Maroka ir kļuvusi par kārtējo valsti, kur jau tuvākajos gados var parādīties Formula 1 posms, kas pēdējo reizi tur notika 1958.gadā.

Vācu “Bild” ziņo, ka Formula 1 boss Bernijs Eklstons posmā Abu Dabi bija manīts Marokas Karaļa sabiedrībā, turklāt pats Eklstons pēc tam Londonas tiesas noklausīšanās laikā atzinās, ka parakstījis lielu līgumu.

Lai liecību sniegšanas laikā nodemonstrētu piemēru par to, ka viņš visus darījumus slēdz un summas rēķina ASV dolāros, Eklstons paziņoja, ka nedēļas nogalē, kas sakrita ar Abu Dabi posmu, noslēdzis jaunu 600 miljonus ASV dolārus vērtu darījumu. Nevar aizmirst, ka pēdējos gados līgumi ar bagātajām valstīm tiek slēgti pēc visai līdzīga principa – 40 miljoni ASV dolāru gadā par katru Grand Prix gadu ar aptuveni 10% pieaugumu ik sezonu un līguma ilgums uz aptuveni 10 gadiem. Atrisinot šo vienādojumu, summa sanāk ap 600 miljoniem ASV dolāru.

Marokas valdība ar Karali priekšgalā vēlas redzēt aizvien lielāku tūristu pieplūdumu valstī. Pēdējos gados tūrisma industrijas ienākumi Marokas IKP sastāda 7%, kas ir otrajā vietā aiz fosfora ieguvēm no fosfātiežu raktuvēm.

Pēdējais Grand Prix posms Marokā notika 1958.gadā, kad Kasablankas pievārtē risinājās sezonas izšķirošais posms (video). Toreiz par uzvarētāju kļuva Stirlings Moss, bet čempiona titulu izcīnīja Maiks Hotorns, kamēr bojā gāja Sjuarts Luiss Evanss, kas tolaik bija ļoti tuvs Bernijs Eklstona draugs. Nevar aizmirst, ka Eklstons bija arī Luisa Evansa menedžeris, rūpējās par viņa karjeru un pēc Evansa nāves nosolījās neatgriezties šaja valstī.

2009.gadā Marokā atgriezās starptautiska mēroga autosacīkstes, kad Marakešas ielās notika WTCC sacīkstes.

1958.gada Marokas GP

1 KOMENTĀRS

    • Paldies! Par komentēšanu jautājums tieši vietā – šobrīd esam atjaunojuši iespēju ielogoties ar soc.tīkliem, tomēr pārejas procesā nelielas problēmas radušās ar iepriekš reģistrēto lietotāju vārdu izmantošanu, lai gan datu bāzē tie ir saglabājušies. Šobrīd strādājam pie risinājuma.

      Ja kādam ir problēmas ar ielogošanos, dodiet ziņu šeit vai vai e-pastā redakcija@f1.lv! Mēģināsim palīdzēt vēl pirms migrācijas process ir pilnībā pabeigts.