Foto: Ferrari

Ar pārliecinošu Fernando Alonso uzvaru savā māju posmā ir noslēgusies sacīkstes Barselonas trasē. Otrais finišēja Kimi Raikonens, kuram bija par vienu boksu apmeklējumu mazāk kā līderiem, bet pirmo goda pjedestālu sezonā izcīnīja Felipe Masa.

“F1LV

Jau startā Luiss Hamiltons zaudēja savu otro vietu Sebastianam Fetelam un pēc pāris līkumiem arī Fernando Alonso, kurš startēja no piektās vietas. Tostarp Niko Rosbergs spēja noturēt pirmo pozīciju. Interesanti, ka pirmo boksu apmeķējumi sākās jau 7.aplī, kad pēc jaunām riepām iebrauca Marks Vēbers, kas norāda uz riepu zemo izturību abrazīvajā Barselonas trasē.

Uz pirmā boksu apmeklējuma rēķina Fernando Alonso bija iespēja tikt garām Sebastianan Fetelam un pacelties uz otro vietu, kamēr otrs “Ferrari” pilots Felipe Masa izmantoja Hamiltona problēmas ar riepām un bremzēm, kā arī Raikonena lēno boksu apmeklējumu un pacēlās uz ceturto vietu pēc pirmajiem boksu apmeklējumiem. Divus apļus pēc boksu apmeklējuma starta finiša taisnē Fernando Alonso ar DRS palīdzību spēja apdzīt Rosbergu un izvirzīties vadībā, kas lika priekā uzgavilēt tribīnēm, kur vairākumā bija spāņu līdzjutēji. Tajā pašā aplī Rosbergs zaudēja arī otro pozīciju Sebastianam Fetelam un apli vēlāk arī Felipem Masam trešo vietu.

Abi “Ferrari” piloti otro boksu apmeklējumu veica ātrāk par citiem līderiem un tas pavēra ceļu Kimi Raikonenam, kurš pāris apļu laikā noķēra līderi Sebastiansu Fetelu, kurš savukārt arī nolēma doties pēc jaunām riepām, palaižot Kimi sacīkstes vadībā bez cīņas.

Pēc vēl vienas boksu apmeklējumu sērijas Alonso atkal izvirzījās vadībā, kamēr uz otro vietu pacēlās Felipe Masa, trešajā vietā palika Fetels, bet Raikonens, kuram stratēģija paredzēja par vienu boksu apmeklējumu mazāk kā galvenajiem konkurentiem, atgriezās ceturtajā pozīcijā. Pēc lieliskas cīņas Kimi Raikonens spēja tikt garām Fetelam un pacelties uz trešo pozīciju, kamēr “Red Bull” komanda pa radio Fetelam pavēlēja: “Necīnies ar Kimi, taupi riepas!”

Pēc kārtējā Fernando Alonso boksu apmeklējuma Kimi Raikonens varēja izvirzīties vadībā, tomēr tikai uz diviem apļiem, jo ar svaigākām riepām spānis noķēra “Lotus” pilotu un bez vilcināšanās izvirzījās vadībā, kur spēja iekrāt tik lielu pārsvaru, lai nezaudētu līderpozīciju pēc vēl viena boksu apmeklējuma. Tostarp Felipe Masa nostabilizējās trešajā vietā, kamēr ceturtais 10 apļus pirms finiša bija Sebastians Fetels. Tādā kārtībā piloti arī sasniedza finišu. Piektajā vietā finišēja Marks Vēbers, bet pirmās starta pozīcijas ieguvējs Niko Rosbergs finišēja tikai sestajā vietā.

Spānijas GP rezultāti

V Nr Pilots Komanda Apļi Laiks Startā Punkti
1 3 Fernando Alonso Ferrari 66 Uzvarētājs 5 25
2 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 66 +9.3s 4 18
3 4 Felipe Massa Ferrari 66 +26.0s 9 15
4 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 66 +38.2s 3 12
5 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 66 +47.9s 7 10
6 9 Nico Rosberg Mercedes 66 +68.0s 1 8
7 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 66 +68.9s 10 6
8 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 66 +79.5s 14 4
9 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 66 +81.7s 8 2
10 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 65 +1 aplis 11 1
11 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 65 +1 aplis 19
12 10 Lewis Hamilton Mercedes 65 +1 aplis 2
13 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 65 +1 aplis 13
14 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 65 +1 aplis 17
15 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 65 +1 aplis 15
16 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 65 +1 aplis 16
17 20 Charles Pic Caterham-Renault 65 +1 aplis 22
18 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 64 +2 apļi 20
19 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 64 +2 apļi 21
Izst. 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 52 +14 apļi 12
Izst. 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault +45 apļi 18
Izst. 8 Romain Grosjean Lotus-Renault +58 apļi 6

 

Kopvērtējums pēc Spānijas GP

V Pilots Punkti
1 Sebastian Vettel 89
2 Kimi Raikkonen 85
3 Fernando Alonso 72
4 Lewis Hamilton 50
5 Felipe Massa 45
6 Mark Webber 42
7 Romain Grosjean 26
8 Paul di Resta 26
9 Nico Rosberg 22
10 Jenson Button 17
11 Sergio Perez 12
12 Daniel Ricciardo 7
13 Adrian Sutil 6
14 Nico Hulkenberg 5
15 Jean-Eric Vergne 1
16 Esteban Gutierrez 0
17 Valtteri Bottas 0
18 Pastor Maldonado 0
19 Jules Bianchi 0
20 Charles Pic 0
21 Giedo van der Garde 0
22 Max Chilton 0
Vieta Komanda Punkti
1 Red Bull 131
2 Ferrari 117
3 Lotus 111
4 Mercedes 72
5 Force India 32
6 McLaren 29
7 Toro Rosso 8
8 Sauber 5
9 Williams 0
10 Marussia 0
11 Caterham 0

1 KOMENTĀRS

  1. Alonso – perfekti!!!
    Raikkonens – labi,bišķīt pietrūka.
    Massa,pat ļoti labi!
    Vettels,kautkā pelēcīgi!!
    McLaren jaunumi galīgi nešancē!!
    Mercedes????Punktus dod svētdien,nevis sestdien!!!

  2. Garlaicības kalngals!
    Vienīgais, visu laiku jāskatās, kādas kuram riepas, un vai gadījumā tomēr neplīsīs.
    Ak jā, un vēl pāris nepieskrūvēti riteņi…

    Ferrari ar sekundi aplī ātrāku mašīnu vnk nedeva nekādas cerības uz intrigu.
    Tikai Kimi ar Lotus, kas, kā zinām, ir taupīgāks pret riepām, nedaudz uz vienu ieekonomētu pit-stopu varēja pasākt.

  3. Pirelli ar savām t.s riepām visu ir tik totāli sačakarējuši, ka taisni riebjas skatīties.
    “Neapdzen!”, “Necīnies!”, “Taupi riepas!”, “Mums vēl trīs apļi jāiztur…”
    Tās ir autosacīkstes vai eco-race??!

  4. Luix tu pats sev neliecies garlaiciigs:D ko tu gribeeji lai alonso dara ar savu pirmo vietu,ja tev pietruuka intriga.:D es tadaa zinja priecaajos par ferrari,liels,liels,prieks par felipi. alonso nekur nebija jaaskrien.vinsh visu kontrolēja.. fetels netureeja tempu liidz alonso,saciikstes sakumā.

    • Vai es kkur “nolieku” tavu dievekli??!
      Vnk konstatēju faktu, ka Ferrari šajā sacīkstē bija par sekundi aplī ātrāki par konkurentiem.
      Ar to viņus arī apsveicu.
      Taču, ja man interesētu vilcieniņi, droši vien nopirktu kādu rotaļu dzelzceļu un varētu uz to lūkoties caurām diennaktīm. Un vēl vienmēr fanot par lokomotīvi 😉

      • Es nesaku ka tu noliec!!!!! varbuut parskatiju tavu komentu. sorry. un vinsh nav mans dieveklis. vinsh ir par ko es ka fans kas tur iikkshkji par vinju. nav jau uzreiz dievs japien:D

      • paraadi man to aplju laiku ka vinsh brauca aatraak. .kur nu vel Alonso tempam netureeja. redz ka pareizi sak ferrari un lotus kautka tomeer speej kontroleet riepas izsturiibu,bet pareejie maak ka chiksteet. pienjemsim mercedesi un red bull. ja varbuut pa traku 4 pit stopi. bet tomeer tas ir interesanti. un paraada kam labaak taa taktika ir,un kuram ir labaaks temps. ta kaa fics nevarsti te man 🙂

    • Nez ko tad Merši varēja parādīt, ja viņiem tas ir zināms, ka mašīnas ēd riepas.

      Nu tā jau ir ar to FIA. Izdomāja aizliegt degvielas uzpildi un tagad mākslīgi jāliek braukt pitos. Tad, lai taisa riepas, kas tur visu gonku un vienkārši ir jābūt 2 obligātajiem pitstopiem. Tad varētu stratēģot, kad braukt pitos un kad nē.

  5. Mani ļoti uztrauc, ka no Lotus aizgājis Alisons, tas varētu nozīmēt, ka Lotus progress apstāsies un par titulu cīnīsies vairs tikai Alonso un Fetels…

    Būs jāsāk bezmaz vai fanot par Uzacīm, jo Feteļš uzvaru šogad nav pelnījis par sliktu uzvedību. Skumji…

  6. Kas man patika, ka Gutirezs beidzot atvērās, pie tam labā kvalitātē. Punktus nedabūja, bet ātrāko aplii gan.

    Bet savādāk, šodien uzvarēja gan Alonso, gan Gulbis (paldies Dievam, hokeju šodien nespēlēja). Tā ka diena izdevusies.

  7. nu ko lai saka, riepu gonkas turpinas, bet arvien biezak saku aizdomaties ka tomer bus jasak sekot lidzi indicar vai kadam citam autosportam, jo sobrid tas cakars ar tam riepam ir tik liels, ka ir komandas kas brauc un viss notiek ( jo piespiedejspeks nav tik liels) un ir komandas kuras kipa ir atras, bet riepas beidzas pec 5 apliem. tad labak skatities kur brauceji visu gonku var vilkt 100% nevis domat vai riepas pietiks.

    alonso smuki nobrauca, zel ka raikonenam biku pietruka..

  8. Dārgie riepu gaudotāji! Būtu laiks jau saprast, ka vecie laiki vairs neatgriezīsies. Aerodinamika spēlē tik lielu lomu, ka bez mākslīgām apdzīšanas iespējām (riepas, kers, drs) būs tikai vilcieniņi. Un tur neko nevar darīt. Tāpēc labāk sakiet Pirelli paldies par lieliskām pēdējām sezonām un izbaudiet šovu!

    Patiesi labs pilots tiks galā visos apstākļos. Paskatieties uz Alonso un Kimi! Labi, viens no viņiem to dara čīkstēdams, bet abi konstanti izspiež no viņiem uzticētās tehnikas 110%.

      • Klau, vai man tiešām šajā portālā kādam ir jāskaidro, kurš no šiem diviem ir čīkstētājs!?

    • ja bet gribas lai uzvar atrakais pilots + atraka masina, nevis taupigaka masina un pilots kas visvairak rupejas pa riepam, prieks tam ir izdomatas eco race, kur ar 4l brauc 2 dienas no vietas un ar saules energiju lade masinu. Sis ir autosporta aukstakais pakapiens, tur vajag visu uz 100% nevis kaut ko taupit un rekinat pietiks vai ne..

      • loti labs komentars no Mateschitz:

        “Everyone knows what happens here”, he told AUTOSPORT. “This has nothing to do with racing anymore. This is a competition in tyre management.

        un domaju lai ka ari visi priecatos ka baigi kaut kas notiek,domaju ka beigas RB vienakrsi nonems neduadz piespiedejspeku un rules tapat pa prieksu, bet nu jau nevis ka atrakie, bet ka labakie riepu uzturetaji 😀

        un uz kausa sezonas beigas uzliek:
        f1 ( labakais riepu menedzeris )

      • Vecā labā degvielas uzpilde daudz ko atrisinātu no šīm mākslīgi radītajām problēmām – vieglākas formulas un precīzāki regulējumi konkrētam formulas svaram, līdz ar to riepas spētu izmantot līdz galam bez bēdu 😀

      • Mateshics var iet ieskrieties! Vienmēr un visur labākais pilots ir bijis tas, kurš visātrāk nogādā konkrēto, vinjam iedalīto tehniku (nevis kaut kādu imagināru objektu ar nedilstoshaam riepaam un bezdibeniigu benziinbaaku) liidz finisham! Labs pilots to dara spītējot apstākļiem, un jebkurā situācijā.

        Par RB var tikai teikt, ka viņi nemāk zaudēt ar cieņu. Laikam ies Ferrari pēdās…

      • vienkarsi sobrid masinas kuram ir lielaks piespiedej speks nevar visu to izmantot un vinam ir javeic nevis masinu evolucija, bet gan devalvacija 😀 jo lai riepam mazaks stress..

        bet sobrid sanak koks ar diviem galiem, jo vairak tas smarzo pec ta ka F1 bosi paskatijusies ka pedejos 3 gadus RB ir neuzvarami un neviens nevar nokert vinus, lidz ar to ja konkurenti nevar uztaisit piespiedejspeku tad F1 uztaisija sudikakas riepas, ka rezultata Ferari un Lotus var vilkt ar mazaku piespiedeju un mazak stresu uz riepam, bet RB un izskatas ka sogad ari MB cies no ta un nevar ta vilkt.

  9. Laba sacīkste. Žēl ka Maclaren un Mercedes nav konkurētspējigi. Bet toties, Red Bull tagad ir divi nopietni konkurenti. Cerēsim ka intrīga būs līdz pēdejam posmam.
    Bija liels prieks redzēt Massu starp ātrakiem, neesmu viņa fans, bet tas bija nopelnīts sniegums.

  10. Sacīkste kā sacīkste-nekas īpašs.Ferrari šoreiz bija ātrākā mašīna tāpēc rezultāts likumsakarīgs.
    Izbesīja meršu “varējums”….sākumā vilkās pa priekšu traucēdami pārējiem,pēc tam vispār izgāzās kā veca sēta.Hamiltons laikam jau paspēja nožēlot savu pāriešanu uz MB jo pat tā nauda ko viņam maksā nav tā vērta lai braukātu ārtus pirmā desmitnieka.
    Massa arī labi izskatījās-kas zin kā būtu ja neiedotu to trīs pozīciju sodu.Droši vien atkal varētu dzirdēt kā Fernandels komandai rācijā raudātu….:)

  11. lai gan neesmu Hispanjolu Primadonnas fans, far from it, bet turns 2-4 ‘kaskaades’ izpildiijums bija varens, kas nu ir tas ir.

    Attieciibaa uz riepaam, bija pat BBC versijaa reaals scenaarijs ar 5 stopiem… no vienas puses, it kaa pajociigi, bet no otras – tak taadiem (riepu) noteikumiem visi piekrita starpsezonaa, tagad par veelu suudzeeties. Ja Newey-isma stilaa (max downforce) buuveets kaars taas eed par traku, tough luck, lai geenijs pakustina peleekaas suunas un izdomaa, kaa to noveerst. Simples..