Foto: Aldis Putniņš

Kimi Raikonens Lielbritānijas GP laikā spēja finišēt punktos 25to sacīksti pēc kārtas un tādejādi pārspēja Mihaela Šūmahera rekordu.

“F1LV

Raikonens ir spējis finišēt pirmajā desmitniekā visos iepriekšējos posmos, sākot no pagājušā gada Bahreinas GP izcīņas. Šūmahers savulaik iespēja 24 sacīkstēs no vietas iebraukt punktos – tas notika no 2001.gada Ungārijas GP līdz 2003.gada Malaizijas GP. Taču jāņem vērā, ka Šūmahera rekorda laikā, punkti netika piešķirti par pirmajām desmit pozīcijām. Tikmēr pats Raikonens pēc Silverstonas sacīkstes preses konferencē par šī rekorda uzlabošanu neizrādīja nekādu ieinteresētību.

Pilots Sacīkstes Pirmais posms Pēdējais posms Iemesls
Kimi Raikkonen 25 Bahrain 2012 Britain 2013 Finišē ārpus punktiem
Michael Schumacher 24 Hungary 2001 Malaysia 2003 Avārija (saslīdēja lietū)
Fernando Alonso 23 Europe 2011 Hungary 2012 Avārija (sadursme pirmajā aplī)
Sebastian Vettel 19 Brazil 2010 India 2011 Riepas plīsums
Michael Schumacher 18 San Marino 2003 Spain 2004 Avārija (sadursme ar atpalicēju)
Fernando Alonso 18 Turkey 2005 Germany 2006 Problēma ar riteni
Fernando Alonso 17 China 2006 Belgium 2007 Avārija (saslīdēja lietū)
Carlos Reutemann 15 Belgium 1980 Belgium 1981 Pārnesumu kārbas problēma
Mark Webber 14 Brazil 2010 Belgium 2011 Avārija (nolūzt priekšējais antispārns)
Sebastian Vettel 14 Singapore 2012 Canada 2013 Pārnesumu kārbas problēma

 

Ātrākie apļi

Tostarp ātrāko apļa laiku Lielbritānijas GP laikā uzrādīja Marks Vēbers, kurš pēdējā aplī centās noķert līderi Niko Rosbergu. Pats Rosbergs, bēgot no Vēbera, uzrādīja otro labāko sacīkstes apļa laiku.

V Pilots Komanda Laiks Atst. Apļi
1 Mark Webber Red Bull-Renault 1’33.401 52
2 Nico Rosberg Mercedes 1’33.531 0.130 50
3 Fernando Alonso Ferrari 1’34.090 0.689 50
4 Lewis Hamilton Mercedes 1’34.159 0.758 51
5 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1’35.018 1.617 37
6 Felipe Massa Ferrari 1’35.273 1.872 51
7 Paul di Resta Force India-Mercedes 1’35.330 1.929 52
8 Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1’35.384 1.983 49
9 Romain Grosjean Lotus-Renault 1’35.614 2.213 48
10 Pastor Maldonado Williams-Renault 1’35.907 2.506 52
11 Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1’35.927 2.526 37
12 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1’35.961 2.560 35
13 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1’36.013 2.612 48
14 Sergio Perez McLaren 1’36.131 2.730 37
15 Valtteri Bottas Williams-Renault 1’36.312 2.911 52
16 Jenson Button McLaren 1’36.356 2.955 39
17 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1’36.439 3.038 32
18 Charles Pic Caterham-Renault 1’37.091 3.690 52
19 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1’37.978 4.577 51
20 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1’38.370 4.969 30
21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1’38.722 5.321 50
22 Max Chilton Marussia-Cosworth 1’39.156 5.755 50

 

Vēbera sliktais starts

Savukārt attiecībā uz savu starta procedūru Marks Vēbers nevar būt apmierināts. Austrālietis tradicionāli ir mocījies ar bēdīgiem startiem un kārtējo reizi arī Lielbritānijā Vēbers zaudēja vairākas pozīcijas, kā rezultātā iekļuva blīvā satiksmē un sadursmē ar Romenu Grožānu (šoreiz francūzis nav tieši vainojams), sabojāja mašīnas priekšējo antispārnu. Pats Vēbers ir apņēmības pilns kopā ar komandu izmeklēt un noskaidrot sliktā starta iemeslus. Pēc statistikas Vēbers ir pats sliktākais startētājs F1 šobrīd, jo kopā kopš sezonas sākuma startā zaudējis 15 pozīcijas. Savukārt visvairāk ieguvis startā kopš sezonas sākuma ir Estebans Gutjeress, kurš kopā uzlabojis savu vietu par 12 pozīcijām.

Pilots Vidēji sacīkstē Kopā iegūtās/zaudētās poz. kopš sezonas sākuma
Esteban Gutierrez +1.5 +12
Felipe Massa +1.5 +12
Sergio Perez +1.25 +10
Fernando Alonso +0.88 +7
Paul di Resta +0.88 +7
Nico Hulkenberg +0.86 +6
Giedo van der Garde +0.63 +5
Max Chilton +0.63 +5
Charles Pic +0.25 +2
Jenson Button +0.25 +2
Pastor Maldonado +0.25 +2
Sebastian Vettel +0.25 +2
Kimi Raikkonen 0 0
Jules Bianchi -0.13 -1
Nico Rosberg -0.25 -2
Lewis Hamilton -0.5 -4
Valtteri Bottas -0.63 -5
Adrian Sutil -0.88 -7
Daniel Ricciardo -1 -8
Romain Grosjean -1 -8
Jean-Eric Vergne -1.38 -11
Mark Webber -1.88 -15

Info: F1Fanatics.co.uk

1 KOMENTĀRS

  1. Pirmā tabula ar pēc kārtas punktos nobrauktajām sacīkstēm tikai kārtējo reizi atgādina par mūsdienu absurdo F1 kursu. Kā redzam, 81.g. šķiet tam laikam fenomenālu rekordu uzstādījis Karloss Roitemans ar 15 finišiem punktos. Turklāt rekords noturējies vairāk nekā 20 gadus! Taču tad sācies XXI gadsimts ar savu ‘ilgdzīvojošo’ tehniku, kas norāda uz pilnīgu attīstības stagnāciiju.
    Ņemsim kaut vai pašreizējo situāciju čempionātā. Kā rāda pēdējo gadu statistika, vadošie piloti sezonas laikā tehnisku problēmu dēļ izstājas +/- 1 reizi. Fetels tikko šo “dzīvību pazaudēja”, tomēr vēl joprojām ir kopvērtējuma līderis. Iespējamība, ka viņu šogad vēlreiz piemeklēs tehniska problēma, ir ļoti maza. Tad cik liela vēl ir intriga čempionātā?