Zemnieki saņēma ļoti dāsnas kompensācijas par to, ka viņu rīsu laikus uz rietumiem no Nagojas nošķūrēja buldozeri – “Honda Motor Company” dibinātājs Soičiro Honda bija atradis jaunu vietu jaunai fabrikai un testu trasei.

“F1LV

Lai izplānotu testu trases konfigurāciju, tika uzaicināts tā laika ‘Hermans Tilke’ – holandiešu trašu būvnieks Džons Hugenholcs, kura CV bija tādas trases kā Harama, Zoldera, Niveljē un Hokenheimas stadiona sekcija. Tomēr šodien mēs zinām, ka Hugenholcu vislābāk atceras tieši pateicoties Suzukas aplim.

Sākotnēji pati “Honda” kompānija izstrādāja dizainu ļoti ātrai un samērā vienkāršai trasei. Kā testu trase tā spētu nodrošināt visu, kas nepieciešams, tomēr tā neuzrunāja Soičiro Hondu un viņš nosūtīja ļoti kodolīgu telegrammu Hugenholcam: “Lūdzu, brauc uz Tokiju. Soičiro Honda.”

“Kad mans tēvs ieradās izvēlētajā trases vietā, jebkāda trases būvniecība viņam šķita neiespējama, jo visur bija rīsu lauki,” stāsta Džona Hugenholca dēls Hanss, kurš ir GT sacīkšu pilots. “Tomēr Hondas kungs apsolīja to nokārtot. Apkārtnē bija daudz pakalnu un tāpēc tēvs izveidoja trases konfigurāciju, kas neaizņēma daudz vietas, lai nebūtu jānorok visi pakalni. Vietas taupīšanai radās doma izvedot konfigurāciju, kur trase šķērso pati sevi, kas tolaik bija ļoti neierasts risinājums.”

Patiesībā pirmajā Hugenholca dizainai trase sevi šķērsoja pat trīs reizes (skatīt plānu!). Tomēr samezglotais trases pirmais sekotrs drīz tika atmests un tā vietā tapa izcila līkumu sērija, kas tagad pazīstama ar nosaukumu “Esses”. Tikmēr otrā trases galā iezīmējās ‘karotes’ forma un tapa “Spoon Curve”. Savukārt ātrais līkums izliektās taisnes vidū, kur trase šķērso pati sevi, nosaukts par “130R”, jo sākotnējā plānā tā rādiuss bijis tieši 130 metri.

degner-sturz-16i“Degner” līkums savu nosaukumu guvis no vācu motošosejas braucēja Ernsta Degnera, kurš 1963.gadā Japānas GP 250cc klases sacensībās ar “Suzuki” motociklu avarēja šajā līkumā un degvielas tvertnes sprādzienā guva ļoti smagus apdegumus. Lai gan braucējs izdzīvoja, viņam tika veiktas vairāk kā 50 ādas transplantācijas operācijas.

Galējais trases variants tapa 1962.gada janvārī, bet jau 1963.gadā notika pirmās salonauto sacensības, kurās ar “Lotus 23” uzvaru izcīnīja Pīters Vārs – vēlāk “Lotus” F1 komandas vadītājs.

Pirmā Formula 1 sacīkste Suzukā notika tikai 1987.gadā un lai tas notiktu bija nepieciešami ļoti ievērojami “Honda” ieguldījumi arī trases konfigurācijas maiņā. Tostarp tika modificēts “Degner Curve” līkums, lai paplašinānu drošības joslu un tieši tur 1989.gadā risinājās Prosta un Sennas avārija. Vēlākajos gados trasē drošības vārdā vēl veiktas vairākas izmaiņas (“130R” zaudējis savu sākotnējo rādiusu, “Degner” sadalīts divos līkumos, pielāgoti “Esses” pagriezieni), tomēr trase jorprojām aizrauj elpu ne tikai pilotiem, bet arī skatītājiem.