Kimi Raikonens Lielbritānijas GP laikā spēja finišēt punktos 25to sacīksti pēc kārtas un tādejādi pārspēja Mihaela Šūmahera rekordu.
Raikonens ir spējis finišēt pirmajā desmitniekā visos iepriekšējos posmos, sākot no pagājušā gada Bahreinas GP izcīņas. Šūmahers savulaik iespēja 24 sacīkstēs no vietas iebraukt punktos – tas notika no 2001.gada Ungārijas GP līdz 2003.gada Malaizijas GP. Taču jāņem vērā, ka Šūmahera rekorda laikā, punkti netika piešķirti par pirmajām desmit pozīcijām. Tikmēr pats Raikonens pēc Silverstonas sacīkstes preses konferencē par šī rekorda uzlabošanu neizrādīja nekādu ieinteresētību.
Pilots | Sacīkstes | Pirmais posms | Pēdējais posms | Iemesls |
Kimi Raikkonen | 25 | Bahrain 2012 | Britain 2013 | Finišē ārpus punktiem |
Michael Schumacher | 24 | Hungary 2001 | Malaysia 2003 | Avārija (saslīdēja lietū) |
Fernando Alonso | 23 | Europe 2011 | Hungary 2012 | Avārija (sadursme pirmajā aplī) |
Sebastian Vettel | 19 | Brazil 2010 | India 2011 | Riepas plīsums |
Michael Schumacher | 18 | San Marino 2003 | Spain 2004 | Avārija (sadursme ar atpalicēju) |
Fernando Alonso | 18 | Turkey 2005 | Germany 2006 | Problēma ar riteni |
Fernando Alonso | 17 | China 2006 | Belgium 2007 | Avārija (saslīdēja lietū) |
Carlos Reutemann | 15 | Belgium 1980 | Belgium 1981 | Pārnesumu kārbas problēma |
Mark Webber | 14 | Brazil 2010 | Belgium 2011 | Avārija (nolūzt priekšējais antispārns) |
Sebastian Vettel | 14 | Singapore 2012 | Canada 2013 | Pārnesumu kārbas problēma |
Ātrākie apļi
Tostarp ātrāko apļa laiku Lielbritānijas GP laikā uzrādīja Marks Vēbers, kurš pēdējā aplī centās noķert līderi Niko Rosbergu. Pats Rosbergs, bēgot no Vēbera, uzrādīja otro labāko sacīkstes apļa laiku.
V | Pilots | Komanda | Laiks | Atst. | Apļi |
1 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1’33.401 | 52 | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1’33.531 | 0.130 | 50 |
3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1’34.090 | 0.689 | 50 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’34.159 | 0.758 | 51 |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1’35.018 | 1.617 | 37 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 1’35.273 | 1.872 | 51 |
7 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1’35.330 | 1.929 | 52 |
8 | Kimi Raikkonen | Lotus-Renault | 1’35.384 | 1.983 | 49 |
9 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1’35.614 | 2.213 | 48 |
10 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1’35.907 | 2.506 | 52 |
11 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | 1’35.927 | 2.526 | 37 |
12 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1’35.961 | 2.560 | 35 |
13 | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | 1’36.013 | 2.612 | 48 |
14 | Sergio Perez | McLaren | 1’36.131 | 2.730 | 37 |
15 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 1’36.312 | 2.911 | 52 |
16 | Jenson Button | McLaren | 1’36.356 | 2.955 | 39 |
17 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1’36.439 | 3.038 | 32 |
18 | Charles Pic | Caterham-Renault | 1’37.091 | 3.690 | 52 |
19 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 1’37.978 | 4.577 | 51 |
20 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari | 1’38.370 | 4.969 | 30 |
21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 1’38.722 | 5.321 | 50 |
22 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 1’39.156 | 5.755 | 50 |
Vēbera sliktais starts
Savukārt attiecībā uz savu starta procedūru Marks Vēbers nevar būt apmierināts. Austrālietis tradicionāli ir mocījies ar bēdīgiem startiem un kārtējo reizi arī Lielbritānijā Vēbers zaudēja vairākas pozīcijas, kā rezultātā iekļuva blīvā satiksmē un sadursmē ar Romenu Grožānu (šoreiz francūzis nav tieši vainojams), sabojāja mašīnas priekšējo antispārnu. Pats Vēbers ir apņēmības pilns kopā ar komandu izmeklēt un noskaidrot sliktā starta iemeslus. Pēc statistikas Vēbers ir pats sliktākais startētājs F1 šobrīd, jo kopā kopš sezonas sākuma startā zaudējis 15 pozīcijas. Savukārt visvairāk ieguvis startā kopš sezonas sākuma ir Estebans Gutjeress, kurš kopā uzlabojis savu vietu par 12 pozīcijām.
Pilots | Vidēji sacīkstē | Kopā iegūtās/zaudētās poz. kopš sezonas sākuma |
Esteban Gutierrez | +1.5 | +12 |
Felipe Massa | +1.5 | +12 |
Sergio Perez | +1.25 | +10 |
Fernando Alonso | +0.88 | +7 |
Paul di Resta | +0.88 | +7 |
Nico Hulkenberg | +0.86 | +6 |
Giedo van der Garde | +0.63 | +5 |
Max Chilton | +0.63 | +5 |
Charles Pic | +0.25 | +2 |
Jenson Button | +0.25 | +2 |
Pastor Maldonado | +0.25 | +2 |
Sebastian Vettel | +0.25 | +2 |
Kimi Raikkonen | 0 | 0 |
Jules Bianchi | -0.13 | -1 |
Nico Rosberg | -0.25 | -2 |
Lewis Hamilton | -0.5 | -4 |
Valtteri Bottas | -0.63 | -5 |
Adrian Sutil | -0.88 | -7 |
Daniel Ricciardo | -1 | -8 |
Romain Grosjean | -1 | -8 |
Jean-Eric Vergne | -1.38 | -11 |
Mark Webber | -1.88 | -15 |
Info: F1Fanatics.co.uk
Pirmā tabula ar pēc kārtas punktos nobrauktajām sacīkstēm tikai kārtējo reizi atgādina par mūsdienu absurdo F1 kursu. Kā redzam, 81.g. šķiet tam laikam fenomenālu rekordu uzstādījis Karloss Roitemans ar 15 finišiem punktos. Turklāt rekords noturējies vairāk nekā 20 gadus! Taču tad sācies XXI gadsimts ar savu ‘ilgdzīvojošo’ tehniku, kas norāda uz pilnīgu attīstības stagnāciiju.
Ņemsim kaut vai pašreizējo situāciju čempionātā. Kā rāda pēdējo gadu statistika, vadošie piloti sezonas laikā tehnisku problēmu dēļ izstājas +/- 1 reizi. Fetels tikko šo “dzīvību pazaudēja”, tomēr vēl joprojām ir kopvērtējuma līderis. Iespējamība, ka viņu šogad vēlreiz piemeklēs tehniska problēma, ir ļoti maza. Tad cik liela vēl ir intriga čempionātā?