Japāņu autoražotāji “Nissan” radījuši īpaši mazu sacīkšu auto motoru, ko fiziski iespējams turēt klēpī vai pārnēsāt koferī.

Ar jauno motoru tiks aprīkota pasaulē viena no ātrākajām ar elektrību darbināmajām sacīkšu automašīnām “Nissan ZEOD RC”, kuras pirmais starts Lemānas 24 stundu braucienā gaidāms jau šī gada jūnijā.

1,5 litru motoram, kurš saņēmis nosaukumu “DIG-T R”, ir trīs cilindri, bet tā jauda tiek lēsta 400 zirgspēku apmērā. Motors spēs sasniegt 7500 apgriezienus minūtē (380 ņūtonmetru griezes moments), bet ar to aprīkotais Lemānas auto maksimālais ātrums būs aptuveni 300 km/h.

nissan2Šobrīd tikai ar elektrību vien nav iespējams veikt diennakts sacensības, tāpēc minētais motors sāks darboties tiklīdz “Nissan ZEOD RC” akumulatori būs tukši. “Nissan” uzsver, ka viņi ir pirmie no lielajiem ražotājiem, kas starptautiskajā autosportā izmantos trīs cilindru motoru. Realitātē gan ar elektrību vidēji katrā stundā tiks veikts viens aplis Lemānas trasē.

“DIG-T R” dzinējs ir ne vien salīdzinoši ārkārtīgi mazs savos izmēros (500mm x 400mm x 200mm), bet arī viegls, jo sver nieka 40 kilogramus. “Nissan” pārstāvji norāda, ka to iespējams paņemt klēpī vai ievietot koferī, lai pārvadātu ar parastajiem avioreisiem. Kompānija šādā veidā vēlas iespaidīgākā apjomā kā jebkad ekonomiju savienot ar jaudu, piebilstot, ka šāds motors varētu iederēties mazā divvietīgā ielas sporta mašīnā, kā arī ir pilnīgi pietiekams savā varēšanā, lai uz priekšu dzītu tāda izmēra džipu kā “Nissan Pathfinder”.

“Nissan” neslēpj, ka šim motoram ir labāka svara un jaudas attiecība (10 zirgspēki uz katru kilogramu) nekā jaunajiem 1,6 litru F1 sešu cilindru turbo motoriem, kas izceļas ar 760 zirgspēkiem, taču sver vairāk nekā 90 kilogramus.

Šogad “Nissan” inovatīvajam projektam Lemānā tiks piešķirta 56. garāža, kas pienākas tamlīdzīgām mašīnām. Iegūtās zināšanas “Nissan” plāno izmantot, lai jau 2015. gadā atgriezotos Lemānas vadošajā prototipu klasē LMP1.

1 KOMENTĀRS

  1. shitaadu verkji ielikt mazajaa Nissan Juke, un ielas dagreisaa kabinaat aaraa visus lielos BMW.

    vai veel labaak to izmantot maasas kompaanijas Renualt Clio-sport autinjaa. es buutu pirmais pirceejs taadam mazam bicepsam. piedur ka vinjam unikaali celjaas augshaa aizmugureejais ritenis, kad duushiigi stuuree liikumaa.:)