Autosportists Konstantīns Calko piedzīvoja avāriju arī WTCC Makao posma pirmajos treniņbraucienos, ierindojoties 26. pozīcijā, savukārt otrajā treniņā, kas notika dažas stundas vēlāk, strauji progresēja un ieņēma 21. vietu. Pirms kvalifikācijas ir skaidrs, ka sportistam vēl ir neizmantots potenciāls.
Sportists 30 minūtes garajā pirmajā treniņā bija veicis sešus apļus, kad šaurajā Makao ielu trasē avāriju piedzīvoja vietājais braucējs Kins Vengs Ngs. Gabaliņu tālāk braucošais Calko nepārredzama līkuma dēļ šo avāriju neredzēja un nespēja izvairīties no konkurenta pilotētā “Chevrolet” automobiļa. Tobrīd trasē arī vēl nebija izkārti dzeltenie karogi.
Rezultātā atkal tika sabojāta mašīnas priekšējā labā puse, šoreiz mazliet stiprāk kā ceturtdien aizvadītajos testos, kad notika sadursme ar Stefano D’Astē vadīto BMW. Lai gan šoreiz Calko varēja turpināt ceļu, tiesneši spieda atgriezties boksos, lai veiktu labojumus un tamdēļ negadījums nozīmēja, ka aptuveni puse no jau tā īsā treniņa ir izbojāta. Pēc ceturtdienas testiem un pirmā treniņa Calko ārkārtīgi grūtajā Makao ielu trasē ir veicis tikai desmit apļus.
Daugavpilietim, kurš WTCC nokļuvis pateicoties kompānijas “Regula Baltija” atbalstam, savu līdz šim labāko rezultātu Makao pirmajā treniņā izdevās labot par 3,5 sekundēm un viņš sasniedza laiku 2:42.251, ierindojoties 26. pozīcijā. No treniņa ātrākā braucēja Ivana Mulēra Latvijas pārstāvis atpalika 11 sekundes. Starp “Independent” klases 23 braucējiem Calko palika 15. vietā.
“Ļoti labs treniņš,” pēc pirmās sesijas iespaidos ar portālu F1.LV dalījās Calko. “Varēju pabraukt ātrāk, taču atkal pietrūka veiksmes. Nekad iepriekš savā karjerā nebiju tik bieži avarējis. Pēc avārijas pat ar salauzto radiatoru un sabojātu priekšējo lonžeronu un bamperi izdevās uzlabot savu rezultātu otrajā sektorā par 1 sekundi. Kad apskatījāmies pieejamos datus un video, varēja redzēt, ka tajā vietā nebija izkārts neviens dzeltenais karogs.”
Vairums braucēju pirmajā treniņā paguva veikt 10 vai 11 apļus. “Campos Racing” pilots Ugo Valente, kurš nobrauca deviņus apļus, ieņēma 14. vietu, bet Maikls Songs ar desmit apļiem bija 22. ātrākais.
Makao WTCC posma pirmais treniņš
Vieta | Braucējs | Valsts | Automobilis | Laiks | Apļi |
1. | Yvan MULLER | FRA | Chevrolet Cruze | 2:31.121 | 10 |
2. | Pepe ORIOLA | ESP | Chevrolet Cruze | +0.717 | 10 |
3. | Robert HUFF | GBR | SEAT Leon WTCC | +0.799 | 9 |
4. | Tiago MONTEIRO | PRT | Honda Civic WTCC | +0.816 | 10 |
5. | Tom CHILTON | GBR | Chevrolet Cruze | +0.948 | 11 |
6. | James THOMPSON | GBR | Lada Granta | +1.053 | 8 |
7. | Gabriele TARQUINI | ITA | Honda Civic WTCC | +1.263 | 6 |
8. | Stefano D’ASTE (I) | ITA | BMW 320 TC | +2.037 | 11 |
9. | Marc BASSENG | DEU | SEAT Leon WTCC | +2.112 | 11 |
10. | Tom CORONEL | NLD | BMW 320 TC | +2.294 | 11 |
11. | Mehdi BENNANI (I) | MAR | BMW 320 TC | +2.367 | 12 |
12. | Alex MACDOWALL (I) | GBR | Chevrolet Cruze | +2.690 | 11 |
13. | Norbert MICHELISZ | HUN | Honda Civic WTCC | +2.746 | 10 |
14. | Hugo VALENTE (I) | FRA | SEAT Leon WTCC | +2.819 | 9 |
15. | Tom BOARDMAN (I) | GBR | SEAT Leon WTCC | +2.924 | 11 |
16. | Charles NG (I) | HKG | BMW 320 TC | +3.087 | 11 |
17. | Darryl O’YOUNG (I) | HKG | BMW 320 TC | +3.451 | 10 |
18. | James NASH (I) | GBR | Chevrolet Cruze | +3.531 | 11 |
19. | Fredy BARTH (I) | CHE | BMW 320 TC | +5.097 | 11 |
20. | Mikhail KOZLOVSKIY | RUS | Lada Granta | +6.123 | 12 |
21. | Franz ENGSTLER (I) | DEU | BMW 320 TC | +6.185 | 4 |
22. | Michael SOONG (I) | HKG | SEAT Leon WTCC | +7.140 | 10 |
23. | Filipe de SOUZA (I) | MAC | Chevrolet Cruze LT | +7.391 | 8 |
24. | Rene MUNNICH (I) | DEU | SEAT Leon WTCC | +7.403 | 12 |
25. | Henry HO (I) | MAC | BMW 320si | +7.746 | 11 |
26. | Konstantīns CALKO (I) |
LVA | SEAT Leon WTCC | +11.130 | 6 |
27. | Kin Veng NG (I) | MAC | Chevrolet Cruze LT | +11.719 | 3 |
28. | Jeronimo BADARACO (I) | MAC | Chevrolet Cruze LT | +12.004 | 8 |
29. | Joseph ROSA-MERSZEI (I) | MAC | BMW 320si | +12.394 | 9 |
30. | Ka Lok MAK (I) | MAC | BMW 320si | +12.439 | 11 |
31. | Celio ALVES DIAS (I) | MAC | Chevrolet Lacetti | +12.682 | 9 |
32. | Eurico DE JESUS (I) | MAC | Honda Accord Type-R | +13.432 | 8 |
33. | Yukinori TANIGUCHI (I) | JPN | Chevrolet Cruze | +16.159 | 9 |
34. | Kam San LAM (I) | MAC | Chevrolet Lacetti | +17.641 | 11 |
Otrie treniņbraucieni iesākās ar potenciālā uzvarētāja Maksa Čiltona avāriju. Calko viens no retajiem tobrīd nebija paspējis aizbraukt lidojošajā aplī un varēja atgriezties boksos neuzsākot otro apli.
12 minūtes pirms beigām treniņš tika apturēts otro reizi. Tobrīd Calko bija paspējis veikt trīs lidojošos apļus, katrā no tiem strauji progresējot par vairākām sekundēm. Pirmajā mēģinājumā sportists sasniedza rezultātu 2:43.810, kam sekoja otrais aplis ar laiku 2:40.089, bet trešajā piegājienā – jau 2:38.652, ar ko tobrīd Calko varēja ierindoties 17. pozīcijā. Līdz tā brīža līderim pietrūka vairāk kā 6 sekundes.
Calko savu rezultātu atlikušajā treniņa daļā neuzlaboja, taču laiki atsevišķos sektoros liecina, ka vēl ir daudz neizmantotā potenciāla. Otrais treniņš tika noslēgts 21. pozīcijā, bet “Independent” ieskaitē gūta 12. vieta. Zināms arī, ka sportists “uz pilnu banku” pirmo reizi plāno startēt tikai kvalifikācijā, lai pārlieku neriskētu treniņu laikā.
Ātrākais otrajā treniņā bija Pepe Oriola, kurš, braucot ar “Chevrolet Cruze” automobili, sasniedza laiku 2:31.027. Calko viņam zaudēja 7,6 sekundes.
Avāriju otrā treniņa izskaņā piedzīvoja Calko komandas biedrs Maikls Songs, kurš nolauza vienu no priekšējiem riteņiem, taču saviem spēkiem atgriezās boksos. Galu galā Songs jau palika aiz Calko, ieņemot 24. pozīciju. Savukārt Ugo Valentebija 17. ātrākais, līderim pazaudējot 3,8 sekundes.
“Bija ļoti labs un interesants treniņš, turklāt beidzot izdevās to pabeigt bez avārijām,” pēc otrās sesijas sacīja Calko. “No sava iepriekšējā rezultāta nometu vēl piecas sekundes. Apdzinu pat savu komandas biedru Songu, kuram šī ir jau septītā reize Makao. Bija divi sarkanie karogi, taču beidzot ne manis dēļ. Komanda jau ir mazliet pārsteigta pa rezultātiem. Diemžēl beigās neizdevās pilnvērtīgi izbaudīt jaunās riepas, jo pēc tam, kad komandas biedrs iebrauca sienā, mehāniķi aizmirsa tām noregulēt spiedienu. Rezultātā spiediens izrādījās reāli par lielu.”
Makao WTCC posma otrais treniņš
Vieta | Braucējs | Valsts | Automobilis | Laiks | Apļi |
1 | Pepe ORIOLA | ESP | Chevrolet Cruze | 2:31.027 | 11 |
2 | Yvan MULLER | FRA | Chevrolet Cruze | +0.229 | 11 |
3 | Tiago MONTEIRO | PRT | Honda Civic WTCC | +0.903 | 11 |
4 | Marc BASSENG | DEU | SEAT Leon WTCC | +1.003 | 11 |
5 | Robert HUFF | GBR | SEAT Leon WTCC | +1.775 | 10 |
6 | Gabriele TARQUINI | ITA | Honda Civic WTCC | +1.815 | 10 |
7 | Alex MACDOWALL (I) | GBR | Chevrolet Cruze | +1.914 | 11 |
8 | Norbert MICHELISZ | HUN | Honda Civic WTCC | +1.928 | 10 |
9 | James NASH (I) | GBR | Chevrolet Cruze | +2.171 | 12 |
10 | Tom CORONEL | NLD | BMW 320 TC | +2.185 | 11 |
11 | Mehdi BENNANI (I) | MAR | BMW 320 TC | +3.332 | 12 |
12 | Tom BOARDMAN (I) | GBR | SEAT Leon WTCC | +3.665 | 11 |
13 | Hugo VALENTE (I) | FRA | SEAT Leon WTCC | +3.855 | 10 |
14 | Darryl O’YOUNG (I) | HKG | BMW 320 TC | +4.097 | 12 |
15 | Franz ENGSTLER (I) | DEU | BMW 320 TC | +4.805 | 7 |
16 | Stefano D’ASTE (I) | ITA | BMW 320 TC | +5.405 | 10 |
17 | Fredy BARTH (I) | CHE | BMW 320 TC | +5.478 | 11 |
18 | Mikhail KOZLOVSKIY | RUS | Lada Granta | +5.963 | 11 |
19 | Rene MUNNICH (I) | DEU | SEAT Leon WTCC | +6.646 | 11 |
20 | Henry HO (I) | MAC | BMW 320si | +7.043 | 10 |
21 | Konstantīns CALKO (I) |
LVA | SEAT Leon WTCC | +7.625 | 11 |
22 | Filipe de SOUZA (I) | MAC | Chevrolet Cruze LT | +8.123 | 12 |
23 | Joseph ROSA-MERSZEI (I) | MAC | BMW 320si | +10.960 | 10 |
24 | Michael SOONG (I) | HKG | SEAT Leon WTCC | +11.180 | 8 |
25 | Eurico DE JESUS (I) | MAC | Honda Accord Type-R | +12.644 | 10 |
26 | Yukinori TANIGUCHI (I) | JPN | Chevrolet Cruze | +13.219 | 12 |
27 | Jeronimo BADARACO (I) | MAC | Chevrolet Cruze LT | +13.796 | 10 |
28 | Celio ALVES DIAS (I) | MAC | Chevrolet Lacetti | +14.890 | 11 |
29 | Kam San LAM (I) | MAC | Chevrolet Lacetti | +21.421 | 12 |
30 | Ka Lok MAK (I) | MAC | BMW 320si | +29.840 | 6 |
31 | Tom CHILTON | GBR | Chevrolet Cruze | +10:27.451 | 1 |
32 | Charles NG (I) | HKG | BMW 320 TC | +11:12.917 | 4 |
Kvalifikācija startēs plkst. 9:35 pēc Latvijas laika un tiešraidē to būs iespējams vērot televīzijas kanālā “Eurosport”.
Autosportista Konstantīna Calko galvenais atbalstītājs ir kompānija “Regula Baltija”.
Foto: Speed Factory Racing