Foto: Daimler/Hoch Zwei“Red Bull” komandas īpašnieks Dītrihs Matešics nācis klajā ar paziņojumu, ka situācija ar F1 riepām ir nonākusi pārāk tālu un paudis atklātu neapmierinātību arī čempionāta bosam Bernijam Eklstounam, tiekoties ar viņu privātā 45 minūtes garā apsriedē pēc Spānijas GP finiša.

Lai gan “Red Bull” komandas pilots Sebastians Fetels joprojām ir vadībā kopvērtējumā, Barselonas trasē vācietis finišēja tikai ceturtais. Viņa riepas dila tik ļoti, ka tieši tādēļ nebija iespējams cīnīties ar “Ferrari” un “Lotus” pilotiem.

“F1LV

“Visi redz, kas šeit tagad notiek,” pēc tikšanās ar Eklstounu teica Matešics. “Šim visam ar sacīkstēm vairs nav nekāda sakara. Šī ir cīņa par riepu taupīšanu. Reālās autosacīkstes izskatās citādi. Dotajos apstākļos mēs nevaram parādīt, uz ko ir spējīgas mūsu mašīnas un mūsu piloti. Vairs nav īstas kvalifikācijas un cīņas par pirmo starta vietu, jo visi taupa riepas sacensībām. Ja mēs brauktu tik ātri, cik varam, atkarībā no trases, būtu jāveic astoņi līdz desmit pitstopi.”

Matešics nav pret to, ka “Pirelli” tika uzdots izveidot riepas, lai būtu jāveic vairāk pitstopi kā iepriekš, tomēr uzskata, ka šobrīd situācija aizgājusi pārāk tālu no vēlamās.

“Jā, mērķis bija padarīt sacensības aizraujošākas, liekot vairāk reižu doties boksos, bet šobrīd to jau ir pārāk daudz,” viņš saka. “Sākotnējai idejai ar šo visu vairs nav nekāda sakara.”

“Red Bull” neapmierinātība ir tik liela, ka komandas vadītājs Kristians Horners pat atcēla svētdienas vakarā plānoto tikšanos ar presi, kā tas bijis pēc katra F1 posma. Komandas konsultants Helmuts Marko uzskata, ka situācija ir tik slikta, ka šobrīd riepas jau rada draudus pilotu veselībai.

“Vai tiešām no mums var prasīt to, lai mēs visu laiku saviem pilotiem pavēlas braukt piesardzīgi un taupīt riepas?” izteicies Marko. “Mums jāmaina mašīnas regulējumi, lai tie būtu piemēroti tikai riepām. Jāsāk brīnīties, kad plīsušas riepas būs par iemeslu nopientām avārijām? Tas notiks! Mēs tikai varam informēt “Pirelli” par to.”

1 KOMENTĀRS

  1. Ko tas Matešics čīkst kā tāds izlutināts skuķis? Kad RB visiem brauca pa priekšu, tad bija viss kārtībā, kad sāk reāli zaudēt, tad visi citi vainīgi. It kā citiem būtu citas riepas.

  2. Varbūt vēl nenāktu par ļaunu atcerēties, ka, ja ne ‘čīkstuļi’, sacīkstei paredzētās riepas bija vidējās un mīkstās. 🙂 Da vot interesanti būtu cik pitstopu būtu bijuši nepieciešami pie šāda rasklada? Un vai vispār paredzēto siera rituļi komplektu pietiktu līdz sacīkstes beigām 🙂

  3. Pa lielam pilnīga taisnība. Ras viss (domājot F1) ir kļuvis par kaut kādu h****ņu daļēji.
    Īsts autosports ir tāds kā NASCAR vai WRC, kur neviens neko netaupa – močī cik vien rieksti ļauj. Interesanti kādēļ F1 ir jāpadara par kaut kādu teātri, kamēr citi autosporta veidi saglabā savu būtību.

    • Kurš no tevis minētajiem sportiem var tādu 90 grādu līkumu izņemt visātrāk?

      NASCAR vispār tur aerodinamika nekāda… griez stūri un nekas nenotiek. Labi, ka ir virāžas, kas notur tos autiņus trasē.

  4. Ha! Piu piu piu Red Bull! 😀

    Merši ir tie kam ir jāčīkst, nevis mašīna kas no TOP3 ātrākājām nekad nav izkritusi kopš Fetela pirmā titula. Taupīt riepas arī ir māksa, atceramies Peresu Kanādas GP, vai mūsu mīļo Raikonenu. Un diez vai Nascar ir stipri interesantāks, 2012 gads F1 bija lielisks šova ziņā. Gan jau viss būs OK arī šogad.

  5. Par tiem Meršiem vispār nekas nav skaidrs. Atceramies, ka jau 3 gadus, kopš Šūmahera atgriešanās viņi nevar vai nemāk uztaisīt normālu mašīnu. Šogad it kā cerības bija, bet Hamiltona 12. vieta man atgādina pēdējo 3 gadu Šūmahera mocīšanos ar auto, kas vienkārši neiet. Kaut kas tur ir baigā zaptē, un Toto Wolfs pat ir pateicis, ka vaina nav mašīnā (??), bet procesos.

  6. Iedomājamies situāciju, ka organizatori izdomātu padarīt interesantāku piem. maratonu un tam piemērotu F1 noteikumus.

    Visiem jāskrien ar viena ražotāja kedām, kas izjūk ~ pēc 10km, bet ja grib skriet ātrāk, tad pēc 5km. Pie tam obligāti jāizmanto divu veidu kedas, vienas mīkstākas, ar kurām var paskriet ātrāk, bet tās arī ātrāk nodilst, bet otras cietākas.

    Un vēl neaizmirstam, ka tiek pamatīgi ierobežota iespēja trenēties un tāpēc skrējēji nevar piešauties, kādā ritmā jāskrien, lai kedas izturētu ilgāk…

    • Viss jau pareizi, kā maratonā tā F1 tas izklausās glupi. Bet sākotnēji ideja ar nesaprotamajām riepām jau bija baigi ok, cik sacīkšu, tik uzvarētāju. Tomēr kā jau vienmēr, kas par daudz, tas par skādi – ja pārvelk to deķīti pilnīgi uz otru pusi, tad grozies kā gribi, pakaļa plika. Eklstons droši vien saberzēja rociņas, cik daudz skatāmākas sacīkstes kļuva (lasi – cik apaļu dālderīšu iebira šim kabatā) un jumts aizbrauca.

    • absolūti muļķīgs un neprecīzs salīdzinājums.
      viens ir tīrs fiziskais sports, otrs ir tehniskais sports. Tehniskā sportā vienmēr būs kāds, kuram neies un tad visi kas nepratīs uzbūvēt ko tādu, kas iet – brēks.

      un brēkuļus jau tagad redzam.

      • Paldies par komplimentu!

        Taču pilnīgi muļķīgi ir jaukt sportu (arī tehnisko) ar balagānu, kur viss ir pakļauts tikai šovam (skat, cik daudz “apdzīšanu”, skat cik neparedzami uzvarētāji, u.t.t)…

        Arī tehniskā sportā galvenais ir sacensības zināmu noteikumu ietvaros, nevis loterija. Savādāk Pirelli uz vienu posmu uztaisa vienas galošas, uz nākamo jau citas.

        Mani kā skatītāju interesē, kura mašīna brauc ātrāk un kurš pilots māk ātrāk pabraukt un labāk apdzīt (nejaukt ar apsteigšanu), nevis kurš ilgāk noripinās ar sūdīgām riepām.

        No Taviem komentāriem ir skaidri saredzamas antipātijas pret atsevišķiem pilotiem un komandām. Un nožēlojami fanot par absurdu balagānu, lai tikai sačakarētu kāda dominaci. Tik pat absurds bija riepu maiņas aizliegums savā laikā, lai “izrēķinātos” ar Šumaheru un Ferrari, cik absurdi tagad ir ievest sevišķi sūdīgās parodijas par riepām…

      • Lai tas ir tehnisks sporta veids, bet tomēr sporta veids. Mani visā šajā pasākumā mazāk interesē, kurš no tā iegūs vai zaudēs, bet tas ko es gribu redzēt ir tas lai piloti sacensības laikā domātu par to, kā svstarpēji sacensties, kas pieder sportam, nevis tikai un vienīgi par to lai kaut kā aizgādātu šo tehnikas brīnumu uz siera rituļiem līdz finišam. Tas kas ir redzams un dzirdams ir vienīgi – riepas, riepas, riepas… Un kur tad ir sacīkstes?

  7. Es īsti nevaru saprast to čīkstēšanu. Agrāk nebija labi, ka visi brauca rindā visu sacensību un apdzīšanas sacensību laikā varēja saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem, labākajā gadījumā par titulu cīnījās 2 piloti un ja labi pacentās, tad ar vienām riepām varēja nobraukt gandrīz visu distanci. Tagad sacensības ir kļuvušas interesantas – pretendentu uz titulu ir daudz, apdzīšanu apļa laikā reizēm vairāk kā senajos laikos visas sacensības laikā, daudz kas atkarīgs no stratēģijas, jo arī netaupot riepas var uzvarēt, ko pagājuša posmā parādīja Ferrari, kas izvēlējās nevis braukt taupīgi, bet braukt ātri un netaupot pie lielāka pitu skaita.
    Drīzāk tie čīkstuļi ir tie kuru komandām ir izdevies sliktāk pielāgoties esošajai situācijai un nekāda sakara ar to, ka sacīkstes ir palikušas sliktas vai neskatāmas tam nav – vienkārši ir atrast iemesls kāpēc vienai vai otrai komandai neiet tik labi kā gribētos.

      • To ka tev esošā situācija ar riepā nepatīk esmu jau sapratis no nenormālā skaita komentāru, ka “riebjas skatīties”, “ņirgāšanās” utt. – izskatās ka iestrēgusi plate.
        Atkārtošos teikdams – ja nepatīk skatīties, tad vienmēr ir iespēja neskatīties.
        Manā gadījumā man “riebās”, ka visi brauc vilcieniņā visu distanci ar vienu pitu, 3-5 apdzīšanas sacīkstē, viens pilots pats ar sevi cīnās par titulu utt. kā rezultātā uz vairākiem gadiem metu formulai mieru. Tagad kopš pagājušās sezonas esmu back un esmu sajūsmā par cīņu, par apdzīšanām, par intrigu, par spēku samēru izmaiņām sezonas gaitā utt.
        Līdz ar ko varu tev ieteikt to pašu, ko darīju es – met mieru uz kādu laiku, ja riebjas, nevis aiz katra trešā komentāra raksti vienu un to pašu (ir arī daudz citu auto seriālu bez F1, kur noteikti var atrast ko saistošu). Tavi daudzie komentāri tāpat neko nemainīs.
        Peace

      • Viss jautājums jau laikam ir izpratnē par to kas ir cīņa. Tas kas ir redzams ir kā reiz atteikšanās no cīņas, jo vienmērb,ir kaut kas jātaupa Kāda tur vairs cīņa?

      • Vienmēr jau komandai ir izvēle – braukt nedaudz lēnāk pietaupot riepas, bet ekonomējot uz pitiem vai braukt uz pilnu netaupot (kā to pēdējā sacīkstē darīja Ferrari) – ja RBR vai Lotus izvēlās braukt lēnāk un ekonomēt uz pita – tā ir viņu pašu izvēle + būsim reāli, tiešām nopietnas problēmas ar riepām ir tikai Mercedes.
        P.S. Protams, ne vienmēr cīņa notiek tikai trasē – reizēm tā ir stratēģu un aprēķinu cīņa, bet tas šā vai kā pieder pie autosporta.

      • Kas ir nedaudz lēnāk priekš F1? Kvalifikācijā brauc 1.21 Pilna bāka ir + 4-4,5 sekundes. Reāli brauc vēl 5 sekundes lēnāk. Kam par godu? Ātrums jau ir tuvs GP2 un World series by Renault. Tad kur ir palikusi autosporta karaliene? Ripināsanās taupot?

      • ja mēs visi atceramies, tad F1 laikam nebūs jau kādu laiku tendēts uz maximāliem ātrumiem, jo reiz sen ne tik senos laikos tieši tāpēc slikus nomainīja uz NEslikiem, lai tikai nebrauktu dzīvībai bīstamos ātrumos. Ja tagad iemauktu uz esošām formulām kādreizējos slikus, tad pasarg dies kas trasē notiktos.

        tagad uzvar tie, kas ir ātrākie pie VIENĀDIEM, atkārtošos VIENĀDIEM APSTĀKĻIEM. Tātad tie, kas uzvar ir ātrākie šobrīd F1. Un nevis Fetels ar RB, nevis LH ar Mercedes. Nav ko čīkstēt, būvējat rieppacietīgākas auto un brauciet. Tas ir tas pats, kas uzbūvēt mega ātru vilciena lokomotīvi, kas spēj pavilkt tikai trīs pasažierus.

        VIENKĀRŠI BŪVĒJIET TĀ, LAI VAR PAVILKT VISUS NOTEIKUMUS UN CITUS APSTĀKĻUS.

      • Ātruma samazināāanai ilgi un metodiski tika čakarētas trases ar s-veida līkumiem. tika nomesta motora jauda. Nu nekāpa tas ātrums vairs nekur. Tad kāda nozīme vispār ir slikiem, ja tie ir tādi ar kuriem ātri braukt sacīkšu režimā vienkārši nedrīkst. Tad jau variants ar rievotajām bija labāks. Ok, ātrums nebija jāaudzē, bet kāpēc viņs tik radikāli ir jāspiež lejā, kā blakusefektu padarot neiespējamu pat cīnīšanos. Nu paskatieties taču, kas notiek uz trases. Brīnos , ka vispār kāds vēl mēģina ko darīt nobraucot no ideālās trajektorijas. Lai apdzītu pa ārpusi vispār ir trakam jābūt, jo momentā uz riepām tādu drazu kaudzi salasīsi, ka pēc tam gribēdams nepabrauksi – sliktāk kā pa granti noplēst