Foto: Red Bull/Getty

Jau nākamajā sezonā Formulā 1 kopā nopietnām tehniskām izmaiņām varētu stāties spēkā vairāki sportisko noteikumu jauninājumi.

Formula 1 varas vīri apsver iespēju pilotiem aizliegt regulāri mainīt ķiveres krāsojumu. Arī Singapūrā Sebastjans Fetels atkal izmantoja citādu ķiveres krāsojumu, kas pie mākslīgā apgaismojuma mirdzēja kā disko bumba. Tostarp izmainījis krāsojumu bija arī Luiss Hamiltons. FIA tehniskā komiteja apsver šādas ķiveres krāsojuma maiņas aizliegt, lai skatītāji TV un klātinē varētu pēc ķiverēm atpazīt pilotus, kuriem būtu atļauts tikai vienu reizi sezonā izmantot īpašu ķiveres krāsojumu. “Šāds aizliegums nāktu par labu,” atzīst arī Nikijs Lauda, kurš visu savu karjeru startēja ar nemainīgi sarkanu ķiveri. “Pat es ar grūtībām spēju atšķirt pilotus trasē.”

Sākot ar 2014.gada sezonu stāsies pēkā arī jauna sodu sistēma – tiesnešiem būs iespēja piešķirt piecu vai 10 sekunžu sodus, kuri būs jāizcieš kārtējā boksu apmeklējuma laikā. Tas dotu tiesnešiem lielāku rīcības un variēšanas brīvību piešķirot attiecīgas bardzības sodus par konkrētiem pārkāpumiem. Ja pilots jau būs veicis visus sacīkstes boksu apmeklējumus, tad attiecīgais soda laiks tiktu pieskaitīts sacīkstes laikam.

Tāpat FIA tehniskā grupa ir sagatavojusi noteikumu izmaiņas, kas atļaus “Pirelli” riepu ražotājam veikt izmaiņas riepu sastāvos sezonas gaitā, lai pielāgotos jauno dzinēju jaudas prasībām. Turklāt, lai arī nākamajā sezonā būs pieejami tie paši četri riepu tipi – supermīkstās, mīksās, vidējās un cietās, tomēr šīs riepas pēc cietības sastāva var atšķirties starp priekšējām un aizmugurējām. Turbo dzinēji strādās ar lielāku griezes momentu nekā esošie V8 motori un tas liks nopietnāku slodzi tieši uz aizmugurējām riepām.

Vēl viens piedāvājums, kas vēl jāapstiprina Pasaules Motoru Sporta padomes sēdē Horvātijā nākamajā nedēļā, skar nākamā gada treniņbraucienu kārtību. Tiek plānots piektdienas treniņbraucienus pagarināt līdz divām stundām esošās pusotras stundas vietā un lieko pusstundu dot iespēju trasē doties jaunajiem pilotiem. Komandām būtu ļauts mainīt pilotus treniņa laikā un papildus tiktu piešķirts lieks riepu komplekts, kurš būtu jāizmanto šajā ‘liekajā’ pusstundā treniņa sākumā.

1 KOMENTĀRS

  1. Man ļoti patīk ideja, par jauno braucēju iesaistīšanu (kaut vai uz pusstundu). Tas dotu labu un vērtīgu pieredzi jaunajiem kā arī iespēju bez īpašām problēmām iegūt Superlicenci (Sirotkina gadījums)

    Runājot par ķiverēm. Tad tur tiešām ir kaut kas jāizdomā lai vieglāk varētu saprast kurš ir kurš

  2. kiveres sen jau izskatas pec miskastem. sen tie laiki, kad kivere bija brauceja firmaszime. bet nu, tas nak kopa ar laikmeta brendingu u.c. fignjam. iedomajies, ka Dzekijs vai Emersons mainitu krasojumu uz katru gonku. Pat crasherim Andrea de Cezarisam bija nemainigs krasojums!

  3. Protams, ka jāaizliedz. Un jāpadomā, ko vēl varētu aizliegt. Kā tad būs – ja sezonas sākumā “iesniegs” vienu krāsojumu, bet vēlāk mainīsies kāds sponsors, un nu jau būs cits krāsojums, vai to tik uz vienu sacīksti tā varēs? Vispār, varbūt nav ko māžoties ar to kameru krāsošanu – tas tikai bojā mašīnas izskatu, vajag vienam pilotam dzeltenu ķiveri, otram sarkanu, un uz to vienu sacīksti apmainīties, lai skatītājiem vieglāk.
    Man nav nekādu problēmu atšķirt pilotus pat štruntīgā strīmā sacīkstes vērojot. Timrotam un Janševicam studijā gan, un jau tajos laikos, kad neviens vēl krāsu nemainīja. 😀

  4. to 5s un 10s sods bus pievienots klat pie jau esosiem sodiem (stop-go, izbraukums cauri boksiem, +20s sods pec sacikstes)?
    vai tas ir papildinajums (par sikiem parkapumiem) pie 1-3 soda punktu sistemas?
    galvenais, lai butu caurspidigi un skaidri par ko vienu sodija ar punktiem, bet otram lika pastavet liekus 5s karteja riepu mainas laika!