Formula E gaidāmajam čempionātam ir pieteikušies vairāki bijuši Formula 1 piloti, tostarp Takuma Sato un Vitantonio Liuci.

“F1LV

Pagaidām neviens no pilotiem Formula E čempionātā nav oficiāli apstiprināts, tomēr virkne braucēju ir iekļauti kopējā sarakstā un komandām būs iespēja izvēlēties pieredzējušus un Pasaulē pazīstamus pilotus, kā arī meklēt savus kandidātus. Formula E boss Alehandro Agags apliecināja, ka komandām netiek liegta iespēja izvēlēties, tomēr pirms sēriju sākuma bija nepieciešams nodrošināt Pasaulē pazīstamu pilotu piekrišanu, lai celtu čempionāta prestižu.

Šobrīd savu piekrišanu startēt čempionātā ir devuši vairāki bijuši Formula 1 piloti – Sebastians Buemī, Takuma Sato, kurš pēdējās sezonas pavadīja IndyCar, Karuns Čandoks, Lukas di Grasi, kas bija pirmais oficiālais Formula E testu pilots un Vitantonio Liuci. Tāpat pieteikušies ir arī Marko Andreti no IndyCar, Adrians Tambeijs no DTM sērijām un ķīnietis Ma Kinghua, kurš ir izmēģinājis spēkus F1 treniņos un testos HRT un “Caterham” sastāvā.

Agags apstiprināja, ka tuvākajās nedēļās tiks paziņoti vēl vismaz 10 piloti, kurus varēs izvēlēties komandas. Kā zināms, tad desmit Formula E čempionātā jau ir apstiprinātas un čempionāts sāksies šī gada septembrī ar pirmo posmu Pekinā.

Fani izšķirs pilotu likteni

Formula E čempionāts plāno kļūt par ļoti atvērtu un uz līdzjutējiem orientētu pasākumu. Pēc Agaga idejas līdzjutēji ne tikai varētu piedalīties pilotu sastāva noteikšanā, bet arī pirms sacīkstēm noteikt, kurš no braucējiem tiks pie papildus jaudas lādiņa. IndyCar šāda papildus jauda tiek saukta par ‘push-to-pass’, bet šeit tai varētu tikt dots nosaukums ‘fan-boost’. Nenoliedzami, ja šādi noteikumi stāsies spēkā, tad liela nozīme būs karta pilotu un/vai komandas sekotāju skaitam tviterī vai citos sociālos tīklos.

Piedāvājam divas tabulas ar tvitera sekotāju skaitu nosauktajiem pilotiem un apstiprinātajām komandām. Protams, šie skaitļi objektīvi neatspogušo visu ainu, jo palīgā piemēram “Virgin” komandai var nākt Ričards Brensons ar saviem 3,7 miljoniem sekotāju, bet “Venturi” vienībai līdzjutējus varētu piesaistīt viena Leonardo di Kaprio ziņa saviem 8 miljoniem sekotāju.

Pilots Twitter profils Twitter sekotāji
Lukas di Grassi @LucasdiGrassi 140’479
Karuns Čandoks @KarunChandhok 110’394
Sebastians Buemī @Sebastien_Buemi 94’888
Marko Andreti @MarcoAndretti 66’648
Takuma Sato @TakumaSatoRacer 29’758
Ma Kinghua @MaQinghuaF1 3’880 (~200’000 iekš Weibo)
Adrians Tambeijs @TambayRacing 2’481
Vitantonio Liuci Nav konta 0

Komandu tvitera sekotāji

Komanda Twitter profils Twitter sekotāji
Virgin Racing @Virgin 108’400
Andretti Autosport @FollowAndretti 33’951
Drayson Racing @DraysonRacing 6’487
e.dams @DamsRacing 5’612
Dragon Racing @DragonRacing 5’056
Audi Sport ABT @ABT_Sportline 4’031
Mahindra Racing @MahindraRacing 3’181
Super Aguri @SuperAguri_FE 2’111
Team China Racing @ChinaRacing 353
Venturi GP @Venturi 706

 

1 KOMENTĀRS

  1. Ā, nu tad beidzot sāk izkristalizēties šīs sērijas pamatprincips. BALAGĀNS!
    Lai gan iespējams tā ir vienīgā pareizā pieeja. Jo pozicionēt šo E čempionātu kā baigi nopietno un perspektīvo biznesu būtu reāls vājprāts.

    • bet redzi, vairaaki piloti paarnaak no tava iemiiljotaa aplju grieshanas trulluma- IndyCar. aciim redzot E-formulaa vinji redz lielaaku perskeptiivu.

      vaajparaat ir nosaukt E-chempionaatu par neperspektiivu. tikai taadiem oldschool-skeptikjiem kaa tev nav pamanaama pasaules virziiba zaljo tehnologjiju virzienaa.

  2. Nedomāju gan, ka kāds te reāli pārnāk no IndyCar. Vienkārši līdz E ļembasta sākumam sezona Amerikā jau būs beigusies un izskatās, ka Andreti un Sato tikai meklē izklaidi garajiem ziemas vakariem 😀

    Zini, ex-Arcani k-gs, es varbūt esmu oldschool skeptiķis, taču vismaz mana nostāja tehnisko sporta veidu jautājumos ir skaidra – ātrums, jauda, risks, cīņa, troksnis un dūmu smarža. Turpretī Tava tendenciozā un vienpusējā attieksme te smīdina daudzus: F1 – tas ir cool, amerikāņu autosports – pilnīgs sviests, āriešu braucēji – ūber alles, pārējie – kaut kādi lūzeri, zaļās tehnoloģijas – tas ir labi, braukšana ar īstām mašīnām – oldschool, utt., utt.
    Vispār Tu būtu iederīgs darbinieks korumpētajā, dolāram pakļautajā un patmīlībā iestigušajā FIA siatēmā 😀

    • nu, un mana nostaaja nav skaidra? kapeec tu domaa ka tava nostaaja ir taa pareizaa?
      labs ir, ies pa punktiem ko man paarmet.
      1) F1 ir pasaules autosporta karaliskaa klasse. kur katra komanda buuvee savu shasiju, un piloti prot griest stuuri arii uz labo pusi.
      2) es nekad neesmu teicis ka paareejie ir luuzeri. pat ALO speejas piloteet nekad neesmu noliedzis. es saku ka aarieshi ir labaakie. paskaiti pats cik vinjiem titulu peedeejaas divaas dekaadees, un cik citaam naacijaam.
      3) un zaljaa mashiina nav iista jo vinja nekuup? 😀 te vispaar nav ko komenteet. seedi savaas atminjaas par 20. gadsimtu, un ceri ka elektromashiinas tik driiz nesaaks kapaat aaraa tavus “iistos” smidrekljus gan PaiksPiikaa, gan Nirburgringas testu trasee. tad parunaasim veelreiz.

      var jau buut ka es kaadam izraisu smieklus. nu un? par mani smejaas arii kad Fetela debijas sezona vinju no-uber-allesoju. tagad redz kaads chempions no vinja sanaaca.;) visgardaak smejas tas kursh to dara peedeejais. bet tava muuzhiigaa iideeshana ka F1 nekas nav labi, pat smieklus neizraisa. tas ir nozheelojami.