Felipe Masa pēdējos posmos nav spējis demonstrēt augstvērtīgāko sniegumu, tomēr pagaidām brazīlietis ir saņēmis uzticības apliecinājumu no “Ferrari” prezidenta Luka di Montidzemolo.
Monako avārijas iedzen nedrošību
Pāgājušo sezonu Masa iesāka ļoti vāji, tomēr sezonas izskaņā uzlaboja savu sniegumu un oktobrī pagarīja līgumu ar “Ferrari”. Šīs sezonas sākums brazīlietim bija pietiekami labs – vairākkārt kvalifikācijā viņš spēja būt priekšā Fernando Alonso un pirmajos četros posmos ierindojās ceturtajā, piektajā, sestajā un visbeidzot trešajā vietā. Šis goda pjedestāls Spānijā bija tikai trešais kopš 2011.gada sezonas.
[column size=”2-5″] [quote] Goda pjedestāls Spānijā bija tikai trešais kopš 2011.gada sezonas…[/quote][/column]
Taču kopš Monako GP Masam viss ir gājis tikai uz leju. Jau treniņos Monako ielās viņš smagi avarēja un tajā pašā vietā ietriecās barjerās arī sacīkstē. Ņemot vērā, ka Felipe Masa ir ļoti emocionāls cilvēks, kuram ir vajadzīga liela pārliecība par sevi, lai demonstrētu savu labāko līmeni, šīs avārijas iedragāja brazīlieša pašpārliecību. Sekoja avārijas arī nākamajos posmos Monreālā un Silverstonā, bet pēdējā sacīkstē pāri visam bija neizskaidrojama izslīdēšana no trases un izstāšanās Nirburgringā 4.aplī.
Masa ir lielisks startā
No otras puses mums ir iemesli arī uzslavēt Felipi Masu. Pirmajos divos sezonas posmos brazīlietis kvalifikācijā bija ātrāks par Fernando Alonso un tādejādi turpināja savu pērnā gada sezonas nobeiguma tendenci. Arī kvalifikācijā Nirburgringā Masa bija ļoti ātrs – viņš uzrādīja labākos rezultātus Q1 un Q2, taču tad Q3 “Ferrari” nolēma izmantot iespēju uzlikt vidējā sastāva riepas ar domu par sacīksti. Līdz ar to mēs neredzējām, ko Masa spētu arī izšķirošajā kvalifikācijas kārtā ar mīkstāko riepu sastāvu.
Arī viņa starti pēdējā laikā ir bijuši iespaidīgi – Silverstonas pirmajā aplī Masa uzlaboja pozīciju par sešām vietām, paceļoties no 11. līdz 5.pozīcijai pirms riepas plīsums pielika punktu cerībām uz iespējamo goda pjedestālu. Arī Nirburgringas sacīkstes startā tieši Masa tika tuvāk līderiem, taču vēlāk sekoja jau minētais incidents.
Brazīlietim nav Alonso stabilitātes
Noliekot malā retos uzplaiksnījumus startā un nu jau piemirstās lieliskās kvalifikācijas, Masa stabilitātes ziņā ievērojami atpaliek no Alonso un to uzskatāmi parāda punktu guvums. Masam ir 57 punkti pēc deviņiem posmiem, kas ir 46% no Alonso punktu guvuma (123). Masam ir viens goda pjedestāls šogad, Alonso – pieci. Vienīgais, ar ko Masa var sevi mierināt – pērn situācija bija vēl bēdīgāka: viņam bija 23 punkti, kamēr Alonso jau 129 (17% no Alonso punktu skaita).
[column size=”2-5″] [quote] Alonso pārsvars sezonas izskaņā vienmēr ir bijis vairāk par 100 punktiem…[/quote][/column]
Felipe Masa un Fernando Alonso ir komandas biedri kopš 2010.gada sezonas un šajā pilnajās trīs sezonās Alonso vienmēr ir finišējis augstāk par brazīlieti un tuklāt pārsvars vienmēr ir bijis vairāk par 100 punktiem. 2010.gadā starpība punktos bija 108, 2011.gadā – 139 un pērn pavisam nepieklājīga – 156 punkti. Šobrīd starpība ir 66 punkti par labu Alonso un retais šaubās, ka uz sezonas beigām tā kļūs tikai lielāka un atkal varētu pārsniegt 100 punktu robežu.
Maksa par nestabilitāti – Konstruktoru kauss
Goda pjedestālu ziņā skaitļi ir vēl daiļrunīgāki – šajās trīs ar pusi sezonās kopš abi ir komandas biedri, Alonso ir izcīnījis 38 goda pjedestālus, bet Masa spējis izcīnīt tikai 8. Visa šī statistika uzskatāmi parāda, ka Masas nestabilitāte neļauj “Ferrari” stabili konkurēt ar līderu komandām Konstruktoru kausā. “Ferrari” pēdējo reizi Konstruktoru kausu izcīnīja 2008.gadā, bet pilotu titulu 2007.gadā ar Kimi Raikonenu.
Arī šogad “Ferrari” pagaidām ir tikai trešajā vietā Konstruktosu kausa kopvērtējumā ar 180 punktiem. Šobrīd 3 punktus priekšā ir “Mercedes” un 67 priekšā ir “Red Bull”, savukārt 23 punktus atpaliek “Lotus” vienība. Pilotu vērtējumā Alonso ir otrais, bet Masa septītais.
Montidzemolo un Domenikalli aizstāv Masu
Fakts, ka abiem lielākajiem “Ferrari” bosiem atkal ir jāpiecieļas, lai aizstāvētu Felipi Masu, liecina, ka brazīlietis atkal ir nokļuvis kritikas krustugunīs. Šobrīd Masa riskē zaudēt savu vietu komandā pēc astoņām sezonām Maranello.
[column size=”2-5″] [quote] Visvairāk vīlies par sevi šobrīd ir tieši Felipe pats.”[/quote][/column]
“Felipe ļoti labi zina, ka mēs pilnībā viņam uzticamies un ticam,” paziņoja Di Montidzemolo. “Es ceru, ka drīzumā viņš nodemonstrēs sniegumu, kas pilnvērtīgi parādīs viņa talanta potenciālu. Kā piemērs ir viņa lieliskie starti pēdējās divās sacīkstēs. Nākotne? Mēs nesteidzamies un par nākotni runāsim vēlāk.”
“Es vienmēr esmu teicis, ka mēs ticam Felipem,” skaidroja komandas boss Stefano Domenikalli. “Es apzinos, ka šis ir ļoti smags un kritisks brīdis, tomēr visvairāk vīlies par sevi šobrīd ir tieši Felipe pats. Mūsu uzdevums ir vienmēr atbalstīt viņu un strādāt kopā ar viņu, jo mums jāturpina cīnīties par Konstruktoru kausu.”
Kas stāv rindā?
Uz Felipes Masas vēl neatbrīvoto vietu “Ferrari” jau sāk veidoties rinda – “Marussia” pilots Žils Bjanki ir “Ferrari” akadēmijas pilots, tomēr Maranello komanda tradicionāli izvēlas pieredzes bagātāku pilotu, kas jau pierādījis savu talantu vismaz vidusmēra komandā. Līdz ar to Bjanki vēl būs jāstažējas – iespējams iekš “Sauber”.
Reālāki kandidāti ir bijušie “Force India” komandas biedri Pols di Resta un Niko Hilkenbergs. Turklār vācieti “Ferrari” komanda savā sarakstā turēja jau pērn un šobrīd viņa “Sauber” līgums ir pārtraukts un nebūtu nekādu šķēršļu piesaistīt talantīgo vācieti – par to, ka kontakts no Hilkenberga menedžera puses jau ir bijis nav nekādu šaubu. Arī Pols di Resta ir brīvs, ja vien kāds viņu vēlas – “Force India” apsolīja palaist skotu gadījumā, ja lielāka komanda piedāvā līgumu.
Info avots: JamesAllenOnF1, BBC F1, Forix
Protams, uz Masas karjeru var skatīties ‘optimistiskajā’ šķērsgriezumā, diskutējot par viņa neveiksmīgajiem periodiem. Tomēr lietderīgāk ir skatīties reālā griezumā, kur visa karjera ir viena vienīga katastrofa ar dažiem veiksmes uzplaiksnījumiem 😀
kā trāpīgi piezīmēja kāds anglīzeru experts – kad futbola kluba menedžments sāk izteikt ‘pilnu uzticību’ savam galv. trenerim, tas ir beigu sākums
Massa ir ātrs, bet, domājams, psiholoģiski vājš un Alonso klātbūtne noteikti viņam nepalīdz.
Un nevajag pārlieku viņu kritizēt, jo kopā ar Raikonenu viņi abi rādīja labu sniegumu un bez sekundes Massa bija čempions.
īstais vārds ir BIJA.