Formula 1 komandas piedzīvos ļaoti strauju progresu apļa laikos šīs sezonas gaitā, uzskata “Pirelli” motoru sporta boss Pols Hemberijs.

Vispirms komandām jāizprot jauno V6 turbodzinēju un enerģijas reģenerācijas sistēmu mijiedarbības principi, jāpielāgojas izmaiņām aerodinamikā un visbeidzot arī jāapgūst jaunās riepas. Tas viss kombinācijā ar uzlabojumiem ļaus šī gada modeļiem ļoti strauji progresēt apļa laiku ziņā un iegūt no 2 līdz 4 sekundēm, salīdzinājumā ar šī brīža tempu.

“Sezonas sākumā komandas ir koncentrētas uz daudz citām lietām, bet drīz vien mēs redzēsim progresu, jo vienības sāks strādāt ar riepām, šasiju un aerodinamiku,” paziņoja Hemberijs. “Ļoti liels ieguvums snieguma rādītāju ziņā būs tieši pagriezienos.”

Labāko apļa laiku salīdzinājums

2014 2013
Bahreina 1:33.258s (Felipe Masa, Williams testi) 1:32.330s (Niko Rosbergs, Mercedes – Q3)
Austrālija 1:30.775s (Daniels Rikjardo, Red Bull – Q1) 1:27.407s (Sebastians Fetels, Red Bull – Q3)

 

“Pirelli” ir gatavi lielākiem ātrumiem

Arī “Pirelli” ir gatavi vēl lielākam ātrumu pieaugumam, bet jau pirmais posms parādīja, ka riepas spēj tikt galā ar ekstrēmajiem griezes momenta ‘sprādzieniem’.

“Mēs mēģinām atrast vidusceļu starp riepu nodiluma noturības rādītājiem un spējai turēties pretim augstas temperatūras rādītājiem. Ņemot vērā samazināto piespiedējspēka līmeni, riepai ir jānodrošina mehāniskā saķere, tomēr ar to nevar pārspīlēt, jo ir bīstami strauji nodiluma tempi.”