  9. Man kārtējo reizi prieks par Kimi un Lotus (arī Grožānu) – sākotnēji pēc sliktās kvalifikācijas likās jau ka weekends norakts, bet re kā gonkā izvilka līdz max (finišā 9sec aiz Fetela startējot no 8. pozīcijas ir apbrīnojami + Grožāns 19sec no 11.pozīcijas) + tie kas teica, ka Kimi 1. sacīkstē uzvarēja tikai pateicoties stratēģijai šajā posmā varēja redzēt, ka Lotus un to pilotu ātrums pat pie dažādām stratēģijām ir ļoti labs un uzvarēt spējīgs.

    • Un Peresa akcijas manās acīs ir pieaugušas vairākkārt – bosi šim pasaka, ka jābūt agresīvākam, šis izpilda par 120%, kas dod tūlītēju uzlabojumu rezultātā un sniegumā. Ja pēc pirmajiem posmiem man likās, ka ar Peresu McLaren ir aizšāvuši pilnīgi garām, tad tagad es savus vārdus ņemu atpakaļ 🙂

    • Savukārt līdzsvaram: ja līdz šim uzskatīju Peresu par nedaudz ar talantu apveltītu maxas pilotu, tad tagad ir skaidrs, ka viņš ir “tīrs” maxas pilots, kuram nav sajēgas par braukšanas kultūru!
      Sabeidza savas riepas, sačakarēja mašīnu, pabojāja arī komandas biedram, pats neko neieguva, bet nu vismaz kkādu bardaku uz ceļa uzrīkoja…
      Starp citu, jau otrā sacīkste pēc kārtas, kad uzvedas neadekvāti uz ceļa…
      Tas nozīmētu “labs pilots”??!
      Šaubos!

    • Ja riepas nedilst kā citiem un vajadzīgs 1 pit mazāk, kas ir 20 sekundes, tad protams, ka ir rezultāti galā.

      Kas teica, ka tikai pateicoties stratēģijai? Kas tur nepareizs. Loģiski, ka ja riepas nedilst un brauc vienā tempā ar 3 pitu stratēģiem, tad var pakāpties no 9. vietas uz 1. vai kaut kā tamlīdzīgi, jo 20 sek pārsvars jau garantēts ir mirklī, kad startē.

  10. nekomentēšu sacīksti – tāpat jau daudz. tik vien kā minēšu ka šķiet Batons drīz vien var nonākt tādā pat situācijā kā Wēbers – Perezam laikam dota zaļā gaisma. kas par Wēberu, tad neredzu iemeslu Didī viņu paturēt – kāpēc maksāt 13 mlj par to ko RIC vai VER būtu laimīgi darīt(un izdarīt) par velti…ja nu vien dāsni sableķot WEB lai izlaiž sezonu un pie konkurentiem akurāt neskrien uz sitiena. Diemžēl…:(

    • jā, liekiet – vai nē, bet jāatzīst ka BUT tāpat kā WEB ir tuvāka vai tālāka pagātne kamēr Perecs izskatās kā spoža nākotne priekš McL vismaz pilotu jomā. tāpat kā VET un vēl viens otrs ja tiek labos sēdekļos

      • nu vienigi Vitmash bisku jau intervija atdzinis ka Peresz bija pa agresivu un ka vinam janomierinas biku 😀
        redzes ka maki tiks gala ar so lietu.

        vienigi ir zel tas ka ja mes skatamies uz stiprajam komandam tad vinas ir loti loti parakas par viduvejam vai zema limena komandam. jo ka rada piemeram Alonso vai kads cits no vadosajam kuram nepaveicas diezgan viegli var pec neveiksmiga starta iebraukt top 10, butu incigak ja tas zemas komandas butu specigakas un top piloti zinatu ja nokludisies starta tad top 10 neredzes nevis brivi taja ieripinas..

  11. Vel ir incigi redzet ko Mersi izdaris lidz spanijai jo Brauns atdzina SKY intervija, ka riepu nodilums ir skaidrojams ar to ka izputeju gazes iet uz riepam, ka rezultata vieglak uzsildit, savukart lielaka temperetura (gaisa) tas atrak nodils..

    tad jau noteikti ka bus driz kadi jauni izpludes sistemas risinajumi 🙂

  12. Izskatījās, ka visi (ieskaitot Wēbersonu) sēž mikrolitrāžas žigulīšos, vienīgi Fetelsonam, piešķirts BMW. Kā brauca, tā aizbrauca. Labi ka Kimisons un Lotusēni uz pjedestāla, vismaz kāds prieciņš.
    Pēdējos 19 gados vācu piloti izcīnījuši 10 titulus, pie tam tikai 2 piloti Šumahersons – 7, Fetelsons jau 3. Vispār ja tā turpināsies Šumahersonam jāsāk uztraukties, par saviem rekordiem.

      • Nomierienies Vermin :), tāda pati versija, ja kāds cits brauktu ātri. Un cik esmu novērojis tad ar sliktiem bolīdiem nevienam nekas nesanāk, bet lai tā atvilktu, bolīdam jābut vislabākajam. Šajā trasē tāds bija Fetelsonam. Redzēsim, kā būs nākošā.
        Tāds vārds kā Adrians Njūijs daudz ko izsaka. Savulaik Mclareniem uzblieza superauto, ar ko Hakinens tika pie 2 tituliem. Tā kā redbull bolīds noteikti ir viens no labākajiem, ja ne pats labākais.