Ar Niko Rosberga uzvaru noslēdzies pirmais 2014.gada sezonas posms – Austrālijas GP izcīņa. Uz goda pjedestāla kāpa arī “Red Bull” pilots Daniels Rikjardo un “McLaren” debitants Kevins Magnusens.
Jau sacīkstes startā radās problēmas abiem “Maussia” pilotiem, kuri startēja no boksu celiņa kopā ar Romēnu Grožānu. Tikmēr Kamui Kobajaši startā nespēja nobremzēt pirms pirmā līkuma un izsita arī Felipi Masu – japānis vainoja aukstās riepas pēc atkārtota iesildīšanās apļa un jauno bremžu elektronisko sistēmu. Tikmēr lielisks starts izdevās Rosbergam, kurš izvirzījās vadībā, un Magnusenam, kurš spēja iebraukt trešajā pzīcijā, pa vidu atstājot Danielu Rikjardo.
Tostarp diviem pērnā gada vadošajiem pilotiem Sebastianam Fetelam un Luisam Hamiltonam sākās problēmas ar jaudas padevi jau pirmajos apļos. “Mercedes” vēlāk apstiprināja, ka pie vainas problēmas ar viena cilindra darbību. Abi izstājās jau pēc pieciem apļiem.
Lielisku sniegumu demonstrēja Valteri Botass, kurš pēc lieliska starta spēja apdzīt vairākus pilotus un tostarp arī savu tautieti Kimi Raikonenu. Tomēr pakaļdzīšanās Fernando Alonso beidzās ar barjeras aizķeršanu un aizmugurējā riteņa pārišanu. Tā rezultātā trasē devās drošības mašīna, jo trasē palika ne tikai riepa, bet arī daļa no riteņa diska.
Pēc drošības mašīnas došanās boksos, piloti bija ietaupījuši degvielu, lai varētu kāpināt tempu un neraizēties par degvielas patēriņu. Tas ļāva atrauties līderiem – Niko Rosberts drīz vien iekrāja 10 sekunžu pārsvaru pār Danielu Rikjardo, kurš savukārt bija ap 5 sekundes priekšā Kevinam Magnusenam. Tostarp strauji progresēja arī Valteri Botass, kurš pēc otrās boksu apmeklējumu sērijas un pēc Raikonena kļūdas, pacēlās uz 8.vietu.
Pēdējā sacīkstes daļā lielākā intriga bija attiecībā uz abu “McLaren” pilotu cīņu par goda pjedetālu ar Rikjardo, kura temps bija nedaudz krities. Paralēli turpināja uguņot arī Botass, kurš pacēlās uz 7.vietu un drīz vien sāka uzbrukt Hilkenberga 6.vietai, kuru drīzumā arī ieguva, pateicoties apdzīšanai starta finiša taisnē ar DRS sistēmas palīdzību.
Pēdējos apļos Magnusenam nācās uz pāris apļis izmantot nedaudz augstāku degvielas taupības režīmu, kas ļāva Rikjardo iekrāt vērtīgu sekundi. Pēdējos trīs apļos “McLaren” atkal varēja braukt agresīvāk, tomēr ar to nepietika, lai tiktu garām austrālietim, kurš necerēti atnesa “Red Bull” goda pjedestālu jau pirmajā posmā un sajūsmināja vietējos skatītājus. Trešais finišēja debitants Magnusens, bet aiz viņa arī komandas biedrs Džensons Batons, nodrošinot “McLaren” vadību konstruktoru kausā.
Austrālijas GP rezultāti
V | Nr | Pilots | Komanda | Apļi | Laiks | Startā | Punkti |
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 58 | 3 | 25 | |
2 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 58 | +24.5 s | 2 | 18 |
3 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 58 | +26.7 s | 4 | 15 |
4 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 58 | +30.0 s | 10 | 12 |
5 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 58 | +35.2 s | 5 | 10 |
6 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 58 | +47.6 s | 15 | 8 |
7 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 58 | +50.7 s | 7 | 6 |
8 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 58 | +57.6 s | 11 | 4 |
9 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 58 | +60.4 s | 6 | 2 |
10 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 58 | +63.5 s | 8 | 1 |
11 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 58 | +85.9 s | 16 | |
12 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 57 | +1 aplis | 13 | |
13 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | +1 aplis | 20 | ||
14 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | +2 apļi | 17 | ||
Izst | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +8 apļi | 18 | ||
Izst | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +14 apļi | 22 | ||
Izst | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +28 apļi | 21 | ||
Izst | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | +30 apļi | 19 | ||
Izst | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | +54 apļi | 12 | ||
Izst | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | +55 apļi | 1 | ||
Izst | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 9 | |||
Izst | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 14 |
Prieks par Rikardo!!
Atliek Denisam atbraukt un McLaren uzreiz ir labas vietas un debitants ar talantu!
Bet gonka tāda nedaudz jocīga likās,varbūt arī kļūdos..
Botas — rāķete. Williams vēl parādīs klasi!!
Skaņa brīžiem vilka uz E-formulu..
Besī, ka Masu izsita pirmajā līkumā. Varbūt tas būtu rādījis, ko līdzīgu Botasam. Domāju, ja ne tas riepas plīsums, tad Botass būtu uz pjedestāla. Katrā ziņā williams izskatījās fenomenāli ātri.
Magnusens malacis! Ar Denisa atgriezšanos ir parādījusies cerība, ka Maki varētu atgriezties virsotnē – tur kur tiem arī vieta!
man vienīgajam likās, ka viss pasākums tāds lēns un aizmidzis ?
šķiet viena no garlaicīgākajām gonkām ever, visi riņķo, taupa degvielu, nekas nenotiek….
Ne Tev vienam 🙂 Ja nebūtu pirmās sacīkstes intrigas, tad sacīkste būtu bezgala garlaicīga. Kaur kur pazudušas apdzīšanas, lai gan “uz papīra” tām būtu jābūt… 🙁
Ceru, ka tas tāpēc, ka visi principā brauca testa režīmā. Cik varēja noprast no Magnusena intervijas, tad viņš nemaz tā īsti nezināja, kuras pogas jāspiež papildus jaudai, lai tiktu klāt Rikardo 😀
ljoti mieriigs sezonas saakums. visi gonkoja uzmaniigi, paturot praataa degvielas augsto pateerinju shajaa trasee. iznjemot Bottasu kursh sariikoja iistu showu. malacis!
Rosbergs izdariija to kas vinjam bija jaaizdara. Rikardo un Magnusens- cepuri nost podiuma debitantiem.
cik sapratu Ferrari nebrauca uz 100% jo bija probleemas ar visiem tiem jaunajiem gadzhetiem. tas priecee, jo noziimee ka Sudrabultaam nebuus tikpat viegla pastaiga peec tituliem kaa shodien peec uzvaras. arii RBR agraak vai veelaak sakaartos savas probleemas un juutami pieliks aatrumu. kas pa sezonu vareetu izveersties! Mershi, RBR, Ferrari, Maklaren un Williams- izskataas ka visiem ripo labi. 🙂
bonussi no Pirelli! riepas turaas kopaa, vairs 80% radiosarunu nav par riepaam un to taupiishanu. un shogad vairs nav tik daudz gumijas kunkulju uz trases.
super arii jauno motoru skanja. skan pietiekami dusmiigi, un taj pat laikaa var skaidri dzirdeet ko piloti saka pa raadio.
salut! jaunajai turbo-eerai
Nu ko, apsveicam Britniju ar pirmo uzvaru 🙂 Mercedes pagaidām uzskatās cita līga, un tikai Hamja neveiksmes dēl nav dubultuzvara. Par pārējo. Diemžēl rodas asociācija, ka būs vagoniņu sezona, jo īstas cīņas faktiski nebija. 🙁 Varbūt vienīgi Botas kaut ko mēgināja. Jaunie malači un Magnusena podiums tam pierādījums.
Jāgaida , kas spēs pievilkties līdz Merceses. Tuvākie kandidāti Maclaren un Red Bull, ja motoru problēmas atrisinās līdz galam. Ferrari pagaidām izskatās nekādi, drīzāk izskatās, ka būs jāiztur spiediens no Force India un Williams.
Nu ub arī baumas par visu izstāsanos laikam būs bijušas par stipru. 🙂 Gaidīsim , kā būs tālāk
abiem Ferrari kupravaljiem esot bijushas kautkaadas probleemas. nezinu kas un kaa konkreeti, gan jau driiz par to raxtiis.
bet jaa Mērcedesas shobriid team-to-beat.
kojebasi būtu pelnījis kādu nebūt drive-through, jeb, atkārtotu recidīvu gadījumā – mūžīgo startu no pitleina
busido ceļa gājējs, ib*o
Botass tiešām labs, un, paskat, arī formula bija labi pamanāma trasē. Kādai gan jābūt situācijai kopumā, lai šāds krāsojums būtu kaut kas izcils??? Šogad jāfano par “Williams”, “Mclaren” tā kā arī, bet nu tādu bezkrāsu bolīdu vēl nav nācies redzēt, jācer uz to, ka “paint scheme” vēl mainīsies. Mobil1 (zils ar nelielu sarkanumu) korekta krāsu shēma ir 1991.gada P.Treisija mašīnai, kas tendēta uz cilvēkiem bez krāsu akluma. Arī “Force India” (vismaz Hulkenbergs) brauca neslikti, bet krāsojums tomēr arī galīgi garām! Melnais (kā bija rakstīts “agresīvāks”) neiederas nemaz! Ne šis, ne tas.
Visumā redzams, ka “Red Bull” nav nemaz tik vāji, pie tam, liekas, ka pirmā posma uzvarētājs nemaz nav tik tipisks tālākā sezonas gaitā, tā kā neparedzu “Mercedes” dominanci.
Es varbūt esmu nokavējis ar šo jautājumu, bet vai tad alkohola un cigarešu reklāmas F1 nav aizliegtas? Krāsojums jau smuks, bet es nezinu nevienu bezalkoholisku MARTINI produktu.
Neesmu aizliegumu spečuks, taču, paskatoties apkārt, ir skaidrs, ka uz šmigu aizliegumu nav. Pilni žurnāli un TV ar alkohola reklāmām, arī uz F1 pjedestāla Rietumvalstīs šampis vienmēr bijis 🙂
Jā, zināmu vilšanos šī sacīkste sagādāja. Ko gan līdz milzīgās izmaiņas noteikumos, ja kārtīgas cīņas trasē atkal nav. Arī kopējais spēku samērs nemaz tik dramatiski nav mainījies – lielie spēlētāji tāpat ir priekšā, bet švakās komandas ripo pa beigām. Un teorijas par iespējamo tehnikas neizturību izgāzušās ar lielu blīkšķi.
Tā kā starpsezonā uzkurinātās emocijas tagad krietni noplakušas.
Jā, kaut kā tā jau ir.
Bet personīgi man tā turbomotoru skaņa nepatīk. Tā ir nekāda. tik ļoti nekāda, ka uz Moncu šogad nebraukšu…
nu Moncaa tie motoori vareetu skaneet daudz labaak. Austraalijaa vinjiem pat nevajadzeeja 8tajaa aatrumaa mest. a Moncaa peedeejo robu liidz galam grieziis 🙂
kopš dzinēju saudzēšanas vārdā ir jālietā rev limiteri, tā garo taišņu braukšana ir visai žēlīga padarīšana, tas pirmkārt..
otrkārt, neredzu īsti manāmu starpību, vai dzineklis uz max rpm iet septītajā jeb astotajā ganģī.. blakus stāvot, varbūt ka var pamanīt kādas nianses doplerefektā (ja paša trokšņojošā objekta momentānais ātrums ir atšķirīgs), piemēram, bet tās ir nu ļoo-o-oti smalkas nianses, cilvim ar netrenētu un nemuzikālu dzirdi nezin vai pat īsti pamanāmas..