“Pirelli” kompānija ir izplatījusi paziņojumu par savas izmeklēšanas rezultātiem un notikušajā galvenokārt vaino komandas.
Pēc plašas izmeklēšanas “Pirelli” ir konstatējuši četrus galvenos iemeslus, kāpēc Silverstonā sacīkstes laikā notika kopā seši riepu plīsumi.
Pirmkārt aizmugurējās riepas tika montētas otrādi – respektīvi labējā riepa kreisajā pusē un kreisā labajā pusē, uzsver “Pirelli”. Šādu tehniku komandas izmanto jau vairākus posmus, jo tādā veidā iespējams nedaudz palēnināt aizmugurējo riepu nodiluma tempus. Tomēr riepu sānu sienas ir veidotas atšķirīgi un apmainot tās ar pusēm, lielākās slodzes ir uz teorētiski vājāko riepas sānu daļu.
Otrkārt komandas izmantojušas īpaši zemus riepu spiediena rādītājus, kas bijuši zemāki par “Pirelli” inženieru ieteiktajiem. Pie zemāka spiediena riepas ir pakļautas lielākām slodzēm.
Treškārt komandas izmantojušas maksimālos riepu savērsuma leņķus.
Ceturtkārt trases ātrajos pagriezienos, jo īpaši ceturtajā, apmales bija ļoti agresīvas un tieši tajās vietās tika bojāta aizmugurējā kreisā riepa.
Tāpat “Pirelli” kompānija izvirzījusi vairākus uzdevumus, kas jāveic, lai līdzīgas situācijas neatkārtotos. Tostarp krietnu uzsvaru liekot uz pilnvērtīgiem testiem ar tekošās sezonas mašīnu, kā arī nodrošinot iespēju piekļūt rādītāju datiem par riepām reālā laikā.
Vācijas GP tiks izmantotas riepas, kas tika izmēģinātas Kanādas GP treniņu laikā un kuras vislabāk atbilst Nirburgringas trases prasībām. Šajā riepās sānu daļā ir kevlāra materiāla stiprinājuma josta, kas nomaina metāla jostu. Ņemot vērā, ka šīs riepas ir asimetriskas, “Pirelli” kategoriski uzstāj, ka tās nedrīkst mainīt pusēm. Priekšējās riepas paliks nemainīgas.
Savukārt sākot ar Ungārijas GP tiks izmantotas pavisam jaunas paaudzes riepas, kurām ir simetriska struktūra, lai garantētu maksimālu drošību pat bez piekļuves datiem par riepu stāvokli reālā laikā. Riepām, kas tiks izmantotas sākot ar Ungārijas GP, būs 2012.gada riepu struktūras un 2013.gada snieguma rādītāju kombinācija. Riepas gumijas sastāvs būs tieši tāds pats kā 2013.gada sezonas sākumā un tās tiks izmēģinātas testos Silverstonā.
Interesanti, ka pēc pirmā “Pirelli” paziņojuma pāris stundas vēlāk sekoja otrais, kurā sporta nodaļas boss Pols Hemberijs norādīja, ka pirmais paziņojums nav bijis domāts kā uzbrukums komandām.



