Foto: Aldis Putniņš

FIA ir publicējusi precizētus 2014.gada sezonas tehniskos noteikumus.

Sākotnēji tehniskie noteikumi tika publicēti pirms 18 mēnešiem, bet pirms pāris nedēļām FIA Pasaules Motoru sporta padomes sēdē tika apstiprinātas pēdējās izmaiņas un papildinājumi šajos noteikumos.

Zemāk izceltas galvenās izmaiņas tehniskajos noteikumos, kas ietekmēs ne tikai formulu snieguma īpašības, bet arī izskatu.

Informācija un attēls publicēts ar “Autosport” tehniskā eksperta Kreiga Skarboro (scrabsF1.com un @scarbsF1) atļauju.

– Priekšējā antispārna platums samazināts no 1800 mm līdz 1650 mm
– ‘Purngala’ maksimālais augstums samazināts līdz 185 mm
– Šasijas priekšējās daļas starpsienas (bulkhead) maksimālais augstums 525 mm
– Šasijas maksimālais augstums 625mm
– ‘Kosmētiskie paneļi’ joprojām atļauti
– Dzinēji: 1.6l V6 turbo ar tiešo iešprici un ierobežotu degvielas padevi
– Dzinēja maksimālais apgriezienu skaits minūtē 15’000
– Enerģijas reģenerācijas sistēmas (kinētiskā un turbo) iegūs papildus jaudu līdz 150 zirgspēkiem
– Degvielas daudzums sacīkstei ierobežots līdz 100 kg
– Pārnesumu kārbai uz sezonu nodefinēti 8 pārnesumu attiecību varianti
– Viena centrāla izplūdes gāzu caurule; 170-185 mm aiz aizmugurējās riteņu ass un 300-525 mm augstumā
– Pēdējie 150 mm no izplūdes gāzu caurules vērsti uz augšu ar slīpumu 5°
– Aiz izplūdes gāzu caurules nedrīkst būt virsbūves un aerodinamiskās detaļas
– Aizmugurējā antispārna zemākā horizontālā sekcija aizliegta
– Aizmugurējā antispārna augšējā horizontālā sekcija seklāka
– Minimālais mašīnas svars 690kg

Attēls: ScarbsF1.com

1 KOMENTĀRS

  1. nu skumīgi redzēt vienu izplūdes trubu..
    It kā jau viss saprotams, ar vēsu loģiku, sustainability, eco-friendliness, fosilo degvielu krājumu vairāk nepaliek, itd/itp, bet nu kaut kāds arhetips sēž prātā, ka kārtīgam (V-veidīgam) sacīkšu dzinējam ir ‘labās’ un ir ‘kreisās’ puses izpūtējs

    tā paiet pasaules godība 🙁

  2. Kaut kur klusībā bija cerība, ka līdz ar turbo dzinējiem beidzot pēc 25 gadiem pazudīs tie muļķīgie gaisa savācēji virs pilotu galvām. Diemžēl nekā… Ir jau saprotams, ka mūsdienu dizainā jau iesakņojušās ne tikai šīs lūkas, bet arī milzonīgās TV kameras uz tām, tomēr tiem, kuri par autosportu interesējas nedaudz ilgāk, normāls ‘formulas’ dizains ietver klasisku drošības stieni, nevis pašreizējo idiotiskā paskata pusmetrīgo veidojumu.

    • par gaumi jau nestrīdas..

      tikai piemēra pēc, arī Cosworth DFV ziedu laikos airbox virs pilota galvas bija itin parasta lieta.. un ja kas, agro 70-to airboxi bija visai eksotiska paskata, acīmredzot dēļ dizaineru tieksmes pacelt iesūcošo caumuru pēc iespējas augstāk, ‘tīrākā’ (mazāk turbulentā) gaisa slānī

      ta ka vismaz priekš tiem, kas par a-sportu interesējas ‘vēl nedaudz ilgāk’, moderno laiku airbox un pat uz tā uzmauktais ‘kameras spārns’ nekādas aplam negatīvas emocijas neraisa 😉

    • Džentlmeņi, domājat es nezinu kādas izskatījās F1 mašīnas 70-to gadu pirmajā pusē? 😀 Tikai atkal ir jāpasvītro vecā patiesība – tad 5-6 sezonas tie gaisa savācēji bija tehnoloģiska novitāte un nepieciešamība. 80-to gadu beigās tie atkal parādījās šasijām, kas sāka izmantot atmosfēriskos dzinējus – tātad bija tāda nepieciešamība. Taču mūsdienās tas ir klajš organizatoru diktāts, jo to, kādai vizuāli jāizskatās F1 mašīnai, nosaka tupi FIA reglamenti nevis konstruktoru idejas lielāku ātrumu sasniegšanai.

      • divi apsvērumi –

        1) jaunmodīgās turbīnas, cik nu saprotu, būs relatīvi ‘zema spiediena’, līdzarko arī gaisa iesūkšanas caumura atrašanās vietai ir nozīme

        2) otrām kārtām, šitāda ‘gaisa sūkņa’ parādīšanās var atkal dizainerus pavedināt uz nerātnām domām, kā atkal palielināt aero downforcu. Un lai tādu brīnumu nebūtu, tā teikt, tālāk no grēka, tiek aprakstīts noteikumos, kur gaisa iesūkšanas caumuram būs būt.

  3. kad Biķerniekos riņķoja Renault F1, tad viņai arī bija uzmontēta viena izplūdes truba, lai nebūtu tik skaļi. Kas to būtu domajis, ka šī Biķernieku šova vilšanās tiks ieviesta arī ka obligāta prasība lielajā F1…

  4. jā.. ar noņemtiem spārniem arī F1 ir ātri un ovālos arī, tikai tas ir uz pāris apļiem, ne vairāk, Kamēr DeFerāns IndyCar treniņu laikā, ja nemaldos, tad fontanas spīdvejā baz kādu antispārnu noņemšanas uzrādīja 412 km/h un tanī pašā trasē vidējais sacīkstes apļa rekords ap 380 km/h. Indy ir domāti gariem braucieniem un lieliem ātrumiem. Kamēr F1 protams ir labāki trasēs, kur līkumi, jo F1 masa ir mazāka un F1 mašīnas ir labākas bremzēšānas ātrumā un uzrāvienā 🙂

  5. Secinājumi:

    Gan purns, gan formula kopsummā ir zemāka. Tas nozīmē, ka pilotiem būs labāka redzamība, jo vēl zemāk viņus noguldīt nav iespējams 🙂 Varēsim arī labāk redzēt ķiveres 🙂 = labi

    Priekšā mazākas sniega lāpstas = mazāk bojājumu riepām un antispārniem = vairāk apdzīšanu = interesentāka sacīkste = labi.

    Izpūtējs pašā aizmugurē – mazākas iespējas visāda veida difuzoriem. Kopsummā mazāk vietu aerodinamiskām rotaļām, kas nozīmē lielāku uzsvaru uz motoriem, tehniku un pilotiem = labi.

    Lielāka jauda KERS = vairāk apdzīšanu, vairāk taktikas cīņā = labi.

    Savelkot visu kopā, izskatās, ka aerodinamikas ietekme tiek samazināta, līdz ar to vajadzētu būt mazākai starpībai starp komandām un lielākam uzsvaram uz pilotu meistarību.