Foto: Aldis Putniņš

“Lotus” jaunās pagarinātās riteņu bāzes šasijas veiksme vai neveiksme atlikušajā sezonas daļā noteiks komandas pieeju tehniskai attīstībai 2014.gada sezonā, uzskata Ēriks Buljē.

Gaidāmajā Itālijas GP posmā “Lotus” pirmo reizi izmantos pagarinātās riteņu bāzes šasiju, kuras attīstības procesā izmantots jaunais komandas simulators. Tā ir pirmā reize, kad “Lotus” ir izmantojuši pērn uzstādīto simulatoru tik nopietnu uzlabojumu veikšanā un attīstībā. Pēc Buljē domām ir ļoti svarīgi izmēģināt šo pagarinārās riteņu bāzes šasiju, lai novērtētu simulatora veiktspēju un līdz ar to arī noderību attīstības procesos nākotnē.

“Mums ir jānotestē mūsu sistēma,” “Lotus” boss skaidroja intervijā “Autosport”. “Lēmumu pieņemšanas process tagad ir kļuvis krietni sarežģītāks, jo tajā ietilpst arī simulatora dati, kas nodefinē un prognozē mašīnas snieguma rādītājus. Taču mums vispirms jāpārliecinās, kā tas strādā. Izmaiņas deva pozitīvu efektu un piloti pēc simulatora bija ļoti apmierinātsi – tagad redzēsim vai tas strādā arī dzīvē.”

Gaidāmās izmaiņas šasijā, kuru dēļ “Lotus” nācās no jauna iet vairākus FIA triecienizturības testus, varētu dot grūdienu komandai atlikušajā sezonas daļā un iespējams atgriezt to cīņā par titulu. Tomēr pats Ēriks Buljē atzīst, ka Kimi Raikonena izstāšanās Beļģijas GP laikā ar bremžu defektu, kuru izraisīja ar viziera plēvīti nobloķēta bremžu dzesēšanas atvere, faktiski ir izsvītrojusi Raikonenu no titula pretendentu saraksta.

“Tas ir smags trieciens mūsu titula cīņai,” paziņoja Buljē. “Mēs nepadosimies, tomēr atgūt 65 punktus ir ļoti sarežģīti. Mēs turpināsim cīņu Konstruktoru kausā un sezonas noslēgums izskatās cerīgs, jo mēs jau iepriekš prognozējām, ka Spa un Monca nebūs mūsu trases.”