Foto: IndyCar MediaPirmo uzvaru IndyCar čempionātā aizvadītajā naktī Longbīčas ielās izcīnīja “AJ Foyt Enterprises” komandas pilots Takuma Sato.

Sato startēja no trešās pozīcijas, bet 26. aplī apsteidza iepriekšējās sezonas čempionu Raienu Hanteru-Reju, kamēr “pole position” ieguvēju Dario Frankitti iegāza lēns pirmais pitstops. Tas Sato ļāva pārņemt vadību, kurā viņš atradās 50 apļus un nebija konkurentiem noķerams.

Otro vietu izcīnīja “Rahal Letterman Lanigan Racing” komandas pārstāvis Greiems Reihels, bet trešo vietu ieguva Metjū Vilsons no “Dale Coyne Racing” vienības.

Sato līdz ar to kļuvis par pirmo Japānas pilotu, kurš uzvarējis IndyCar čempionāta posmā, kamēr “AJ Foyt Enterprises” komandai tā ir pirmā uzvara kopš 2002. gada. Savukārt ne-ovālu trasē šī komanda pēdējo reizi bija uzvarējusi 1978. gadā, kad pie mašīnas stūres sēdēja tās īpašnieks Eidžejs Foits.

Neveiksmīgi sacensības noslēdzās abu šīs sezonas pirmo posmu uzvarētājiem. Sanpītersburgas posma uzvarētājs Džeimss Hinčklifs un Alabamas sacensību uzvarētājs Raiens Hanters-Rejs piedzīvoja avārijas, ietriecoties riepu barjerā. Eidžeju Almendingeru piemeklēja tehniskas problēmas, kamēr Vils Pauers boksos sadūrās ar debitantu Tristanu Votjē un finišēja 16. vietā.

Longbīčas GP izcīņas rezultāti
Kalifornija, ASV

Vieta Pilots Komanda Mašīna Apļi Laiks
1. Takuma Sato Foyt Dallara-Honda 80 1:50:08.7155
2. Graham Rahal Rahal/Letterman/Lanigan Dallara-Honda 80 +5.3612
3. Justin Wilson Coyne Dallara-Honda 80 +8.2386
4. Dario Franchitti Ganassi Dallara-Honda 80 +12.3573
5. JR Hildebrand Panther Dallara-Chevrolet 80 +28.2402
6 Oriol Servià Panther/Dreyer & Reinbold Dallara-Chevrolet 80 +29.4683
7. Marco Andretti Andretti Dallara-Chevrolet 80 +30.2703
8. Simon Pagenaud Schmidt Dallara-Honda 80 +31.8674
9. Simona de Silvestro KV Dallara-Chevrolet 80 +33.1224
10. Helio Castroneves Penske Dallara-Chevrolet 80 +33.4118
11. Scott Dixon Ganassi Dallara-Honda 80 +33.6278
12. James Jakes Rahal/Letterman/Lanigan Dallara-Honda 80 +35.0645
13. Josef Newgarden Fisher/Hartman Dallara-Honda 80 +35.8945
14. Ana Beatriz Coyne Dallara-Honda 80 +36.3442
15. Sebastien Bourdais Dragon Dallara-Chevrolet 80 +36.5936
16. Will Power Penske Dallara-Chevrolet 80 +43.0022
17. Tristan Vautier Schmidt Dallara-Honda 80 +51.7961
18. Ed Carpenter Carpenter Dallara-Chevrolet 80 +56.4533
19. Alex Tagliani Barracuda Dallara-Honda 79 +1 aplis
20. Tony Kanaan KV Dallara-Chevrolet 78 +2 apļi
21. Charlie Kimball Ganassi Dallara-Honda 78 +2 apļi
22. EJ Viso Andretti/HVM Dallara-Chevrolet 53 +27 apļi
23. AJ Allmendinger Penske Dallara-Chevrolet 51 Nefinišēja
24. Ryan Hunter-Reay Andretti Dallara-Chevrolet 49 Nefinišēja
25. Mike Conway Rahal/Letterman/Lanigan Dallara-Honda 38 Nefinišēja
26. James Hinchcliffe Andretti Dallara-Chevrolet 34 Nefinišēja
27. Sebastian Saavedra Dragon Dallara-Chevrolet 1 Nefinišēja

 

IndyCar kopvērtējums pēc 3. posma

Vieta Pilots Punkti
1. Hélio Castroneves 99
2. Takuma Sato 93
3. Scott Dixon 89
4. Marco Andretti 87
5. Justin Wilson 81
6. Ryan Hunter-Reay 73
7. Graham Rahal 66
8. Will Power 62
9. Simona de Silvestro 62
10. James Hinchcliffe 61

1 KOMENTĀRS

      • Es pats gandrīz nekad Arcani viedoklim neesmu piekritis, reizēm tas pat ļoti kritis uz nerviem, bet uzskatu, ka arī pretējus viedokļus ir jāļauj izpaust. Dzīvojam taču brīvā valstī, nevis diktatūrā!
        Vai cien. admins varētu dot kādu mājienu – par ko Arcani būtu jābano?

    • Pretēji viedokļi ir jāciena – par to nav runa. Bet šis (“kaadeelj… tiek runaats arii par Ameerikas trulo ovaalu grieshanu?”) nav gluži pretējs viedoklis. Turklāt šeit, cik sapratu no admin, vēl ir izdzēsti vairāki komentāri, kas bija provokatīvi un aizskaroši.

      Lietotājam, kam neinteresē kāda konkrēta kategorija vai čempionāts vienmēr ir iespēja to nelasīt un vēl jo vairāk nekomentēt, bet tā vietā izdarīt ko viņaprāt vērtīgāku.

      • Ā, par ‘trulajiem ovāliem’ un citiem provokatīviem komentiem (ko gan nav gadījies lasīt). Skaidrs. Paldies par atbildi!

  1. Arcani, ja Tavs imbicīlisms liedz painteresēties pat par to, ka Longbīča ir Monako tipa ielu trase, tad kāda mārrutka pēc rakstīt automātā komentāru? Jo vairāk, ka pat no titulbildes ir redzams, ka te ar ovālu nav nekāda sakara… 😀
    Par gonku: Sato dominance Longbīčā gandrīz bija salīdzināma ar Vettelu Bahreinā: tiklīdz kā atbrīvoja ceļu sev priekšā vai pazuda dzeltenie karogi, tā momentāli aizbrauca prom no pārējā bara. 🙂 A Longbīčā, kā jau vienmēr, neskaitāmie kuri (vai kurus) “ielika bortā” uztaisīja tādu putru, ka kvalifikācijas izkārtojumam nebija nekāda nozīme, vienīgie, kas puslīdz tuvu starta vietām finišēja, bija Sato un Franchitti… (Angļu ESPN, kuru skatījos, ir jāsit ar pagali vai maisu: 1/3 translācijas pārklāja reklāma :@)

  2. Vispār Sato uzvara nepārsteidz. Fakts, ka šim japānim ir ‘iekša’ bija redzams jau viņa F1 laikos. Tikai līdz šim panākumus nomāca muļķīgi agresīvais braukšanas stils. Taču tagad čalis iespējams beidzot ir izaudzis un pāries jaunā kvalitātes līmenī. Es nemaz nebrīnīšos, ja šogad mēs Takumu redzēsim ‘uzvarētāju aplī’ vēl vairākas reizes. Varbūt pat Indianapolisā, kur pēc pagājušās reizes viņam ir ‘nenokārtoti parādi un āķis lūpā’ 😀

    • Jā, jau kādu gadu praktiski nevar piesieties Sato pilotāžai. Jo pirms tam viņš un EJ Viso likās kā tādi klauni, kas katru 2ro gonku(a to i biežāk) “atrada” kādu bortu vai cita mašīnas aizmuguri. 😀
      Offtops: Simonai tagad ir tikpat punkti cik Vilam Paueram… 🙂

  3. Ar F1 autosports nebeidzas un ir ļoti forši, ka te parādās arī karsts info par citiem foršiem autosportiem! (protams, ja nesākās detalizēti folkreisa apskati par katru kvalifikācijas braucienu, kuru jūklī pazūd galvenās ziņas par F1)
    Paldies!

  4. Ar nepacietību jāgaida Indy500.. Varbūt izdosies arī tur izcelt to, ko pērn “pārcenšanās dēļ” izlaida no pirkstiem 🙂

    p.s. ir lietas, ko var ieraudzīt tikai aizokeāna sacīkstēs – piemēram, Nascar sacīkstēs ir atrodams šis “īpašais” drafta fenomens, kad 2 cieši viena otrai sekojošas mašīnas (cieši = daži cm, iespējams pat neliels kontakts) spēj braukt pat 10 km/h ātrāk nekā vienkārši 2-3 rindās ne tik cieši braucošu auto virtene (tiesa, ne vairāk par dažiem apļiem, jo 2.mašīnai dzinējs citādi pārvārītos 😀 ).. īpaši uzskatāms tas ir Talladegas ovālā, kur šādi pa pārīšiem sadalījušies braucēji sastāda vairāk kā pusi no visiem braucējiem…

    • Talladegā un Deitonā, abos 2,5jūdžu superspīdvejos, kuros vienīgajos notiek “restriktoru” etapi Naskārā. 🙂 Šogad sakarā ar izmainītiem restriktoru noteikumiem 2 stokkāru “bump drafting” vairs pilnvērtīgi nedarbojās un viņi brauc pa 3 un vairāk vāģu “pakās” (protams, “big one” iespējamību tas joprojām neizslēdz, a to i palielina :D)

  5. Pēc Bahreinas bija prieks pavērot Longbīču. Es domāju tīri vizuāli… Bahreina – drūms skats, smiltis un asfalts, sakrāsotas zonas ārpus braucamās daļas. Nepatīk man tāds strases dizains… Pašas formulas – kā jau minēju agrāk – vispār nonsenss, es pat uz brīdi sajaucu Masu ar Hamiltonu, neizteiksmīgos nevar atšķirt (jā, pat “Ferrari” neizceļas, jo sarkanā krāsa ir par tumšu).
    Pirms pusnakts:
    Longbīča – ielas, bulvāri, puķu dobes, fontāns ar delfīnu figūrām, sacīkšu dalībnieku formulas zaigo dažādās krāsās, izteikti sarkanais Frankiti bolīds, spilgti zaļais Hinčklifs, dzeltenais Hanters-Rejs, viss momentā atpazīstams. Prieks!
    P.S. K.Legge laikam berzēja rokas, kad Saavedra beidza sacīksti apmalē, kaut kā galīgi viņam neiet. Katrīna būtu labāk nobraukusi.
    Kad Sato apdzina Hanteru-Reju, izvirzoties otrajā vietā, neskatījos tālāk – bija jau vēls. Bet jutu, ka var beigties tieši tā, kā beidzās.