Pēc prezentāciju drudža Heresas trases boksu celiņā pirmā 2014.gada sezonas testus sesija ir oficiāli atklāta. Informācija par testu norisi dienas laikā tiks papildināta (jaunākie ziņojumi apakšā).

10:10 Pirmais 2014.gada oficiālajos testos devās Luiss Hamiltons, kurš ar W05 modeli, kas tika prezentēts pirms pāris minūtēm turpat Heresas boksu celiņā, veica pirmo instalācijas apli. Ar V6 turbodzinēju skaņu viss ir kārtbībā, ziņo aculiecinieki.

10:26 “Force India” preses dienests sagatavojis pāris foto ar komandas jauno modeli. Foto varat aplūkot šeit.

10:30 Prezentācija Heresas trases boksu celiņā pirms testu sākuma bija paredzēta arī “Caterham” komandai, tomēr zaļā vienība tviterī atvainojās, ka nespēj tik operatīvi savatavot jauno formulu un prezentācija ir nedaudz atlikta. Tas vēlteiz pierāda, cik saspringts grafiks pirms šiem testiem bijis visām komandām. Varam prognozēt daudz tehnisku problēmu pirmajās testu dienās.

Hamiltons, Mercedes 4410:38 Pie “Red Bull” prezentācijas ziņas pievienoti studijas foto ar jauno RB10 modeli un abiem pilotiem.

10:50 Luiss Hamiltons veicis pirmo instalācijas apli Heresas trasē un mašīna tiešām izskatās lieliski. Turklāt patīkami pamanāms ir arī Hamiltona numurs 44. Nevar aizmirst, ka pāris dienas iepriekš Silverstonā Niko Rosbergs veica 40km privātos testus, kur tika pārbaudītas W05 sistēmas. Līdz ar to vismaz šajā ziņā “Mercedes” ir pussolīti pārējiem priekšā.

10:54 Jau pirmie sarkanie karogi Heresas trasē – ‘Curva Sito Pons’ līkumā apstājiem Kimi Raikonens ar “Ferrari F14 T” modeli.

11:00 Rakstam par “Red Bull” prezentāciju pievienota video intervija ar četrkārtējo pasaules čempionu Sebastianu Fetelu.

11:05 Problēmas arī otrai mazajai komandai – “Marussia”, kas nolēmusi izlaist vismaz pirmo testu dienu. Šogad “Marussia” pāriet uz “Ferrari” dzinējiem, tomēr pagaidām neveicas ar jaunā modeļa MR03 pilnīgu sagatavošanu darbam trasē. Pēc komandas pārstāvja teiktā, esot radušās “mazas, bet sarūgtinošas tehniskas problēmas”. Pati mašīna vēl ir komandas bāzē un tiks nosūtīta uz Heresu, kur priekšā jau gaida vienības darbinieki, kas pagaidām nodarbojas ar motormājas uzstādīšanu.

11:16  “Mercedes” V6 dzinēja skaņa no pirmā Luisa Hamiltona instalācijas apļa Heresas trasē.

11:35 Pirmajā testu dienā trasē būtu jādodas šādiem pilotiem: Fetels (Red Bull), Hamiltons (Mercedes), Raikonens (Ferrari), Batons (McLaren), Peress (Force India), Gutjeress (Sauber), Verņē (Toro Rosso), Botass (Williams) un Ēriksons (Caterham).

11:40 Sebastians Fetels: “Inženieriem ir ļoti grūti izprast jaunos dzinējus. Bet, ko tad lai sakām mēs – piloti? Mēs skolā neeesam gājuši tik ilgi kā viņi.

Foto: Ferrari11:45 Neviens cits, izņemot “Ferrari” (Raikonens) un “Mercedes” (Hamiltons) nav pametis boksus. Kamēr Hamiltons veica vienu instalācijas apli, Raikonens nobrauca 5 līkumus. “Ferrari” jau ir nogādāts atpakaļ boksos, bet LAT fotogrāfi paguva noknipsēt Raikonena nepabeigto apli.

11:50 Tikmēr paddokā notiek pirmās intervijas. Adrians Ņūvijs stāsta, ka jaunais Red Bull RB10 modelis pagaidām nav devies trasē, jo pa nakti atklājušās ‘kaut kādas muļķīgas tehniskas problēmas’.

11:53 Trasē izbraukusi arī trešā mašīna – “Toro Rosso”. Žans Ēriks Verņē veicis vienu instalācijas apli un uzreiz atgriezies boksos.

12:10 Līdzīgi kā ar “Ferrari” – arī “Force India” ar Serhio Peresu pie stūres izbrauca trasē un mazāk kā pēc pusapļa apstājās trases malā “Dry Sac” līkumā. Sesija apturēta.

12:20 Trasē parādās arī “Sauber” ar Serhio Peresu pie stūres. Līdz ar to pirmo reizi vienlaicīgi divas formulas, jo Hamiltons jau veic sesto apli un tādejādi būs pirmais lidojošais aplis Heresā šogad. Īsajā Heresas starta finiša taisnē Hamiltons uzrādīja 260km/h. Pirmā lidojošā apļa laiks, ko uzrāda Hamiltons ir 1m33.305s.

12:25 Pagājušā gadā pirmajā testu dienā labākais apļa laiks bija 1m18.861s. Tomēr Hamiltona laiks kritīsies visai strauji – komandas pagaidām ir tikai iebāzušas pirkstu galus ūdenī un līdz peldēšanai vēl tālu.

13:05 Trasē kopā izbraukuši pieci piloti, bet cītīgākie ir Hamiltons (10 apļi) un Verņē (11 apļi), kuriem abiem arī vienīgajiem ir uzrādīti lidojošie apļi: attiecīgi labākie rezultāti 1m29.662s un 1m36.530s.

13:10 Nevar teikt, ka Spānijas dienvidos ir pārāk silts, lai arī šobrīd dienas vidus. Heresā 12°C plusā, bet trases temperatūra sasniegusi vien 16°C. Atceros, ka pērn pirmajos tesots bija krietni siltāks un pat tad radās nopietnas problēmas ar riepu nodilumu dēļ abrazīvās trases un aukstā laika. Labi, ka šogad “Pirelli” ir atveduši īpašās ziemas riepas.

Sauber purns cimdi13:20 Mehāniķi pie formulām pieskaras tikai izmantojot gumijas cimdus. Ar ERS sistēmu pārbagātību un pagaidām arī trauslumu tas ir pilnībā saprotams. Bet varbūt viņi vienkārši nevēlas kailām rokām pieskarties kaut kam ļoti neglītam?

13:30 Autosport tehniskais eksperts Gerijs Andersons: “Es sagaidīju, ka pirmajā testu dienā būs daudz tehnisku problēmu, tomēr esmu izbrīnīts, ka to ir tik daudz. <ēs joprojām neesam redzējuši “Red Bull”, “McLaren”, “Williams”, “Caterham” vai “Marussia” un “Ferrari” ir veikuši tikai pus apli. Problēmas ir ar dzinējiem, tomēr pēc pusdienas katrai komandai vajadzētu būt veikušais vismaz instalācijas apli. Spiediens pieaug.”

13:35 Sebastians Fetels preses intervijās spītīgi atteicies dalīties ar jebkādu informāciju par savu ģimenes pieaugumu un kļūšanu par tēti. Tikmēr viņa komandas biedrs Daniels Rikjardo paziņojis, ka kopš gada sākuma nometis 4kg svara – jaunie noteikumi izžmiedz pilotus kā citronus.

ķīļdeguns Red Bull13:35 Adrians Ņūvijs apstiprināja, ka “Red Bull” ir vairākas purngala versijas un šo komanda pati dēvē par ‘ķīļdegunu’. Tuvplānā attēlā var tedzēt ‘U’ formas iegriezumu uz paša deguna gala, kas ir dzesēšanas atvere kokpitam. Atvere nav pilnībā atsegta, bet tikai ar iegriezumu, kas nodrošina pietiekamu gaisa plūsmu kokpitā un turklāt īpaši neizjauc kopējo gaisa plūsmu.

Tostarp Ņūvijs ir izteicies arī attiecībā uz jauno purngalu dizainu, kas ir ieviests, lai sānisku sadursmju gadījumā mašīnas priekšgals nebūtu tik augstu, lai taranēru kokpita malas un tā vietā panirtu zem mašīnas. “Red Bull” tehniskais vadītājs izteica bažas, ka šobrīd purngali ir tik zemi, ka paniršana būs pārāk efektīga. Ja mašīna no aizmugures uztrieksies otrai, tad var gadīties, ka priekšā esošās formulas aizmugurējā apakšēja daļa apstājas tikai pie pilota galvas.

 priekējais antispārnsluiss14:10 Luiss Hamiltons ir kļuvis par pirmo, kas izlidojis no trases Heresas testu pirmajā dienā. Aculiecinieki stāsta, ka īsi pirms tam Mercedes jaunā modeļa W05 priekšējais antispārns nokritis. Hamiltons nobloķējis priekšējos riteņus un atstājis trasē melnas gumijas svītras. Mercedes formulas ietriekusies riepu nožogojumā, bet pilots neesot cietis.

14:25 Ļoti iespējams, ka līdz ar to Luisa Hamiltona un Mercedes darba diena ir noslēgusies. Žēl, jo brits Heresā ieviesa vismaz kaut kādu dzīvību.

15:45 Kimi Raikonens Heresas testos

15:50 Pēc problēmām rīta pusē, Kimi Raikonens ir atgriezies Heresas trasē un šobrīd kopā veicis jau 11 apļus, uzrādot arī pāris lidojošos. Labākais rezultāts somam ir 1m29.474s, kas joprojām ir lēnāk nekā pirms savas avārijas iespēja Luiss Hamiltons (1m27.820s). kurš kopā veica 18 apļus.

15:55 McLaren komanda joprojām nav veikusi ne apli un tiek ziņots, ka tā cīnās ar elektrības problēmām. Savukāt Caterham un Williams vienības pēc pusdienu pārtraukuma izskatās ir tikušas galā ar savām problēmām un kuru katru brīdi varētu pirmo reizi parādīties Heresa strasē.

Caterham boksos16:10 Gaidot to brīdi, kamēr trasē dosies viņa komandas biedrs Markuss Ēriksons, Kamui Kobajaši acīmredzot ir palicis garlaicīgi un japānis izalida kaķi no maisa – nobildējot un izliekot tviterī jaunā aterham modeļa fotoattēlu. Piebilde no Kobajaši puses: “Es ceru, ka Jums patīk.” CT04 modelis boksos tika ‘piešķilts’ jau trīs reizes un trīs reizes noslāpēts. Gaimojošākais apzīmējums jaunajam Caterham modelim laikam būtu ‘dusmīgs’ – šis modelis neiekļūs starp TOP10 skaistākajā mašīnām F1 šogad.

16:30 Kamēr jaunais Caterham Markusa Ēriksona rokās veica pirmo instalācijas apli, Heresas trasē atkal sarkanie karogi. Žans Ēriks Verņē apstājies trasē. Tieši Toro Rosso pirmajā dienā bija veicis visvairāk apļus.

16:40 Toto Volfs ir paziņojis, ka pagaidām dzinēju skaņa nav tā, ko dzirdēsim sacīkstē un jo īpaši uz otru sezonas pusi, kad dzinēju ražotāji būs iejutušies un ieskrējušies. Šobrīd dzinējus noslogojot vien līdz 9-10 tūktošiem apgriezienu minūtē, kamēr maksimums ir 15 tūkstoši.

17:05 Trasē uz vairākiem lidojošiem apļiem izbrauca Kimi Raikonens un šoreiz Ferrari pilotam izdevās pārspēt līdz šim labāko Luisa Hamiltona rezultātu. Soms pēdējā lidojošā aplī uzrādīja 1m27.104s.

Foto: Williams17:10 Stundu pirms treniņu sesijas beigām trasē uz instalācijas apli izbrauca arī Williams jaunais modelis FW36, kuru pilotēja Valteri Botass.

ferrari nosmērēts17:40 Kimi Raikonens pagaidām ir bijis cītīgākais pilots trasē pirmajā testu dienā un veicis kopā jau 30 apļus. Ferrari testē priekšējā antispārna aerodinamiku un izmanto vizuālos līdzekļus, lai novērtētu gaisa plūsmas intensitāti. Izskatās skaisti.

17:45 20 minūtes pirms sesijas beigām Heresas trasē sākās lietus un tas nozīmē, ka pirmā darba diena visdrīzāk ir beigusies, jo šodiem vienības nebija plānojušas strādāt slapjā trasē un 20 minūšu dēļ nav vērts pārorientēties. Līdz ar to trasē tā arī nedevās McLaren un Red Bull komandas, lai gan Sebastians Fetels bija ļoti tuvu tam, lai pēdējā stundā vismaz izbrauktu trasē un veiktu instalācijas apli.

Foto: F1Fanatics.co.uk17:50 Neskatoties uz lietu, daži piloti tomēr dodas trasē arī pēdējās sesijas minūtēs: vispirms Serhio Peress izved pastaigā “Force India”, bet tad atveras arī Red Bull boksi un instalācijas aplī dodas Sebastians Fetels. Tāds arī bija Red Bull uzdevums – pagūt šodien veikt instalācijas apli, lai pa nakti sagatavotos jau pilnvērtīgam darbam rīt.

Interesanta Red Bull taktika – doties trasē pēdējā brīdi, kad visi fotogrāfi jau ir noslēpušies preses telpā no lietus un ārā jau krēsla. Tomēr Fetela pirmais aplis nebija mierīgs – izbraucot no lēnā līkuma Red Bull saslīdēja nedaudz mitrajā trasē, tomēr varēja turpināt ceļu.

18:05 Pirmajā testu dienā trasē redzējām astoņas jaunās mašīnas. Pagaidām boksos strādā McLaren, kas sola rīt jau no paša rīta sūtīt trasē Džensonu Batonu. Tikmēr Marussia esot šodien izbraukusi no savas bāzes Lielbritānijā, tomēr maz ticams, ka tā pagūs jau rīt sūtīt trasē savu jauno modeli. Vēl mums ir Lotus, kas savu debiju atlikuši uz nākamajiem testiem Bahreinā.

18:10 Pirmās testu dienas rezultāti:

1. Kimi Raikkonens (Ferrari), 1m27.104s (31 apļi)
2. Luiss Hamiltons (Mercedes), 1m27.820s (18 apļi)
3. Valteri Botass (Williams), 1m30.082s (7 apļi)
4. Serhio Peress (Force India), 1m33.161s (11 apļi)
5. Žans Ēriks Verņē (Toro Rosso), 1m36.530s (15 apļi)
6. Estebans Gutjeress (Sauber), 1m42.257s (7 apļi)
7. Sebastians Fetels (Red Bull), bez laika (3 apļi)
8. Markuss Ēriksons (Caterham), bez laika (1 aplis)

1 KOMENTĀRS