Daniels Rikjardo ticis diskvalificēts no Austrālijas GP par degvielas plūsmas pārsniegšanu. Līdz ar to abi “McLaren” piloti trijniekā. Kevins Magnusens paceļas uz otro vietu, bet Džensons Batons uz trešo.

FIA tehniskais delegāts Džo Bauers ziņo, ka Daniela Rikjardo “Red Bull” formula sacīkstes laikā “pastāvīgi pārsniegusi atļauto degvielas plūsmas limitu – 100kg/stundā”.

“Ņemot vērā, ka šis ir noteikumu punkta 5.1.4 pārkāpums, tad es nododu šo informāciju tiesnešiem tālākais izskatīšanai,” paziņoja Bauers.

FIA tiesneši, izmeklējot šo lietu, pieņēma lēmumu diskvalificēt “vienmēr smaidošo” austrāli Rikjardo.

gill sensors degvielas plūsmas sensorsKā tiek mērīta degvielas plūsma?

Degvielas plūsma tiek kontrolēta ar īpašu iekārtu (attēlā), kuru čempionātam sagatavo “Gill Sensors” kompānija un kuru FIA izmanto jau WEC čempionātā. Iekārta izmanto ultraskaņas viļņu impulsus, lai mērītu degvielas plūsmas ātrumu – jo ātrāka plūsma, jo biežāk sensors uztver signālus.

“Red Bull” iesniegs apelāciju

Tiesnešu un iesaistīto pušu (“Red Bull” vadība un Daniels Rikjardo) sanāksmē tika izskatīts jautājums par to, ka “neatbilstības ar degvielas plūsmas sensoru tika konstatētas visas nedēļas nogales garumā”. Tādēļ “Red Bull” esot nolēmuši izmantot paši savu sensoru, taču FIA uzstāja, ka to nedrīkst darīt bez FIA atļaujas.

“Red Bull” puse ir nolēmusi iesniegt apelāciju un cerēt, ka Rikjardo tiks atgriezta otrā vieta: “Komanda un “Renault” dzinēju piegādātāji ir pārliecināti, ka degvielas plūsma dzinējā pilnībā atbilda noteikumiem.”

Rezultāti pēc Rikjardo diskvalifikācijas

V Nr Pilots Komanda Punkti
1 6 Nico Rosberg Mercedes 25
2 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 18
3 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 15
4 14 Fernando Alonso Ferrari 12
5 77 Valtteri  Bottas Williams-Mercedes 10
6 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 8
7 7 Kimi Räikkönen Ferrari 6
8 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 4
9 26 Daniil Kvyat STR-Renault 2
10 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1
11 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari
12 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari
13 4 Max Chilton Marussia-Ferrari
Izst 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari
Izst 8 Romain Grosjean Lotus-Renault
Izst 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault
Izst 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault
Izst 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault
Izst 44 Lewis Hamilton Mercedes
Izst 19 Felipe Massa Williams-Mercedes
Izst 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault
DSQ 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault

1 KOMENTĀRS

  1. Nu šitais jau ir grūti saprotams. Ja kā ir rakstīts ir pastāvīgi pārsniegtsi atļautais degvielas plūsmas limits, tad degvielai bija vienkārši jāizbeidzas. 🙂 Jā tā konstrukcija ir tāda, ka šis limits ir tā vienkārši pārsniedzams, tad kas būs kritērijs kad noteikumi ir pārkāpti- reižu skaits vai kā :P. Un kā komanda to var ietekmēt ?

  2. 100kg/h ir maksimālais degvielas plūsmas līmits nevis vidējais. Tātad sacīkstes laikā nedrīkst ne reizi uzlēkt virs tā.

    Te gan jāsaka, ka vēl sestien bija info, ka šādas tādas problēmas ar sensoriem un mērījumi plūsmai neesot bijuši korekti. Nez vai paguva novērst gļukus.

    • Nu tieši tāpēc jau jautājums. It kā būtu jābūt kādam caumuram, caur kuru principa nevajadzēt varēt vairāk tai degvielai iziet.. Un iespējamo spiediena starpību, dēlkā var iziet vairāk taču varētu vajadzēt kaut kā tehniski nepieļaut. Citādi velns viņu zina, ko tas gļukometrs tur samēra 🙂

  3. Jā un par cik šis topisks tehniskāks, varbūt kāds var paskaidrot. Ja stāsts ir par to, ka Hamim un Fetelam nav strādājuši kādi stobri – tad kā pie noplombēta motora var dabūt stobrus pie dzīvības. Vai tad tas, ka stobrs nestrādā, faktiski automātiski nenozīmē kirdik motoram. Vismaz man nav skaidrs, kā tur ko var ārstēt, netaisot vaļā motoru.

    • jautaajums labs. ja Hamim shits motors ir braakjis, tad taa vinjam ir diezgan liela katastrofa. jo vienu motoru jau noraxtiija.

      a Fetelam, cik sapratu, bija gljuki elektronikaa. ja tas sensors ir zem blombes- tad taa ir probleema. ja aarpusee, tad nomainiis un kapaas taalaak.

    • jaa. a zheel. Rikardo ljoti daudz noziimeeja vinja pirmais podiums sava dzimtenee.

      buus jau veel apelaacija. jautaajuums ir par to ka “neatbilstības ar degvielas plūsmas sensoru tika konstatētas visas nedēļas nogales garumā”. kaa var buut taa ka visu gonku brauc ar pa-augstinaatu zupas pateerinju, bet baaka pirms finisha nepaliek tuksha? lielaaka baaka, vai sabojaajies meerinstruments?

      • Viņam arī bija pirmais podiums dzimtenē un viņš to pilnībā izbaudīja, jo pagozējās starmešu gaismā… Diskābele jau tika iedota aizkulisēs un tās jau ir komandas problēmas nevis Daniela. Šaubos, ka kāds, dzimtenē, viņu tgd ļoti nosoda… Tālākais jau ir spekulācijas par tēmu un būtībā nav jēga te kko zīlēt kafijas biezumos kamēr nebūs oficiāls paziņojums.

    • Apelācija tiks iesniegta, jo Horners intervijā teica, ka FIA mērītāji esot gļučījuši visu nedēļas nogali. To rādījumi esot mētājušies te uz augšu, te uz leju. Cik sapratu, tad dažām formulām tie pat ir atslēgušies pavisam. Savukārt viņu pašu (RB tobiš) mērījumi, ko viņi ņem telemetrijai pie sprauslām esot visu laiku bijuši stabili un konstanti, bez variācijām, pie tam nekad neesot pārsnieguši normu.

      • rādījuma mētāšanās, IMHO, pati par sevi itin neko nepierāda, sevišķi tagadējiem dzinējiem, kam ‘tandēmā’ ar iekšdedzes endžinu griežas arī eletromotors, kurš brīžiem griež kloķeni, un brīžiem bremzē (kad lādē bateriju), un visu to padarīšanu kontrolē compūters

        elementāri, imho – lai bargie soģi atkārtoti notestē strīdīgo sensoru, laboratorijas apstākļos, un ja patiešām ‘trīc’ (c), tad rikjardo pirmā izcīnītā terīne atpakaļ nav jānodod. punkc

  4. Protams žēl Rikardo, bet viņa problēmas ir sīkums, salīdzinājumā ar to, kas no šitā visa izriet:

    FIA ir ievietojusi kaut kādu ierīci, kurai tur vispār nevajadzēja būt! Mums ir svara limits un degvielas bākas limits. Kāda kuram ir starpība, cik kādā noteiktā brīdī kāds pūš iekšā degvielu??? Ja pietiek degvielas līdz sacīkstes beigām, tad viss ir OK manuprāt. Nemaz jau nerunāsim par to, ka ierīce ir neprecīza un gļukaina.

    Tagad FIA ir ierocis, ar kuru tā varēs regulēt kuras komandas diskvalificēt un kuras nē. Atkal sāksies runu runas un konspirācijas teorījas ar un bez pamata… riebīgi… sabojāja visu iespaidu par sacīksti…

    Ļoti, ļoti ceru, ka šis būs pēdējais atgadījums par šo tēmu.

    • +1

      bendziinbaakas lielums jau pats par sevi ir zupas pateerinja limits saciikstee. jaa, kaalab veel vajadziiga kautkaada struuklas pluusmas aatruma meerieriice?

      a kvalivikaacijaa lai dragaa ka melni duumi griezhas!

      • Mani nedaudz interesē, kurš ir ielicis šim (Āra, nevis manam) komentāram mīnusiņu 🙂 Man ļoti gribētos, lai autors argumentēti paskaidro savu viedokli, ja vien tas mīnuss nav ielikts tāpēc, ka autoram nepatīk Āra ķiveres krāsa 🙂

        Varbūt autoram liekas, ka vajadzētu vēl kaut kādus mērinstrumentus pievienot Es varētu ietekt variantus:

        1) varētu mērīt, vai nevienā sacīkstes brīdī par ātru netiek nospiests gāzes (bremzes) pedālis;
        2) vai par ātru negriežas riteņi;
        3) vai gaisa plūsma pār antispārnu nav par ātru;
        4) vai pārāk strauji netiek pagriezta stūre;

        noteikti kādam patiktu arī uzaču biezuma un pirksta garuma limitētāji… 😛

      • Vēl jau var limitēt arī gaisa padevi 🙂 Kā arī pie izpētēja pielikt lielu maisu, kurā savāc izplūdes gāzes un pēc sacīkstes izmēra vai CO izmeši ir normas robežās 😛

      • Kas attiecas uz komentāru iezīmēšanu, tad tas jau sen notiek pēc ķiveres krāsam nevis satura 🙂 Alda vietā es apsvērtu vai te kā jau pozitīvā vietā nepietiktu ar pozitīvas izpausmes izpaušanas iespēju, negatīvu iezīmēšanu noņemot pavisam. Ja ne savādāk, tad kādam ietaupītos daudz drudžainu kustību 🙂

      • Nu šogad pilotiem ar spiešanu ir jāuzmanās 😀 Liekas pirmo reizi kopš neatminamiem laikiem formulām ir vairāk jaudas (griezes meomenta) nekā saķeres. Pāris tādi “spiedēji” Austrālijā iespieda smiltīs… 😀

  5. Tieši tā. Kā izskatās ši ierīce ir speciāli izdomāta priekš tam, lai principā izlēgtu racing iepējas. 🙂
    Agrāk piloti vienmēr teica – I push hard…. Pie šādas ierīces no push iznāk tikai čuš 😛 Tad kāda velna pēc vispār ir kaut kādas sacīkstes? 🙂

  6. paslaik cirkulē infa, ka 6-dienas vakarā FIA esot ne ta uzrīkojuši mītiņu, ne ta izsūtījuši depešu, bet principā visiem tīmiem tapis darīts zināms opiciāli, ka, no soģu puses raugoties, tīmi lietājot niknāku degvielas plūsmas vērtību, nekā noteikumi ļauj.

    Un ka tīmi pa nakti esot ‘pieņēmuši mērus’, t.i. samazinājuši kurināmā patēriņu (līdzarko arī dzinekļu jaudu). Izņemot RBR..

    Ja šī infa kaut cik tuvu patiesībai, tad vinnēt apelāciju RBR nezin vai ir kādas izredzes.

    • Labākajā gadījumā punktus atdos Rikkardo, jo paši FIA atzina ka pilota vainas un ietekmes tajā štellē galīgi nevaid, bet RBR gan nav izredžu, jo tad FIA bez visa cita jāatzīst ka viņu/Gill sensori ir kraps kam nevar ticēt.

  7. Nezinu gan. Ņemot vērā, ka paši FIA atzīst ka apmēram 8 procenti no tiem mērekļiem mēra velns viņu zina ko, tādiem mērekļiem vieta tikai miskastē 🙂 Vot iedomājieties, ka kāds izlaistu prezervatīvus, no kuriem 8 % nestrādātu 😛 Ko ar tādu produkciju izdarītu? Mērekļiem kaut kā prasībām nebūtu jābūt mazākām, kā prezervatīviem. 🙂