Foto: ACO

Svētdien 245 tūkstošu skatītāju klātienē noslēdzās ikgadējā Lemānas 24 stundu sacīkste, kurā kārtējo uzvaru izcīnīja “Audi” kompānija.

No trim “Audi” ekipāžām šoreiz veiksmīgākā un ātrākā izrādījās Nr.2 ar Alanu Maknišu, Tomu Kristensenu un ekipāžas jaunpienācēju Luī Duvālu pie stūres. Tieši Duvāls, kas šajā trio nomainīja veterānu Dino Kapello, izcīnīja pole un sacīkstes izskaņā veica pēdējo nogriezni.

Dānim Tomam Kristensenam tā bija jau devītā uzvara Lemānā un viņš uz goda pjedestāla izplūda asarās, taču šoreiz tam bija bija bēdīgs iemesls – sacīkšu laikā bojā gāja viņa tautietis Alans Simonsens, kas jau sacīkšu sākumā varēja ar “Aston Martin” automašīnu. Kristensens savu uzvaru veltīja Simonsenam.

Foto: ACOLMP1 kategorijā risinājās ilgi gaidītā “Audi” un “Toyota” sāncensība, tomēr japāņu kompānijas prototipu jaudas deficīts bija pietiekami liels, lai ar degvielas taupīšanas taktiku to nevarētu atspēlēt. Tieši “Audi” teksniskās problēmas (Nr.1 problēmas ar ģeneratoru, Nr.3 pārdurta riepa) ļāva “Toyota” ekipāžām, kuras aizvadīja stabilu sacīksti bez tehniskām problēmām, pacelties goda pjedestāla pozīcijās. Tikai pilota kļūda un avārija sacīkstes izskaņā liedza “Toyota” ieņemt divas goda pjedestāla pozīcijas.

Tā bija “Audi” 12tā uzvara Lemānas 24 stundu sacīkstēs, taču jau nākamajā sezonā LMP1 kategorijā pievienosies vēl viens ražotājs – “Porsche”, kas tieši šajā nedēļas nogalē paziņoja vēl vienu komandas pilotu – tas būs šveicietis Nīls Jani, kurš šobrīd ir “Toro Rosso” testu pilots, bet iepriekš līdzīgus pienākumus pildījis arī “Sauber” komandas sastāvā. Jani pievienosies Timo Bernhardam un Romēnam Dimā, kuri jau strādā pie “Porsche” LMP1 prototipa attīstīšanas.

Lemānas 24 stundu sacīkstes apskats – Video no AudiTV