Foto: Gary Anderson

Spānijas GP sacīkste pierādīja, ka esošās “Pirelli” riepas ir pārāk neizturīgas, uzskata “Red Bull” boss Kristians Horners, kuram piekrīt arī riepu ražotājs – gumijas sastāvā tiks izdarītas izmaiņas.

“Es domāju, ka četri boksu apmeklējumi sacīkstē ir pārāk daudz, arī skatītājiem,” paziņoja Horners. “Tas ir par daudz pat mūsu stratēģijas speciālistiem un arī skatītājiem šī situācija ir mulsinoša. Es domāju, ka trīs boksu apmeklējumi ir pēdējā robeža. Kad es par to runāju iepriekšējos posmos, mani apsauca, ka “Red Bull” tikai māk sūdzēties. Taču tagad pameklējiet pilotu, kurš ir apmierināts ar šīm neizturīgajām riepām.”

Arī “Pirelli” atzīst, ka četri boksu apmeklējumi sacīkstē ir par daudz, lai gan kompānijas sporta direktors Pols Hemberijs pēc Spānijas GP paziņoja, ka trases abrazīvais segums šoreiz ir spēlējis ļoti lielu lomu. Hemberijs solīja, ka sezonas turpinājumā citās trasēs, situācija nenonāks tādās galejībās.

“Mūsu mērķis ir divi līdz trīs boksu apmeklējumi sacīkstē,” paziņoja Hemberijs. “Arī mēs saprotam, ka četri pitstopi ir par daudz. Patiesībā tas iepriekš ir noticis tikai vienu reizi – Turcijā mūsu pirmajā gadā Formulā 1. Mēs plānojam zināmas izmaiņas riepu sastāvā uz Silverstonas posmu.”

1 KOMENTĀRS

    • Klasiskā F1 beidzās, kad beidza zupu liet bākā.. Ja atkal atļautu degvielas uzpildi, tad neviens nebūtu ieinteresēts gāzēt tikai 6-8 apļus, bet ņemtu cietākās riepas, kas vilktu 15-20 apļus bez bēdu (vieglākas formulas mazāk ēd riepas un ir videi draudzīgākas…. un 1 riepu komplekts izmaksās gandrīz tikpat, cik to 2 degvielas uzpildes vīru algas.. ) 🙂

  1. 2008 gadā pie šādas pašas trases konfigurācijas Barselonā Raikonenena ātrākāis sacīkšu aplis bija 1’21”670 . Kāds ir tagad? Par ko mēs runājam. Vakar ko lietus lija? Tai laikā piloti cīnījās trasē – tagad izvēlas necīnīties, riepas nodils.

  2. Jā, tā bija tik izcila cīņa trasē! Pamēģinu priekšā braucošo apdzīt vienreiz: ai, nekas nesanāca. Kautrīgi pamēģinu otrreiz: ai, atkal nekas nesanāca. Iekārtojos priekšā braucošajam aiz muguras, cenšos pārāk neatpalikt, taupu riepas, taupu degvielu, gaidu, kamēr tas lēnais divplāksnis iebrauks uzpildīties. Vai tiešām viņš nevar braukt boksos ātrāk? O, beidzot pavācās nost no ceļa! Spiežu gāzi grīdā, nobraucu kādus divus trīs ātrus apļus, varbūt pat četrus, iebraucu boksos, uzpildos, atgriežos trasē priekšā tam pamuļķim un, kasot k…atvainojos, pakausi, bez liekiem satraukumiem rullēju līdz sacīkstes beigām. Līdzjutēji sajūsmā lauž krēslus! Tak daudz darbības trasē viņi nebija cerējuši redzēt! Desmitgades labākā sacīkste!;

    Takš kurš te kuru mēģina apmānīt? Jo advancētāja ir aerodinamika, jo mazāk vietas paliek cīņai trasē – jo formulas vienkārši nav tam piemērotas. Ja vēl patrāpās riepas, kas ir izturīgas un jūtami nezaudē veiktspēju, tad iegūstam jauku vilcieniņu…toties kādi apļa laiki! Sajūtas, vērojot cipariņus ekrānā, noteikti pārspēj orgasmu…

    P.S. Kaut kā nevarēja manīt, ka šībrīža lielākie vaimanātāji, proti, Sarkanbuļļi, dikti sūdzētos par riepām pēc, piemēram, Bahreinas nedēļas nogales. Vai, teiksim, Malaizijas. Pēc Austrālijas – jā, pēc Ķīnas – jā, pēc Spānijas – jā. Tikai sakritība?

    • Un ko Andri mēģini apmānīt Tu? Tagad viss norit bez cīņas. Apdzīšanas vietā apD.RS-sošana. Braukt ātri – labāk pa nemēģini, riepas noplēsīsi. Aizstāvēt pozīciju vispār nonsenss, riepas var sabojāt, sodu dabūt un tik vai tā apD.RS-sos. Tevi tas baigi priecē? Mani nē, vienalga vai no tā labumu gūst Pitkinens, Fetkinens, vai Alonsinens 🙂
      Tad varbūt, lai vēl tālāk pilnveidotu šo riepu marazmu, vēl jāmaina kvalifikācijas formāts, nafig pirmajam jāstartē tam, kas var visātrāk pabraukt 🙂 Iedod visiem vienādus siera ripuļus un rullē visi vienu stundu vai līdz plīsumam, kurš visvairāk norullējis arī startē pirmais 🙂 Tas visprecīzāk atbilstu pašreizējā formāta tā saucamajām sacīkstēm 🙂

      • Par pozīcijas aizstāvēšanu gan ir marasms. To noteikumu vajadzētu atcelt, ja ir kers un drs.

    • pilnīgi piekrītu! labi, ko Pirelli var pārmest, tās ir tās pāris saplīsušās riepas – tātad dila tomēr negaidīti daudz. bet visādi citādi – nu ko lai saka, savādāk ir bijis, bet vai labāk?

      kādi ir varianti? viens, atgriezties pie degvielas uzpildes, otrs, taisīt tik stingras riepas, ka boksi atkrīt kā tādi.

      par uzpildi runājot – nu kas, jūs tiešām neatceraties, kā bija? apdzīšanu miljoni un 100% atdeve, va’ ne? tāda rāma pasēdēšana astē līdz boksiem, tā nekad neviens nedarīja, un tā, ka pēc pēdējās pitu sērijas viss jau skaidrs un neviens neko vairs nedara, tā arī negadījās ne reizi. nē nē, tikai traka spiešana uz visiem 100% un nekas cits.

      un riepu sataupīšana vismaz ir puslīdz arī no pilota atkarīga, kamēr benzīnu rēķināja vīri boksos pie ekrāniem. tas lūk bija “īsts sports”, Matešicu citējot.

      par otru iespēju runājot – Pirelli saka, ka var uzteisīt riepas, kas iztur visu sacīksti. ko tas nozīmētu skatītājiem – pirmkārt, stratēģijas atkrišanu vispār. atzīšos, man tomēr tā līdzdomāšana bišķi patīk. otrkārt, vēl vairāk būtu atkarīgs no tā, kā mašīna un pilots taupa riepas – izturēt ta izturētu, bet ne jau nemainīgā kvalitātē. vai tas būtu labāk?

    • Es piesienos tam, ka autosacīkšu vietā kurās katrs visiem spēkiem cenšas darīt visu lai izcīnītu uzvaras, gan uzbrūkot gan aizstāvoties, man tiek piedāvāta mākslīgi radīta ekoparodija par sacīkstēm, kurās ir izdarīts praktiski viss lai nebūtu sacenšanās – sajātas trases, siera rituļi riepu vietā, mākslīgas priekšrocības uzbrūkošajam…..

      • Tad F1 jātaisa tāds pats kā motokross. Visi rindā uz startu, iekšējai malai, protams, priekšrocības. Nobrauc 5(zinu ka motokrosā laikam brauc 30min+2 apļus, bet F1 riepas to nevar pavilkt) apļus un gonka cauri. Pēc pirmās gonkas taisa otro 5 apļu gonku. Nu tā kā tas viss notiek ātri, tad vismaz 5 gonkas vienā vīkendā. Būtu gan avārijas pirmajā līkumā, gan arī intriga.

        Bet tas ko te visādi saka, ka redz kāpēc citās klasēs kas tāds nenotiek. Atbilde vienkārša- nevajag jaukt pi**i ar pirkstu.