Attēls: ScarbsF1“Renault Sport” ir apstiprinājuši, ka “Red Bull” komanda šogad neizmanto “Magnetti Marelli” ģeneratorus, ar kuriem pērn bija lielas izturības problēmas.

Kombinācijā ar “Renault” dzinējiem “Renault Sport” kompānija visiem saviem F1 klientiem piegādāja arī “Magnetti Marelli” ģeneratorus, tomēr pēdējās divās sezonas vairākām komandām un jo īpaši “Lotus” un “Red Bull” atgadījās nopietnas tehniskas problēmas. Ģeneratoru izturības problēmu dēļ tika zaudētas uzvaras un pēc pagājušās sezonas izskaņas pats “Red Bull” boss Dītrihs Matešitcs paziņoja, ka vēlas citu ģeneratoru piegādātāju.

Tagad “Renault Sport” ir apstiprinājuši, ka “Red Bull” izmanto “McLaren Electronic System” ģeneratorus, kamēr pārējie “Renault” klienti turpina izmantot “Magnetti Marelli”.

Foto: Magnetti Marelli“Mums pagājušā gadā bija nepiedodamas tehniskas problēmas un mēs par to uzņemamiem pilnu atbildību,” paziņoja “Renault Sport” tehniskais direktors Robs Vaits. “Mēs cītīgi strādājam, lai šīs problēmas neatkārtotos.”

Jāpiebilst, ka jaudas parametri katrai mašīnai atšķiras, kamēr ģeneratoru parametri bija nemainīgi un iespējams tieši tas izraisīja kļūmes “Red Bull” gadījumā, bet neizraisīja pārkaršanas problēmas citām “Renault” dzinēju komandām. Ģeneratora uzdevums ir ģenerēt elektrisko jaudu, kas atbilst visas mašīnas kopējam elektrības patēriņam, kā arī uzturēt pie dzīvības akumulatorus un baterijas, kas tiek izmantotas KERS sistēmā. Taču mašīnu tehniskie parametri attiecībā uz elektrisko jaudu un tās kopējo patēriņu atšķiras, līdz ar to šogad nedaudz atšķiras arī ģeneratoru parametri – “Renault” piedāvā divu versiju ģeneratorus ar palielinātu jaudas kapacitāti. Acīmredzot uzlabojumi ir atmaksājušies, jo šogad problēmas nav radušās.

1 KOMENTĀRS

      • Vispār jau vajadzētu nedaudz iedziļināties pirms raksti – Magnetti Marelli ir Renault piegādātājs (tostarp arī Ferrari), taču piegādā tieši tādas konfigurācijas/jaudas ģeneratoru, kā pieprasa Renault atbilstoši savam dzinējam un tā parametriem. Ne velti paši Renault nekur relīzē neizcēla, ka tas ir MM ģenerators.

        Mazajām komandām ir pilns ar piegādātājiem pat elementārām detaļām, bet neviena nekad nav sūdzējusies, ka balstiekārta salūzusi, jo to piegādā nejēdzīgā SIA XXX. Komanda ir atbildīga par specifikāciju, ko nosūta piegādātājiem.

        Turklāt, ja izlasi rakstu, tad uzreiz kļūst skaidrs, kāpēc Renault tiek vainoti (vaino arī paši sevi) virsrakstā, bet detaļu ražojuši patiesībā citi.

  1. Es kaut kā šito nesaprotu… šis blogs taču ir drīzāk sirdslieta, nevis peļņas avots. Vai tiešām ir tik ļoti pierasts haltūrēt, ka pat šeit vairs nespēj kārtīgi strādāt? Nav taču delfi vai apollo, kur visiem viss pie pakaļas…