“Red Bull” īpašnieks Dītrihs Matešitcs ir brīdinājis, ka viņa kompānija nebūs akli uzticīga Formulai 1 mūžīgi.

Pēc Malaizijas GP ir gaidāma apelācijas tiesa Parīzē, kur tiks lemts par Daniela Rikjardo diskvalifikāciju degvielas sensora neatbilstības dēļ.

“Fakts ir tāds, ka FIA piedāvātie sensori deva neprecīzus rezultātus jau kopš testu sākuma,” paziņoja Matešitcs Austrijas presei. “Mēs varam pierādīt, ka mūsu rādītāji bija normas robežās.”

Tostarp miljardieris arī apliecināja, ka “Red Bull” ir gatava pamest Formulu 1, ja čempionāts vairs nenodrošinās to ekonomisko atdevi un sportiskās vērtības, ko kompānija meklē.

“Jautājums ne tik ļoti ir par finansiāliem ieguvumiem, cik par sportisko vērtību un politisko ietekmi,” paziņoja Matešitcs. “Mums tas viss ir, taču pastāv zināma robeža, ko mēs esam gatavi pieņemt, upurējot šīs lietas. Formulai 1 atkal ir jākļūst tādai, kāda tā ir bijusi vienmēr – augstākai disciplīnai autosportā. Formula 1 nepastāv, lai sasniegtu jaunus rekordus degvielas taupīšanā un tās mērķis nav panākt, lai mēs visi spētu sacīkstes laikā sarunāties pat čukstus. Tāpat es uzskatu par absurdu, ka F1 modeļi šogad ir sekundi lēnāki nekā pērn un junioru sērijas GP2 ir gandrīz tik pat ātras, taču ar niecīgu daļu no F1 komandas budžeta.”

Lai arī Matešitcs nav jaunās Formula 1 kārtības piekritējs, viņš apliecināja, ka “Red Bull” nepadosies cīņā ar šobrīd dominējošo “Mercedes” komandu.

“Mēs strādajam bez pārstājas un kopā ar mūsu dzinēju partneri “Renault” mēs tuvāko divu vai trīs nedēļu laikā spersim platu soli uz priekšu,” paziņoja “Red Bull” īpašnieks. “Vēl priekšā ir 18 posmi. Mēs atgriezīsiemies!”

1 KOMENTĀRS

    • Nu da nezinu, vai ja labi padomā, vai tu arī neesi tajās pašās domās, kas f1 īstais mērķis nav sasniegt jaunus rekordus degvielas taupīšanā, vai ātrumā būt tādiem pašiem kā zemākās sērijas 😛 . Vai nav tikai tā , ka aizspriedumi pret limonādes kompāniju, neļauj viņam piekrist? 🙂

    • Nē, nē – idejiski onkulis visu saka pareizi. Mani (kā vecu proletārieti 😀 ) vienkārši tracina šie mūsdienu miljardierīši, kas rotaļājas ar un ap dažādiem sporta veidiem. Matešicam, lūk, 1.formulā pavecies – komanda rullē, tāpēc viņš ar svarīgu ģīmi var izlikties par nopietnu spēlētāju, bārstīt viedokļus un draudēt ar aiziešanu. Tiesa, šādu tipāžu patiesā interese par sporta veidu nav tālu jāmeklē – atcerēsimies, ka Red Bull pirms kādiem gadiem ar lielu pompu ienāca arī NASCAR, taču panākumus neguva un pēc dažām sezonām ‘bodīti aizklapēja ciet’, paziņodami, ka ASV tirgus neesot interesants. Bija mums arī Ričards Brensons, zibināja savu plato smaidu starta laukumā, tomēr sapratis, ka izspēlējis nepareizo kārti, fiksi notinās. Pa lielam šie kungi ne ar ko neatšķiras no daudzu apsmietajiem krievu oligarhiem, kuri sapirkušies visādus Rietumu futbola klubus. Par laimi gan nav dzirdēts, ka Abramovičs gānītu noteikumus Anglijas premjerlīgā 😀

    • Bet labāk tomēr ir, ja tas naudas maiss ir tehniskām zināšanām un kaut kādu bāzes līmeņa izpratni par sacīkšu filozofiju.. Ar naudu var nopirkt labus darbiniekus, bet daudz grūtāk ir radīt ilgtermiņā labi strādājošu komandu (kurā iekļauti gan sakarīgi piloti, gan tehniskie spečuki, gan taktiski komandas pārvaldītāji, kas izprot procesus iekš un ap F1).