Šobrīd Sebastianam Fetelam ir visvairāk uzvaru no aktīvajiem Formula 1 pilotiem.
Svētdien Singapūrā Sebastjans Fetels izcīnīja savu karjeras 33.uzvaru un tagad šajā rādītājā vācietis ir pārspējis Fernando Alonso. Turklāt Singapūrā Fetels izcīnīja savu trešo karjeras ‘Grand Slam’ – pirmā starta pozīcija, ātrākais aplis, visi apļi vadībā un uzvara. No esošajiem pilotiem to ir spējis tikai Fernando Alonso un arī turklāt tieši Singapūrā 2010.gadā.
Piloti, kas izcīnījuši ‘Grand Slam’:
V | Pilots | Grand Slam |
1 | Džims Klarks | 8 |
2 | Alberto Askāri, Mihaels Šūmahers | 5 |
4 | Džekijs Stjuarts, Airtons Senna, Naidžels Mansels | 4 |
7 | Nelsons Pikē, Sebastjans Fetels | 3 |
9 | Huans Manuels Fanhio, Džeks Brebhems, Mika Hakinens | 2 |
12 | Maiks Hotorns, Nikijs Lauda, Gerhards Bergers, Deimons Hils, Fernando Alonso, Stirlings Moss, Žaks Lafits, Žils Vilnēvs, Džo Siferts, Džekijs Ikss, Kleijs Regaconi | 1 |
Tagad Fetels ir izlīdzinājies ar Alonso arī ātrāko apļu skaita ziņā – abiem ir pa 20. Savukārt līderpozīcijā pavadīto apļu ziņā Fetels ir apsteidzis Naidželu Manselu un priekšā palicis vairs tikai Mihaels Šūmahers, Airtons Senna un Alens Prosts. Fetelam līderpozīcijā ir pavadīti 2147 apļi, kas joprojām ir vairāk kā divreiz mazāk nekā Šūmaheram – 5111 apļi. Šosezon vien Fetels ir pavadījis līderpozīcijā 394 apļus – vairāk kā pusi no visiem līdz šim aizvadītajiem sacīkšu apļiem.
“Red Bull” komanda izcīnīja savu 51.pole position un šajā rādītājā noķēra “Renault”, bet priekšā vairs ir tikai “Ferrari”, “McLaren” un “Lotus”. Tā bija arī 207.pole position “Renault” dzinējiem – vēl viena un tiks atkārtots “Ferrari” rekords.
Pēc Fetela uzvaras Singapūrā, kas vācietim bija jau trešā pēc kārtas (pēdējo reizi trīs uzvaras pēc kārtas vienā trasē izcīnīja Felipe Masa Turcijā), pilotu čempionāta kopvērtējumā tikai seši piloti vēl matemātiski cīnās par titulu – bez Fetela arī Alonso, Hamiltons, Rossbers, Vēbers un Raikonens.
Piloti ar 3 un vairāk uzvarām pēc kārtas vienā trasē:
Pilots | GP | Gadi | Uzv. | Piezīmes |
Airtons Senna | Monako GP | 1989-1993 | 5 | |
Huans Manuels Fanhio | Argentīnas GP | 1954-1957 | 4 | Dalīta uzvara ar Luidži Muso 1956.gadā |
Džims Klarks | Beļģijas GP | 1962-1965 | 4 | |
Airtons Senna | Beļģijas GP | 1988-1991 | 4 | |
Džims Klarks | Lielbritānijas GP | 1962-1965 | 4 | |
Mihaels Šūmahers | Spānijas GP | 2001-2004 | 4 | |
Mihaels Šūmahers | ASV GP | 2003-2006 | 4 | |
Mihaels Šūmahers | Austrālijas GP | 2000-2002 | 3 | |
Mihaels Šūmahers | Beļģijas GP | 1995-1997 | 3 | |
Kimi Raikkonen | Beļģijas GP | 2004-2007 | 3 | Nenotika sacīkste 2006.gadā |
Mihaels Šūmahers | Kanādas GP | 2002-2004 | 3 | |
Alens Prosts | Francijas GP | 1988-1990 | 3 | |
Huans Manuels Fanhio | Vācijas GP | 1954-1957 | 3 | Nenotika sacīkste 1955.gadā |
Airtons Senna | Vācijas GP | 1988-1990 | 3 | |
Huans Manuels Fanhio | Itālijas GP | 1953-1955 | 3 | |
Mihaels Šūmahers | Japānas GP | 2000-2002 | 3 | |
Grehems Hils | Monako GP | 1963-1965 | 3 | |
Alens Prosts | Monako GP | 1984-1986 | 3 | |
Džims Klarks | Nīderlandes GP | 1963-1965 | 3 | |
Mihaels Šūmahers | Sanmarīno GP | 2002-2004 | 3 | |
Sebastjans Fetels | Singapūras GP | 2011-2013 | 3 | |
Džekijs Stjuarts | Spānijas GP | 1969-1971 | 3 | |
Mika Hakinens | Spānijas GP | 1998-2000 | 3 | 2001.gadā zaudēja uzvaru pēdējā aplī M.Šūmaheram |
Felipe Masa | Turcijas GP | 2006-2008 | 3 | |
Grehem Hils | ASV GP | 1963-1965 | 3 | |
Airtons Senna | ASV GP | 1986-1988 | 3 |
Marks Vēbers ir kļuvis par vēsturē otro pilotu, kas pēc jauniem noteikumiem par trim brīdinājumiem sezonas laikā ir saņēmis desmit starta pozīciju sodu. Pērn to pašu paveica Pastors Maldonādo.
Brīdinājumi pilotiem 2013.gadā:
Pilots | Komanda | Posms | Iemesls |
Marks Vēbers | Red Bull | Bahreina | Sadursme ar Rosbergu |
Marks Vēbers | Red Bull | Kanāda | Ātruma pārsniegšana pie dzeltenajiem karogiem |
Valteri Botass | Williams | Kanāda | Ātruma pārsniegšana pie dzeltenajiem karogiem |
Kimi Raikonens | Lotus | Monako | Ātruma pārsniegšana drošības mašīnas laikā |
Adrians Zutils | Force India | Austrālija | Pārāk lēna braukšana boksu celiņā |
Luiss Hamiltons | Mercedes | Lielbritānija | Nepareiza iebraukšana boksu celiņā |
Žils Bjanki | Marussia | Lielbritānija | Neieradās uz svēršanos |
Niko Rosbergs | Mercedes | Lielbritānija | Ātruma pārsniegšana pie dzeltenajiem karogiem |
Šarls Piks | Caterham | Beļģija | Bīstama atgriešanās trasē |
Pols di Resta | Force India | Itālija | Sadursme ar Grožānu |
Marks Vēbers | Red Bull | Singapūra | Devās trasē bez tiesnešu atļaujas |
Fernando Alonso | Ferrari | Singapūra | Bīstama apstāšanās trasē |
Avots: F1Fanatic.co.uk
Labs:
Adrians Zutils Force India Austrālija Pārāk lēna braukšana boksu celiņā
Es gan biju domājis, ka MŠ vairāki Grand Slam. Savās labākajās sezonās man liekas vienmēr atrāvās līdz boksiem 30 sekundes un tā arī pēc tam palika līdz gonkas beigām.
Nu ko lai saka par sho cilveeku, uz doto briidi, aarpus staavosh, pilniigi no citas liigas.
Ko vins ir sasniedzis savaa vecumaa, pilniigi neaptverami, noteikti spozaakaa karjera liidz shim -cik vins ir piedaliijies F-1 saciikstees, visaa F-1 veesturee.
Vai vins ir labaakais pilots uz doto briidi, par to noteikti vareetu pastriideeties- visi vina tituli, izciiniiti ar paarliecinoshi labaako mashiinu, kopsh vins nokluva RB 2009.gadaa, no taas pashas sezonas vidus, vina riiciibaa ir bijusi pati labaakaa formula, un ir veel liidz shim, taa kaa vins pat nezin ko noziimee braukt ar vaaju formulu, bet vai taa ir vina vaina- ka vinam ir labaakaa mashiina???
Vina spozajaa karjeraa, bez veiksmes neiztikt, kaut vai atceramies 2010. gada sezonas beigas. Gaidiisim naakamo sezonu, buus speeku sameeru maina, var buut RB ilgus gadus vairs netiks pie uzvaraam, paarmainas buus liidziigas kaa bija 2009. gadaa
Bet nu Fetela gadiijumaa cilveeki gaida, kad vins paaries uz vaajaaku komandu un paraadiis cik aatrs vins ir iisteniibaa, liidziigi ar Hamiltona paareju uz Mercedes, 1996.g Shuumaheru paareju uz Ferrari.
Shuumahera gadiijums bija iipash- aizgaaja tresho labaako komandu, pagaaja 5 gadi, un tikai tad vins pluuca laurus, liidziigus kaa Fetels, tikai Shuumahers to komandu paceela tur, bet Fetela gadiijumaa vinam viss tika iedots uzreiz labaakais.
Taa kaa cepuri nost, Fetela prieksha, par sasniegto, bet visi gaida kad vins pienems jaunu uzaicinaajumu, doties uz jaunu komandu, vai vina riiciibaa buus vaajaaka formula!!!
Klau! Ko tu te lej? Vai Fetelam bija tāds pats stāsts kā Hamiltonam? Pirms Fetels kļuva par čempionu buļļu mugurā viņš startēja ar “BWM Sauber” un “Toro Rosso”. Kur tu redzi šeit TOP komandu, kur viņam viss tiek iedots labākais? Pirmo uzvaru izcīnija 2008tajā Itālijas GP ietvaros ar “Toro Rosso”. 2008tajā “Toro Rosso” sastāvā viņš finišēja septiņas reizes TOP6. Laikam lieki teikt, ka šī sezona bija labākā šīs komandas vēsturē. Pēc tam loģisks gājiens uz buļļiem, kur Adrians jau no 2006tā taisa supervāģi. Un “tikai” 2010tajā pirmais čempis rokā. Neredzu šeit nekādu pasniegšanu uz paplātes. Neesmu Fetela fans, bet saprotu, ka bullis un Fetels ir nāvējoša kombene.
Fetels jau ir braucis ar vaajaakaam formulaam. ar Sauber punkts pirmajaa F1 saciikstee, un ar Torro Rosso uzvara slapjajaa Moncaa. shiigada saakumaa vinja mashiina arii nebija nekaada aatraakaa. bet tomeer- uzvaras.
visus Seba sasniegumus nevajag noraxtiit uz paaraako mashiinu. tas ir aplami. Weeberam ar taadu pashu dzelzi ne tuvu taadi rezultaati.
Neviens jau nesaka ka Sebs ir shvaks, vai kaa, ja taa buutu tad 2008.g Moncaa uzvara nebuutu.
Sauber 2007. gadaa nebija slikta mashiina, laikam 3. labaakaa.
Bet shii gada saakumaa RB bija labaakaa, tikai ar riepaam bija probleema, bet aatrums bija labs.
Ar Weberu nav ko saliidzinaat, vins jau ir vecs, un var redzeet, ka vins ar katru gadu regresee, veel 2010. gadaa vins bija pilniigi cita liimena brauceejs!
vēl var piebilst ka apm. 2009. otrā pusē RB sāka pastiprināti pielāgot tieši VET braukšnas stilam, laikam redzēja viņā lielāku potenciālu nekā ”pavecajā” WEB, t.i. VET līkumos ”cērt” vēl bremzējot un arvien uzlabotā RB izplūdes gāzu aerodinamiskā darbība stimulē to ka aizmugure arī līkumos paliek stabila un ļauj ĻOTI ātri mīt gāzi grīdā un stimulē šādu braukšanu. WEB šito nemāk līdz galam izmantot, bet pamatiestādījumos viš ir ļoti LABS. Tā arī ir atšķirība starp viņem abiem. Un laika gaitā tas tikai progresē par labu VET un sliktu WEB. Pie VET monster-ālā snieguma ir ”vainojama” ģeniālā Mr. Downforce Ņūija un uz panākumiem maniakāla pilota VET IZCILA SADARBĪBA. Kā pats VET nesen intervijā teica : kamēr citi ir jau baseinā, tikmēr mēs līdz vēlai naktij buramies meklējot iespējas progresam…