Foto: Red Bull/Getty Ar kārtējo pārliecinošo Sebastjana Fetela uzvaru noslēdzās sacīkste Abu Dabi, kas vācietim bija jau septītā uzvara pēc kārtas. Tostarp pole ieguvējs Marks Vēbers izcīnīja otro vietu. Startā Marks Vēbers nespēja noturēt aiz sevis komandas biedru Sebastjanu Fetelu, kurš izvirzījās vadībā un uzreiz sāka attālināties no sekotājiem un piektajā aplī bija iekrājis jau 5 sekunžu pārsvaru. Vēlāk Fetels varēja doties boskos pēc jaunām riepām un atgriezties sacīkstes vadībā. Tikmēr Vēberu startā apsteidza arī Niko Rosbers, kamēr aiz Vēbera iekārtojās Romēns Grožāns un Luiss Hamiltons. Tostarp abi “Force India” piloti veica ļoti garu pirmo sacīkstes nogriezni un sacīkstes vidusdaļā iesaistījās cīņā par augstākām pozīcijām. Arī Felipe Masa demonstrēja stabilu sniegumu veica vairākus lieliskus apdzīšanas manevrus, tostarp pārspējot “Mercedes” pilotu Luisu Hamiltonu, kuš vēlāk sūdzējās par saķeres trūkumu.

Cīņā par atlikušajām divām goda pjedestāla pozīcijām iesaistījās Vēbers, Rosbergs un Grožāns, kamēr aiz viņiem iekārtojās abi “Ferrari” piloti Felipe Masa un Fernando Alonso, kurš sestdienas kvalifikācijā pirmo reizi kopš 2012.gada Valensijas posma nespēja iekļūt izšķirošajā kvalifikācijas sesijā. Pēc otrās boksu apmeklējumu sērijas “Ferrari” pilotiem cīņā par piekto, sesto vietu pievienojās arī Luiss Hamiltons un Pols di Resta, kurš nebija iebraucis punktos kopš Silverstonas sacīkstes. Galarezultātā šajā cīņā uzvarējās izrādījās Fernando Alonso, kurš neskatoties uz regulāru palikšanu kvalifikācijā aiz sava komandas biedra, sacīkstē spēj izcīnīt labāku pozīciju.

Tikmēr cīņa par goda pjedestālu beidzās īsti nesākusies – “Red Bull” piloti izcīnīja dubultuzvaru, bet Grožāns tā arī nespēja noķert Rosbergu, kurš finišēja trešais – vienu sekundi priekšā “Lotus” pilotam.

Savukārt Kimi Raikonens, kurš domstarpību dēļ ar “Lotus” komandu, trasē bija ieradies tikai piektdien no rīta, piedzīvoja neveiksmīgu sadursmi ar vienu no “Caterham” pilotiem un balstiekārtas bojājuma dēļ bija spiests izstāties jau pirmajā aplī. Pēc obligātajām pēc sacīkstes preses intervijām Kimi Raikonens sēdās savā mašīnā un steidzīgi pameta trasi pirms sākas sastrēgumi. Tostarp “Lotus” komanda bija panākusi vienošanos ar Raikonena juristiem par somu pilota startu arī atlikušajos Grand Prix posmos ASV un Brazīlijā.

Abu Dabi GP rezultāti

V Nr Pilots Komanda Apļi Laiks Startā Punkti
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 55 2 25
2 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 55 +30.8 s 1 18
3 9 Nico Rosberg Mercedes 55 +33.6 s 3 15
4 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 55 +34.8 s 6 12
5 3 Fernando Alonso Ferrari 55 +67.1 s 10 10
6 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 55 +78.1 s 11 8
7 10 Lewis Hamilton Mercedes 55 +79.2 s 4 6
8 4 Felipe Massa Ferrari 55 +82.8 s 7 4
9 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 55 +91.1 s 8 2
10 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 55 +93.2 s 17 1
11 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 55 +95.9 s 14
12 5 Jenson Button McLaren-Mercedes + 1 aplis 12
13 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 aplis 16
14 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari +1 aplis 5
15 17 Valtteri Bottas Williams-Renault +1 aplis 15
16 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari +1 aplis 9
17 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari +1 aplis 13
18 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault +1 aplis 18
19 20 Charles Pic Caterham-Renault +1 aplis 19
20 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth +2 apļi 21
21 23 Max Chilton Marussia-Cosworth +2 apļi 20
Izst. 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault + 54 apļi 22

1 KOMENTĀRS

  1. Var jau pompozi uzsvērt, ka Fetels ir atkārtojis pēc kārtas izcīnīto uzvaru rekordu, taču uz to var paskatīties arī savādāk – šāda tipa rekordi tikai norāda uz dziļu F1 sportisko krīzi. Un kā mēs redzam – ar katru sacīksti paliek tikai trakāk. TV jau it kā nemitīgi rāda kaut kādas cīņas, bet sorry – tā grūstīšanās par 5., 10. vietu īpašas emocijas neraisa.

  2. ja garlaiciigi, taatad vis ir labi. 🙂 Fetels ir malacis, lai taadi Pro pukst cik grib. ne jau vinja vaina ka paareejie piloti netur liidzaa.

    a kuram melnam kakjim ir paarbraucis Raikonens? veel nesen vinjsh izskatiijaas neievainojams. a tagad neveiksme peec neveiksmes

  3. nepiekrītu, ka sacīkste nebija interesanta – par visām vietām, izņemot vienu, cīņa bija sīva. man patika.

    kas nepatika, bija situācija ar trases robežām. nezinu vēl, kā beigsies (vai ir jau beidzies?) ar Alonso, bet tā situācija ir smieklīga. “vai, man blakus ir cita mašīna – drošības pēc labāk līkumu griezīšu nost! vai, sanāca, pabraukt garām četriem citiem arī! nu, ko darīs, tāda dzīve…”

    • Ar to, ka noasfaltēta nenormālā platība un ar strīpiņām/kurbiem apzīmē trasi, ir panākta šī problēma. Daudz labāk bija agrāk, kad bija normāli noasfaltēta trase un ārpus tās grants josla vai zāle. Līdz ar to izbrauci ārā, pats vainīgs, neko neiegūsti.

  4. Šī sacīkste kārtējo reizi pierādīja cik slimīga un derdzīga ir tiesāšana iekš F1. Vidējos un beigu gala braucējus soda, ka šķīst vien, bet kad Alonso apdzen ārpus trases, tad viss ok. Pipec vnk. Šajā jautājumā var pārmest arī Eklstonam, kurš ļauj būvēt trases bez grantirovkas – šajās jaunās paaudzes trasēs atšķirības starp trasi un off-track ir tikai līnijās nevis segumā

  5. un tas, ko A.Putniņš Twiterī raksta, ka Alo izvairījās no sadursmes ir pilnīgs fufels – ja būtu Monako vai cita slēgta trase – ko tad? Tā ju ir – plaša un cieta off-track zona un var piļīt pilnā hodā iekšā – ja pa trasi braucošais pilots nelaiž garām – maucam pa malām

  6. un vēl gribu izlikt pēdējo sāpi – liela aizdoma, ka itāļu mafiozā komanda kārtējo reizi nostūma Masu prom no Alonso ar tjipa mehāniķa kļūdaino kustību. Negribu neko apgalvot, bet otrādi nebūtu noticis.

    Un lai pateiktu kaut ko pozitīvu par visu šo, tad liels prieks, ka Romāns Gr. atkal labā vietā. Es personīgi šobrīd no jaunās paaudze pilotiem kā vislabākos redzu tieši Grožānu un Hulkenbegu.

    • Par Alo un Masu. Es arī brīnījos. Masam bija 2 apļu rezerve salīdzinot ar Alo. Un kā redzējām visas riepas turēja pietiekami perfekti un es iedomājos, ka abi Ferrari piloti ies līdz mirklim, ka 10 apļi līdz beigām un liks mīkstās(ja godīgi- nepiefiksēju, vēl kādam bija līdzīga taktika, bet tā bija labākā taktika šodien?). Masa varēja braukt ar cietām riepām ilgāk kā Alonso, bet viņu iesauca ātrāk un uzlika cietās. Ja arī Masa būtu priekšā pēc Alo boksiem, tāpat Alo šo izkoztu. Jautājums vai Masa un Vernjē vai kas tas bija, viņu neaizturētu pārāk daudz…

      • Masa ari pec gonkas normali kritizeja izveleto strategiju, jo vinu neviens nepapbridinaja ka bus cietas riepas virsu, pats bij pilnigi parliecinats ka mikstas 😀

        nu normals mode: ”vacies mala alonso atraks :D” tiesam nevaru sagaidit nakamo gadu kad kimi tur bus, domaju ka var snakat lidzigi ka bija makos kad bij alonso un hamis.

  7. Par tām apmalēm un izbraukšanām no trases – vienkārši organizatoriem tās apmales jāuztaisa riktīgi grubuļainas, lai pa viņām vai pāri viņām braukt nu ļooti negribētos – jo kratītu un piebremzētu un varbūt pat jūtīgākajām ritošajām kaut ko nojauktu … Otrs variants taisīt viņas riktīgi slidenas – nu tas tik būtu šovs, bet to jau drošības eksperti nepieļaus …