“Ferrari” komanda ir noorganizējusi skatītāju aptauju, lai noskaidrotu, kā tiem iet pie sirds jaunā versija par Formulu 1, ko varējām novērtēt Melburnā.

Aptaujā piedāvāti četri pavisam vienkārši jautājumi par to vai fani ir apmierināti ar jaunajiem noteikumiem un šovu Autrālijā un ko sagaidīt no Sepangas posma. Tā ir lieliska iespēja paust savu viedokli ar “Ferrari” komandas palīdzību un salīdzināt savu viedokli ar citiem līdzjutējiem.

Jau iepriekš vairākkārt pacēlās jautājums par jauno V6 dzinēju skaņu, kas manāmi uztrauc daļu arī no Latvijas F1 līdzjutējiem. Jau esam redzējuši vairākus V8 un V6 dzinēju skaņas salīdzinājumus, kā arī varējām ar TV starpniecību novērtēt V6 motoru skaņu darbībā Austrālijā. Esmu dzirdējis pietiekami daudz kritikas par ‘nožēlojamo’ skaņas līmeni un arī pietiekami daudz aizstāvjus jaunajām, modernajām tehnoloģijām. Savu viedokli es rezervēšu līdz laikam, kad klātienē varēšu novērtēt V6 motorus un salīdzināt ar V8 motoriem, kuri, esot boksu celiņā bez īpašas dzirdes sistēmas aizsardzības, sagādāja pamatīgas sāpes. Tomēr daļēji var saprast tos līdzjutējus, kas aiz komentētāju balsīm nemaz nedzird V6 motoru skaņu.

Piedāvājam arī F1.LV lasītājiem pavisam vienkāršu aptauju par dzinēju skaņas salīdzinājumu, tomēr tā nedos iespēju izdarīt secinājumus par iespējamām sekām. Tāpēc aicinu komentāros izteikt savu viedokli par to, kā šīs izmaiņas ietekmēs Jūsu, kā skatītāju, paradumus, skatoties F1. Turklāt neaizmirstīsim, ka aiz muguras ir tikai viens posms.

[socialpoll id=”2192923″]

1 KOMENTĀRS

  1. Manus skatīšanās paradumus tas nekā neietekmēs. Varbūt V8 skaņa bija nedaudz labāka, bet F1 es turpināšu skatīties tāpat kā līdz šim. ja formulas sāks braukt zem 300km/h, tad gan būs jāsāk domāt vai skatīties f1, bet cerams ka tas nenotiks.

  2. Man jau liekas, ka tagad dzinējiem ir bagātīgāka skaņa.. protams, noliekot blakus V8 (vai v10), ir jūtama atšķirība.. Bet F1 nav tikai skaņa, tās tomēr ir sacīkstes.. Un kā var redzēt no 1.posma – pilotiem jāstrādā daudz vairāk kā agrāk ar savu formulu, lai to ātri dabūtu uz priekšu.. Šūmaheram patiktu jaunās formulas, jo tās atgādinātu F1 karjeras pirmo sezonu mašīnas..

  3. Ja lai kas man patīk, tad man patīk, ka mašīnas kustās, visi understeer un oversteer uzsākot braukšanu, mmm.
    Kā Masam nācās savaldīt autiņu kvalifikācijā, pie 200km/h.
    Kā Magnusens startā uzdeva pa daudz gāzi un gandrīz ielika sienā. – tieši tas moments, kad aizmugure izslīdēja, ne, ka būtu avārija :DD

    Kas attiecas uz motoriem, meh, tāda klusa dobja skaņa ir, vairāk simpatizē tieši turbo iedarbošanās un uz bremzēšanu tas patīkamā lejupslīde, vismaz Mercedes komandai.

  4. man jaunaa V6 turbo skanja netikai apmierina, bet patiik labaak par vecajo V8 atmosfeerisko.

    nezinu kaa ozijiem tur bija ar troksni uz vietas skatoties, bet caur TV nekaada vaina. iipashi patika onboard kamera, tad vareeja taa riktiigaak dezirdeet kaa turbiina puush, elsh un shkjauda. super.

  5. Daudz vairāk patīk motora zemā rūkoņa un turbīnas svilpieni un šķaudieni, nekā V8 spalgā bļaušana, turklāt kā tagad piloti mēģina savākt formulas – vispār konfekte… Varēsim šosezon redzēt, kurš tad īsti ir labāks pilots.:)

  6. Droši vien tiem, kuri regulāri apmeklē F1 sacīkstes klētienē, ir pamats kritizēt skaņas izmaiņas, taču neredzu iemeslu sūkstīties vidējam TV pults spaidītājam. Man personīgi vienalga – spalgāka skaņa vai dobjāks burkšķis – decibelus istabā tas nemaina 😀
    Cits filozofisks jautājums kā parasti ir par apstākļiem, kādos notikušas izmaiņas. Ja mašīnu izskats vai skaņa kļuvusi mazāk baudāma kārtējo ierobežojumu dēļ, tad tas jau ‘defoltā’ ir nožēlojami. Ja kādi mašīnu parametri būtu izkropļoti progresa vārdā, tad par to neviens nečīkstētu. Diemžēl pēdējos 20 gadus 1.formulā tiekam baroti tikai ar ‘regresa jaunievedumiem’ – neizskatīgas šasijas, mazi dzinēji, šauras riepas, lēnas trases utt. Skaņa ir tikai kārtējais ķēdes posms. Nekas – elektromotoru ēra F1 nav aiz kalniem… 😉

    • paskaidro luudzu, kaadaa vaidaa shiigada jaunie noteikumi ir regress?

      veciit, tev ir hroniska tieksme iesliigt pagaatnee, kur viss bija labaaks. savukaart muusdienaas valda visirslikti.lv . F1, taapat kaa WEC, iet laikam liidzi. un trasee atiista naakotnes ielas mashiinu tehnologjijas. domaa vinji taapat vien speeleejaas ar tiem ERSiem, KERSiem. tikai tu pats ne-ej laikam liidzi. un taa ir tava probleema.

      un jaa, elektriska formula buutu tikai logjisks, polaarlaacim draudziigs, solis. paskat ko pilniigi elektrisks Lemaanas prototips jau shodien var izdariit- https://www.youtube.com/watch?v=q_cRqcbXAs4

      milziigi iekshdedzes motori ir pagaatne. un priekshaa ir elektriskaa naakotne, kas ir tikai apsveicami. un nekaadaa veidaa nav uzskataams par regresu.

      • Kapeec kaadam tev ir kautkas japaskaidro,ja pats esi tik gudrs:D!! Ja pats labi visu zini,un esi gudrs,tad turi savus vaardus pie sevis. 🙂 v8 un v6 abi dzineeji kalpo godam.bet v6 jaiztur daudzas parpaudes…

  7. Skaņu jau kaut kā pārdzīvosim :). Skaļas zobu birstes vietā zāles pļāvējs 😛 Ja vien tas nenāks komplektā ar ekovagoniņu klusu un godīgu ripināšanos. 😛 Un te nu pirmā sacīkste lielas cerības nedeva. Ja ripinās ar kārtīgu skaņu, tad vēl kaut kāds iespaids, bet ja nu ripināsies ar zāles pļāvēja skaņu?

  8. par motoriem. vaitad vinji nav iesaldeeti un aizblombeeti?

    “Domenicali insists that there is not one area where Ferrari must focus its efforts, because it is both the chassis and engine that need to be improved.” / AUTOSPORT.com

    pienjemsim ka vinjsh domaajis uzlabot motora izturiibu, kas ir atljauts. bet kaa to var kontroleet ko razhotaajs dara ar motoru savaa fabrikaa?

    vispaar sviests pashaa pamataa, ja aizliedz attiistiit motoru jau pirmajaa taa piedzimshanas sezonaa.