Jau šīs nedēļas beigās, Katarā ar pirmo posmu sāksies jaunā MotoGP sezona. Galvenie pretendenti uz uzvarām arī šogad noteikti būs gan abi “Repsol Honda” braucēji, gan arī abi “Yamaha” komandas braucēji. Piedāvājam Latvijas motošosejas veterāna un “Viasat Sport Baltic” TV komentētāja Tāļa Meļķa komentāru.

Tāls Meļķis par gaidāmo sezonu:

“Liekas vēl nesen sajūsminājāmies par jaunāko MotoGP pasaules čempionu Marku Markesu, iesmeldzoties kauliem bijām solidāri ar Horhes Lorenco vīrišķības paraugstundām, gandrīz noticējām Dani Pedrosas čempiontitula ambīcijām un cerējām, cerējām uz brīnumu Valentino Rossi personā…”

“Atskatoties uz pērno sezonu jāsaka, ka Markess bija visātrākais un viņam velnišķīgi veicās. Gandrīz tikpat ātri bija Lorenco un Pedrosa, bet viņiem katram savādāk veicās mazāk. Rossi bija lēnākais no šīs četrotnes, toties viņa sezonas rezultāts vismazāk bija atkarīgs no fortūnas labvēlības – viss tika sasniegts paša spēkiem. Un tieši Rossi sniegumam pirmsezonas testos bija pievērsta lauvas tiesa uzmanības. Ja neskaitāmajiem viņa talanta pielūdzējiem pietiek ar viņa esamību, tad pašam Rossi ir svarīgi būt un justies konkurētspējīgam. Tikai tad ir vērts braukt sacīkstēs. Testi, kuri sākas uzreiz pēc sezonas pēdējā posma tikai apstiprināja Markesa dominanti, it-kā sezona nebūtu beigusies.  Turpinājumā – Markesa trauma, un testu galvgalī nostiprinās Pedrosa, Lorenco un Rossi. Joprojām lieliskais četrinieks, kurus nu vairs nevar saukt par atnācējiem no citas dimensijas. Pavisam blakus ir sāncenši, kuri iejutušies jaunajās komandās , saņēmuši uzlabotus motociklus un ir pārpilni motivācijas  beidzot ierakstīt arī savus vārdus motošosejas vēsturē. Ļoti konkurētspējīgus laikus uzrādīja gan Bradls, gan Bautista un protams brāļi Espargaro. Savu rozīnīti visam piešķirs arī tehnisko noteikumu izmaiņas, kas rūpnīcas komandu inženieriem sagādā nopietnus izaicinājumus, lai aizvien ciešāk savelkošajā taupības un standartizācijas jostā spētu saglabāt savu motociklu veiktspēju.”

“Markess bija visātrākais un viņam velnišķīgi veicās. Rossi bija lēnākais no četrotnes, toties viņa sezonas rezultāts vismazāk bija atkarīgs no fortūnas labvēlības…”

“Moto 2 klases pēdējo testu  blīvie rezultāti tikai apstiprināja  prognozes par jau ierasti sīvo cīņu šajā Hondas 600 ccm dzinēju monoklasē. Līdztekus ierastajiem klases veterāniem noteikti jāatzīmē pērnā gada Supersport 600 pasaules čempiona Sema Lousa stabilo atrašanos pirmajā desmitniekā visu testu laikā. Savukārt Moto 3 būs ārkārtīgi interesanta ar ražotāju  cīņu – visuvarenajai Hondai izaicinājuma cimdu metuši KTM un Mahindra. Iespējamos punktus japāņu gigantam centīsies atņemt arī jaunpienācējs – Husqvarna, kas vismaz sākumā būs čempionvienības KTM kopija. Aizvadītā sezona Hondas braucējiem (un tādu nebija mazums) lika vilties japāņu brīnumtehnikā, kā rezultātā  daudzi pārgāja uz KTM un Mahindra . Pirmie mazās klases testi apstiprināja izvēles pareizību – Hondai uzticību saglabājušie bija vienkārši nekonkurētspējīgi. Tad pēdējos testos kā zibens no skaidrām debesīm nāca motocikla uzlabojumu pakete Hondai, kas uzreiz ļāva būt pilnīgi konkurētspējīgai attiecībā pret citiem. No braucēju vidus jāatzīmē pērnā gada Red Bull Rookies uzvarētāja čeha Karela Hanikas sniegums, kas ļauj jau ar pirmajiem posmiem būt vienam no favorītiem.”