Foto: Daimler/Hoch ZweiNiko Rosbergs svētdien Monako “Grand Prix” izcīņā atnesa pirmo “Mercedes” uzvaru šajā gadā, kamēr uz nākamajiem goda pjedestāla pakāpieniem kāpa “Red Bull” piloti Sebastians Fetels un Marks Vēbers. Avāriju dēļ divas reizes trasē devās drošības mašīna un vienu reizi sacensības pat nācās pārtraukt.

Startā vadošo pilotu starpā pozīcijas nemainījās – kā līderi pirmajā līkumā iebrauca “Mercedes” pārstāvji Rosbergs un Luiss Hamiltons, kuri statēja no pirmās rindas, bet viņiem sekoja Fetels un Vēbers. Nekas nemainījās, līdz īsi pirms pirmajiem plānotajiem pitstopiem “Ferrari” pilots Felipe Masa piedzīvoja avāriju “Sainte Devote” līkumā. Brazīlietis piedzīvoja faktiski identisku negadījumu tam, kas notika jau sestdienas treniņbraucienos, tika nosūtīts uz slimnīcu turpmākām pārbaudēm, bet trasē pirmo reizi devās drošības mašīna.

Visātrāk prata noreaģēt “Red Bull”, kas nekavējoties devās pēc jaunām riepām, bet “Mercedes” to izdarīja apli vēlāk. Rezultātā Rosbergam gan izdevās saglabāt vadību, kamēr Hamiltons atkrita uz ceturto vietu. Visā atlikušajā sacensību daļā Fetels nespēja apdraudēt līderi un lielākoties Rosbergs atradās pāris sekundes priekšā. Arī Hamiltonam neizdevās atgūt zaudēto un viņš finišēja ceturtais. Ja vēl pirms tam brits mēģināja apdzīt Vēberu, tad sacensību beigu daļā priekšējā labā riepa bija pārāk nodilusi nu nācās samierināties ar palikšanu aiz pjedestāla.

Vēl nebija veikta puse distances, kad “Tabac” līkumā iespaidīgu sadursmi piedzīvoja “Marussia” pilots Makss Čiltons un Pastors Maldonado. “Williams” pilots, kurš šajā trasē mazo formulu sērijās uzvarējis ne reizi vien, ielidoja riepu nožogojumā, kā rezultātā nosprostoja visu trases braucamo daļu. Tiesneši izkāra sarkanos karogus un cīņu pārtrauca, kamēr notika uzkopšanas darbi. Maldonado pēc iespaidīgā trieciena necieta, bet Čiltons saņēma “drive-through” sodu.

Drošības mašīna trasē izbrauca otro reizi, kad izejā no tuneļa Romēns Grožāns ar savu “Lotus” bolīdu spēcīgi uztriecās “Toro Rosso” komandas braucējam Danielam Rikjardo. Tobrīd gan abi par punktiem necīnījās. Vēlāk “Sainte Devote” līkumā avarēja arī Žils Bjanki, taču viņš pārējiem dalībniekiem netraucēja un trešo reizi drošības mašīnu sūtīt trasē nevajadzēja.

Tikmēr interesanti noslēdzās cīņa par piekto vietu, ko galu galā ieguva Adrians Zutils no “Force India”. Pirms tam visu sacīksti piektais bija Kimi Raikonens, tomēr viņš līkumā pēc tuneļa neatstāja vietu šodien ļoti ātrajam Serhio Peresam, kā rezultātā abi sabojāja mašīnas. Pirms tam Peress tīrā cīņā bija apdzinis savu “McLaren” komandas biedru Džensonu Batonu un arī Fernando Alonso, kuram šajā reizē sniegums nebija ļoti pārliecinošs. Alonso gan noīsināja trasi, saglabājot pozīciju, tomēr tiesneši viņam lika palaist Peresu priekšā.

Aiz atraktīvā Zutila finišēja Batons. Viņš neilgi pirms finiša apdzina Alonso, kad spānis mēģināja tikt garām Zutilam, tomēr rezultātā nokļuva neizdevīgā trajektorijā un finišā bija spiests samierināties vien ar septīto vietu. Pirmo desmitnieku tikmēr noslēdza Žans-Eriks Verņē, Pols di Resta un Raikonens, kurš pēc piespiedu boksu apmeklējuma tomēr pēdējā brīdī iekļuva punktu zonā. Peresa auto pēc abu sadursmes vairs nespēja pagriezties līkumos un to nācās novietot drošības zonā.

Raikonena neveiksme Fetelam ļāvusi palielināt pārsvaru kopvērtējumā, kas tagad sasniedz 21 punktu. Trešais ir Alonso, kurš no Fetela atpaliek 29 punktus. Konstruktoru kausā “Red Bull-Renault” ir 41 punktu priekšā “Ferrari”, kamēr trešajā vietā seko “Lotus”.

Formula 1 sezonas septītais posms notiks 9. jūnijā Monreālā, Kanādā.

Monako GP izcīņas rezultāti

Vieta Startā Pilots Komanda Apļi Rezultāti
1. 1. Nico Rosberg Mercedes 78 2:17:52.056
2. 3. Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 78 +3.8
3. 4. Mark Webber Red Bull Racing-Renault 78 +6.3
4. 2. Lewis Hamilton Mercedes 78 +13.8
5. 8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 78 +21.4
6. 9. Jenson Button McLaren-Mercedes 78 +23.1
7. 6. Fernando Alonso Ferrari 78 +26.7
8. 10. Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 78 +27.2
9. 17. Paul di Resta Force India-Mercedes 78 +27.6
10. 5. Kimi Räikkönen Lotus-Renault 78 +36.5
11. 11. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 78 +42.5
12. 14. Valtteri Bottas Williams-Renault 78 +42.6
13. 19. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 78 +43.2
14. 22. Max Chilton Marussia-Cosworth 78 +49.8
15. 15. Giedo van der Garde Caterham-Renault 78 +62.5
16. 7. Sergio Perez McLaren-Mercedes 72 +6 apļi
13. Romain Grosjean Lotus-Renault 63 Izstājās
12. Daniel Ricciardo STR-Ferrari 61 Izstājās
20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 58 Izstājās
16. Pastor Maldonado Williams-Renault 44 Izstājās
21. Felipe Massa Ferrari 28 Izstājās
18. Charles Pic Caterham-Renault 7 Izstājās

 

F1 kopvērtējums pēc 6. posma

Vieta Pilots Punkti Vieta Konstruktors Punkti
1. Vettel 107 1. Red Bull-Renault 164
2. Raikkonen 86 2. Ferrari 123
3. Alonso 78 3. Lotus-Renault 112
4. Hamilton 62 4. Mercedes 109
5. Webber 57 5. Force India-Mercedes 44
6. Rosberg 47 6. McLaren-Mercedes 37
7. Massa 45 7. Toro Rosso-Ferrari 12
8. Di Resta 28 8. Sauber-Ferrari 5
9. Grosjean 26
10. Button 25
11. Sutil 16
12. Perez 12
13. Ricciardo 7
14. Hulkenberg 5
15. Vergne 5

1 KOMENTĀRS

  1. No gonka ka jau monako 😀 malacis Rosbergs, Vetels ieverojami palielināja atravumu kopvertejuma, Maldanado tapat ka Grozans vienkarsi piesaista problēmas 😀
    Jocīgi ir tas ka mersi nepaciskteja FIA par bulu apdzisanu, jo drosibas masina palaida garam Feletu un Weber, bet noteikumos teikts ka viniem lena tempa janoker pareji, bet vini to pedejo posmu diezgan zirgti nobrauca, ka rezultāta apdzina Hami. Bet nu Hamis pats sacakarejas meistarība ar to ka pa lielu skirbu bija uztaisījis.
    Masa kaut ka jocīgi 2 dienas pec kartas vienads kursh, vienīgais skaidrojums ka nem dzeks citu trajektoriju un noteikti ka tur ir grubulainaks, ka rezultāta auto vieglak sabloket riepas 
    Startu jau vajadzēja laist bez drosibas masinas butu incigak, jo domāju ka Webers divas reizes viena diena labu startu neuztaisītu 😀
    Zel ari ka neviens nenogaidīja tik ilgi ar pirmo pitstopu un nesagaidīja sarkanos garogus, tad butu pitstop pa velti dabūjis 
    Alonso atkal noveicas iegustot vietu uz Peres rekina, bet jocīgi ir tas, ka si nav pirma gonka kad kadai no komandai riepu parpalikumi iekeras antisparnos un trauce airodinamikai ka rezultāta ieverojami saboja gonku bet neviens pa to baigi necikst, šoreiz tas notika ar Alonso.
    p.s. loti patika beigas bulu saruna radio, rokkie saka vetelam lenak pa to papildus punktus nesanem netrako, bet vetels atbild, bet gandarijumu gan dod 😀
    p.s.2. malacis raikonens ka turpina rekordu par punktiem.
    p.s. bet tapat neliekas ka si ir ista sacikste, ka braucēji var laist 1:16 lidz 1:19 bet gonka parsvara brauc 1:23 lai taupītu riepas un iztiktu ar vienu pitstopu, varbūt kads uzskata ka ta ir ista sacikste man gan liekas ka tas vairāk eco race :)

  2. Mercedes – beidzot gandrīz viss kā vajadzīgs!!
    Red buii- līmenī1
    Ferrari,laikam jau mašīna nav priekš šitās trases.
    Mclaren- ja Peres nekļūdītos,tad jau laikam būtu vairāk punktu nekā Batonam.
    lotus ,Kimi nepaveicās!!
    Force india gana labi,īpaši jau Sutils nozīmējās ar atjautību!!

  3. malacis Rosbergs. un malacis Zutils, divus čempionus tā paņemt!

    Perezs ir idiots – pēc gadījuma ar Alonso gan jau čalim iesēdās smadzenē “ā, tātad es te varu darīt ko gribu”. uz nākamo sacīksti uzprasās pēc starta vietu soda.

    • Pilnīgi piekrītu. Nevajadzēja tiesnešiem lemt par labu Peresam. Jo arī tajā līkuma izejā Alonso vietu neatstāja. Vienīgais Alonso varēja ieraut Peresam sānos.
      Zutils malacis, pa godīgo apdzina un nevienam šaubas neradās par viņa pārākumu…

  4. Apsveicu Rosbergu.
    Peress – Interesanti jau bija, bet nevajadzīgi. Tas ka Kimi viņš izsita, tas sadusmoja. Bet KIMI vnk monstrs. Interesanti kā viņam izdevās tikt punktos? Kimi ir vecis, par to nav šaubu.

  5. Vsp jau man patīk agresīvi piloti, bet šodien Peress pārāk brutāli to darīja. Tas, ka Kimi vrb viņam aizgrieza priekšā – tam es neticu. Kimi ir viens no tiem profiem, kas māk aizvadīt cīņas tīri un godīgi, bez sānu dauzīšanas.
    Bet vispārējai buķetei Peress ļoti labi der. neordināri izgājieni, kas notur interesi.
    P.S
    Tas kā batons apdzina Alonso, tas bija skaisti, gudri. Lai Peress pamācās;)

    • Visi baigi blaustas ka peres agresivs, bet vai tad sacikstes nav apdzisana un kurs bus pirmais. Varbut vienkarsi tad f1 japadoma ka tadam posmam ka monaco musdienu kalendara nav vietas, jo citadi gonk butu vienkarsi vilcienina viens aiz otra.

      Kaut gan manuprat stridigs variants, ja paskatas uz peres onboard vins ielida blakus kamsteram starp vinu un bortu bija vieta, bet tad kimsters pagrieza sturi un uztriecas peresam plus iegruda vinu borta, neesu neviena puse, bet butu incigi pasktities ko tiesnesi teiks, jo manuprat abi vainigi un bus vienkarsi saciksu incidents.

  6. @ Einārs Viziņš
    domaju, ka 2h likums izpalika, jo tas ir Monaco! Tur nav ļoti daudz likumu, jo īpaši tiek ignorēti mūsdienu augstie drošības standarti attiecībā uz F1. Ja pieietu pēc likuma, Monako GP būtu pirmās, ko aizklapētu. Tur dažviet trase nav pat vajadzīgajā platumā.

  7. Botass saka, ka komanda esot teikusi, lai laiž Kimi garām? bet vispār čalim komanda normāli izbojāja sacīksti – kvalifikācijā aizķērās aiz Maldonado, zaudēja divas vietas stabili, un tad pirmā SC laikā tik ļoti nolaida garām ar boksiem…

  8. Uzskatu, ka Peresu apliek tikai TV lūriķi, kam no sporta tik pat daudz sajēgas kā celtniekam no klavierspēles.
    Mans uzskats, ka šo debīlo posmu vispār vajag izslēgt no kalendāra, jo gonka ir parodija, perversija ne F1 sacīkste. Ja daži čīkst par Pereza stilu, tad jau var piedāvāt nobraukt kvalifikāciju un gonku nemaz nebraukt, jo braucot tik pliekani kā pēdējos gados (balstoties tikai uz riepām, DRS un manevrēšanas aizliegumu), saceni nav jēgas braukt jo apdzīt neriskējot nevar.
    Un vēlreiz vsiem īdētājiem – Perezs parādīja ko nozīmē māka braukt. Tā pat kā Sutils. Pereza manevrs pret Batonu vispār bija nagla.

    • Visiem zināmais TV vērotājs Kimi tiešām vaino Peresu: “If he thinks it’s my fault that he came into the corner too fast then he obviously has no idea what he’s talking about.

      “It’s not the first time he’s hit someone in the race. He seems to expect people to be always looking at what he might do, then move over or go straight on if he comes into the corner too quick and isn’t going to make it without running into someone.”
      http://www.autosport.com/news/report.php/id/107709
      Viņam nu nekādas sajēgas nav. Atšķirībā no virtuālā sacīkšu experta :D:D:D

      • ja bet tu izlasiji rakstu visu?

        raikonens pateica: ” peres man ieskreja aizmugure, ko tur teikt”, ja tu paskatitos peres onbord ierakstu labi redzetu ka peres prieksejie riteni bija blakus kimi aizmugurejiem un kimi iegrieza likuma un uzsita peresam pa riteniem, lidz ar to aizmugure vins neieskreja, vietu vajadzeja atstat.
        ja peres butu tik vainigs vins butu dabujis sodu no FIA, bet nedabuja, lidz ar to nav vis ta ka lielaka dala te cikst.

      • cik plāniņam jābūt, lai kā pretargumentu manis teiktajam izmanotu cietušās-skartās puses komentāru.
        Nebūšu rupjš – vienkārši ej Luix izglītojies: paskaties 80to gadu F1 gonkas un tad te tirini savus citātus

      • Peress sastreba karstu…Ja būtu nobraucis līdz galam, viss ok, nenobrauca…tātad nav ok. Arī braucot agresīvi, jābrauc ar vēsu aprēķinu. Peress dirbelējās pa trasi, sak gan jau pārējie pavāksies nost….

      • Vai tad tagad nav likums, ka jābūt blakus pa pusmašīnu, lai būtu obligāti jāatstāj vieta? Ja tā, tad šajā situācijā vainīgs ir Perezs.. Līda tur, kur nemaz nevar ielīst… Tā tiešām brauc tikai datorspēlēs nevis real F1…

      • ja peres butu tikai vainigs vins butu dabujis sodu, ja vins to nav dabujis, tatad vaina bija apuseja 😉

        domaju ka FIA labak zin noteikumus neka mes 😀

  9. tad jau sanaak ka peres var braukt kaa grib..stumt un sist citus aaraa no trases..ja jau nefiniseeja taadad ar brauksanas prasmeem nav viss kaartiibaa..ir jaaprot apdziit neapdraudot citus, kaa piemeeram to darija sutils..normaali apdzina un arii finiseja.

  10. neizskataas diezko labi texts, kam FIA runasviirs ir apakshaaparaxtiijies ‘slepeno’ Pirelli testu sakaraa, kas veikti ar mershu kaariem un mershu pilotiem pie klokjiem.

    tas ir – gadiijumaa, ja Horners patiesiibu staasta, ka RBR neviens par tiem testiem i dzirdeejis nebija.

    Let’s wait and see (c), kas nu tagad notiksies.

    • visi komandu bosi atkalaj ka tadu epastu no Pirelli bija jau sanemusi pagajusaja gada, ka piedava tadus testus bet neviens nezinaja ka var izmantot 13 gada auto ka rezultata baigi aktivi nebija uz piekrisanu.

      savukart mersi uzjautaja fia vai var izmantot 12 gada auto un fia itka ir teikusi ka var, un sie testus uztaisijusi.

      tagad fia saka ka deva atlauju ar papildus nosacijumiem, ta ka redzes ka viss sis beigsies 🙂

      • ‘O Sancta Simplicitas’ gan tapa teikts sakaraa, ko man uzreizi uzreizi ir pagruuti piesiet kaut kaa sarkanaas skudeerijas ‘zempaklaaja manevriem’, atliek vien valodu radnieciiba – modernaa italjaaniesu meele tak esot latiinju meeles tiess peectecis 😉