1972.gada 2.jūlijā risinājās Francijas GP izcīņa, kur uzvaru guva Džekijs Stjuarts, bet Helmutam Marko ar šo Grand Prix beidzās F1 karjera.
Francijas GP togad notika Clermont-Ferrand trasē, kas kļuva liktenīga austrietim Helmutam Marko, kurš togad bija uzsācis pirmo pilnvērtīgo F1 sezonu karjerā un aizvadīja tikai savu desmito Grand Prix posmu. No starta vadībā bija Kriss Amons, kuram sekoja tautietis jaunzēlandietis Denijs Hjulme, bet tālākajās pozīcijās atradās Džekijs Stjuarts, Džekijs Ikss un Helmuts Marko ar BRM. Drīz vien Marko apdzina arī “Lotus” pārstāvis Emersons Fitipaldi un tieši viņa formula uzmeta gaisā akmeni, kas caursita Marko ķiveres vizieri un neatgriezeniski traumēja viņa kreiso aci, pieliekot punktu F1 pilota karjerai.
1967.gadā Marko ieguva doktora grādu jurisprudencē un pievērās sacīkšu pilotu menedžmenta lietām, atbalstot austriešu Gerharda Bergera un Karla Vendlingera karjeru, bet vēlāk izveidojot F3 komandu “RSM Marko”. Vēlākajos gados šī komanda pārtapa par “Red Bull” junioru bāzi un 1999.gadā Marko kļuva par šīs kompānijas jauno pilotu attīstības programmas vadītāju. Helmutam Marko ir ļoti lieli nopelni Huana Pablo Montoijas ievešajā Formulā 1 un, protams, esošā čempiona Sebastiana Fetela ‘izaudzināšanā’. Kopš 2005.gada Helmuts Marko ir arī “Red Bull” F1 komandas padomdevējs.
Jāpiebilst, ka lielākie karjeras panākumi kā sacīkšu pilotam Helmutam Marko saistās ar Lemānas sacīkstēm, jo 1971.gadā viņš izcīnīja uzvaru kopā ar Giju van Lenepu, pilotējot “Martini-Porsche 917K” modeli. Togad Lemānā tika uzstādīts distances rekords (5335,313 km ar vidējo ātrumu 222.304 km/h), kas tika pārspēts tikai 2010.gadā.