Foto: Aldis Putniņš

“Pirelli” kompānija ir izplatījusi paziņojumu par savas izmeklēšanas rezultātiem un notikušajā galvenokārt vaino komandas.

“F1LV

Pēc plašas izmeklēšanas “Pirelli” ir konstatējuši četrus galvenos iemeslus, kāpēc Silverstonā sacīkstes laikā notika kopā seši riepu plīsumi.

Pirmkārt aizmugurējās riepas tika montētas otrādi – respektīvi labējā riepa kreisajā pusē un kreisā labajā pusē, uzsver “Pirelli”. Šādu tehniku komandas izmanto jau vairākus posmus, jo tādā veidā iespējams nedaudz palēnināt aizmugurējo riepu nodiluma tempus. Tomēr riepu sānu sienas ir veidotas atšķirīgi un apmainot tās ar pusēm, lielākās slodzes ir uz teorētiski vājāko riepas sānu daļu.

Otrkārt komandas izmantojušas īpaši zemus riepu spiediena rādītājus, kas bijuši zemāki par “Pirelli” inženieru ieteiktajiem. Pie zemāka spiediena riepas ir pakļautas lielākām slodzēm.

Treškārt komandas izmantojušas maksimālos riepu savērsuma leņķus.

Ceturtkārt trases ātrajos pagriezienos, jo īpaši ceturtajā, apmales bija ļoti agresīvas un tieši tajās vietās tika bojāta aizmugurējā kreisā riepa.

Tāpat “Pirelli” kompānija izvirzījusi vairākus uzdevumus, kas jāveic, lai līdzīgas situācijas neatkārtotos. Tostarp krietnu uzsvaru liekot uz pilnvērtīgiem testiem ar tekošās sezonas mašīnu, kā arī nodrošinot iespēju piekļūt rādītāju datiem par riepām reālā laikā.

Vācijas GP tiks izmantotas riepas, kas tika izmēģinātas Kanādas GP treniņu laikā un kuras vislabāk atbilst Nirburgringas trases prasībām. Šajā riepās sānu daļā ir kevlāra materiāla stiprinājuma josta, kas nomaina metāla jostu. Ņemot vērā, ka šīs riepas ir asimetriskas, “Pirelli” kategoriski uzstāj, ka tās nedrīkst mainīt pusēm. Priekšējās riepas paliks nemainīgas.

Savukārt sākot ar Ungārijas GP tiks izmantotas pavisam jaunas paaudzes riepas, kurām ir simetriska struktūra, lai garantētu maksimālu drošību pat bez piekļuves datiem par riepu stāvokli reālā laikā. Riepām, kas tiks izmantotas sākot ar Ungārijas GP, būs 2012.gada riepu struktūras un 2013.gada snieguma rādītāju kombinācija. Riepas gumijas sastāvs būs tieši tāds pats kā 2013.gada sezonas sākumā un tās tiks izmēģinātas testos Silverstonā.

Interesanti, ka pēc pirmā “Pirelli” paziņojuma pāris stundas vēlāk sekoja otrais, kurā sporta nodaļas boss Pols Hemberijs norādīja, ka pirmais paziņojums nav bijis domāts kā uzbrukums komandām.

1 KOMENTĀRS

  1. īsti neizprotu to ‘asimetriskās riepas’ argumentu, kuru Pirelli šķiet īpaši izceļam, vairāku iemeslu dēļ:

    1) ja jau jautājums ir tik akūts, how come ka tīmiem bij’ brīv To darīt (mainīt riepas pusēm) līdz šim;

    2) var saprast, ka riepām ar reljefu ‘protektoru’, kurš optimizēts max. efektīvai ūdens drenāžai, jeb, teixim, saķerei ar slidenu ceļu (ziemenēm), ir būtisks rotācijas virziens. Bet slikiem? Tāpatās, kāda īsti ir dižā starpība, kurš riepas borts ir kurā pusē (iekšpusē jebšu ārpusē)- sāniskās slodzes uz vienu vai otru pusi puslīdz kompensējas integrālā summā,jo nebrauc tak pa centrifūgu trasēm kā janku spaiņi..

    • par 1) – kā tieši izpaužas tas “ir brīv”? kaut kā liekas diezgan iespējami, ka līdz šim tas tiešām bijis tikai ieteikums.

      2)par pirmo daļu, protams, pat nemēģināšu atbildēt, bet tāda fanu nezināšana nekādā gadījumā nenozīmē, ka atšķirības nav. tas par integrālo summu gan ir pilnīgas muļķības, jo ātrumi līkumos tak dažādi.

      • 1) izpaužas tā, ka tīmi to darīja – lika riepas nepareizajā pusē. Un dikti grūti noticēt, ka neviens riepnieku pārstāvis jebšu soģis to nemanīja, līdz kamēr nenotika British GP 2013, experti sāka pētīt bildes, kā rezultātā tapa apspriežamā Pirelli pressrelīze. 🙂

        2) ir viens gaismas stars parādījies neziņas tumsā, par to riepu ‘virzieniskumu’ – vismaz viens korda slānis tiek likts ‘diagonāli’, kā teica senlaikos, līdz ar ko ir nozīme tam, kurā virzienā riepa rotē..

      • nu, lika, jā – komandu “personalizētie riepu konsultanti” to droši vien manīja un, ļoti iespējams, ieminējās, ka tā to principā nav domāts darīt. motivācijas skaidrot, ka viņu produkts var ņemt un uzsprāgt, acīmredzot pietrūka, bet nekāda soģa/lielā aizliedzēja spēka jau tiem čaļiem nav. vai tad ir?

      • Uz Vāciju likt riepas “otrādi” būšot aizliegts.
        Bet, šķiet, ka mēs te par dažādām lietām runājām. Cik sapratu, tad pakaļējās rietas tika montētas uz pretējās puses diskiem, tb riepas rotācijas virziens bija pareizs, bet tā riepas daļa, kas bija paredzēta mašīnas iekšpusei,un ir mazāk pasargāta, izrādījās ārpusē.