Par nepieskrūvētu riteni soda divreiz

Jaunie noteikumi, kas paredz bargākus sodus par nepieskrūvētiem riteņiem boksu apmeklējuma laikā, ir palielinājuši boksu apmeklējuma laiku. Pērn Malaizijā Marks Vēbers iebraucot boksos un nomainot visus četrus riteņus, zaudēja 20 sekundes, bet šogad ātrākais boksu apmeklējums jau bija 24 sekundes – tas izdevās “Ferrari” un Fernando Alonso. Komandas ir veikušas metodoloģikas izmaiņas pašā boksu apmeklējuma procedūrā, lai izvairītos no neveiksmīga boksu apmeklējuma un tam sekojoša barga soda. Malaizijā nepareizi pieskrūvēts priekšējais ritenis Danielam Rikjardo maksāja ne tikai zaudēto laiku, jo mehāniķiem nācās skriet viņam pakaļ un stumt atpakaļ uz boksiem, bet arī papildus sodu – 10 sekunžu apstāšanos boksos. Turklāt noteikumi paredz vēl arī 10 starta pozīciju sodu nākamajā posmā – tātad pilots un komanda tiek sodīdi divos posmos par vienu kārtīgi nepieskrūvētu riteni. “Es domāju, ka tas ir netaisnīgi, jo mēs tiekam sodīti divreiz,” paziņoja Helmuts Marko, tomēr nevar aizmirst, ka šis noteikums tika ieviests pēc pašu komandu prasības.

Drošība Bahreinā

Bahreinas varas iestādes ir ieplānojušas nopietnus drošības pasākumus uz šajā nedēļas nogalē gaidāmo Grand Prix posmu. Pamatojoties uz iepriekšējo gadu pieredzi un notikumu analīzi, esot izstrādāts precīzs drošības plāns. Tiek ziņots, ka arī pirms Bahreinas GP aktīvistu grupas ir plānojušas mītiņus, lai pievērstu pasaules uzmanību.

‘Santander’ paliks ar ‘Ferrari’ vēl 10 gadus

“Santander” bankas boss Emilio Botins ir paziņojis, ka kompānija vēlas turpināt sponsorēšanu F1 čempionātā “vismaz vēl desmit gadus”. Turklāt šajā periodā “Santander” vēlas sadarboties tieši ar Fernando Alonso, kuram banka ‘sekoja’ no “McLaren” uz “Ferrari”. Šobrīd “McLaren” sponsorēšana ir pārtraukta, jo “ir tikai viena tāda komanda kā “Ferrari” un arī Luisa Hamiltona aiziešana no “McLaren” spēlēja savu lomu,” atzina Botins. Arī “Ferrari” vājais sniegums šīs sezonas sākuma nav ietekmējis “Santander” uzticību, jo jau no Ķīnas posma sekos pamatīgi uzlabojumi – tā “Santander” bosam esot apstiprinājis pats komandas vadītājs Stefano Domenikalli.

‘Sauber’ nometīs svaru

“Sauber” komanda uz Spānijas GP posmu gatavo krietni vieglāku savas C33 šasijas versiju. Šveices komandai kopš sezonas sākuma ir problēmas ar minimāla svara (692kg) sasniegšanu, kas savukārt atsaucas uz konkurētspēju. Tāpēc komanda cītīgi strādā, lai ‘nomestu svaru’ uz dažādu viegmetālu izmantošanu šasijas uzbūvē. Prognozes liecina, ka uzlabojumi došot 20kg ieguvumu, kas ir ļoti daudz, jo nevar aizmirst, ka katri lieki 10kg svara uz apli dod papildus 0,2-0,3s. “Sauber” komanda ir viena no četrām vienībām, kas šogad nav izcīnījusi punktus.

1 KOMENTĀRS

      • ko Rikardo gonkaa iisti dabuuja. drive through vai stop’n’go?

        jebkuraa gadiijumaa, ir gan bishkji skarbi ja pieshkjir divus sodus par vienu paarkaapumu. bet no otras puses- tas TV operaators arii skarbi atraavaas ar 2013. gada siera rimmbuli.

      • stop-go. var jau saprast to no drošības viedokļa, bet man kaučkā liekas ka par šitādiem gājieniem vajadzētu kautkādā veidā TIKAI komandu sodīt, ne pilotu. varbūt atņemt konstruktoru punktus(ja nav, tad mīnusā), bet ne pilotu šitā iznest cauri, arī par AUS gonku to pašu domāju. A to jau sāk likties ka Wēbers aizejot atstājis savu nelaimju tarbiņu Rikkardo glabāšanā. PAR KO?! Danam NAV ko pārmest – kas/kā ir ar to/tā brauc. Un brauc viņš LABI

      • He. To arī gribēju/cerēju no Bresis k-nga dzirdēt. Nez ko gan domā ierindas pilsoņi kam konts/nauda Santanderā. Spānijā laikam arī krīzes laikā visiem galvā vien korrida un eiforija. LV gan netieši nācās izbaudīt tādu baņķieru spēlīšu sekas kad Snoras ar kontrolpaketi Krājbankā aizgāja pa burbuli gadu pēc Renault sponsorēšanas. Atliek vien cerēt ka Santanderā tādi puskoka lēcēji pie stūre nesēž. Kaučgan – Lēmanbrovers joprojām tur ap 1/3 F1 akciju un nebēdā ne nieka neskatoties uz to ka bija viens no diviem 2008 krīzes vaininiekiem…Dīvaina ir mūsdienu finansu pasaule – oficiāli bankrotējusi kompānija var turpināt spēlēties ar miljardiem, neviens neko par to nesaka,…Tā jau ir – mazos blēžus ietupina, lielie vasarnīcas ceļ

      • jaa. daudz piemeerotaak buutu bijis miinuspunkti konstruktoraa.

        man arii patiik kaa Rikardo brauc. Sebs vinjam ir kaa sarkans karogs iistam red-bullim. un tas paliidz. ozijs spiezh maximumu ko var izspiest uz doto briidi. piradiis pie jaunajiem klokjiem un gadzhetiem. un buus interesanti redzeet kaads buus vinja sniegumms attieciibaa pret 4kaarteejo, kad Renualts savediis savu turbiines softu kaartiibaa.

      • konts satandera ir tie kas dzivo un stradaa anglija:) neaizmirsti ka satander ari lielu pikji lika deelj hamiltona,kad vinsh vija sudrabniekos maklaren. tagat vinji savu finanseejumu ir samazinajushi uz pusi,ta ka hamiltona nav. jo satander cieshi tur gan F.Alonso gan L.Hamiltonu. Ei tu salidzini Ar Satander Vs krajbanka:D:D:D ak dievs. krajbanka nestaav klaat spaanju bankai.

  1. to Āris – nu ja. un arī otrādi – Sebs LABI zin ko no Daniēla var sagaidīt, viņš viņam kā savlaik Wēbers Wēbera labākajās dienās – no quarter given, viens otru spiež līdz galējībām un tas arī drīz būs acijredzami līdzko RedBull/Renault savedīs powerstation kārtībā. Pašlaik viņiem visādu tehnisku iemeslu dēļ tā pa īstam vēl nav sanācis iet pieri pierē, bet aizmetņi jav ir manāmi. P.S. arī tas ka abi jauni un tā kā mūsdienu f1 pamazām, tāpat kā ielas tehnika, kļūst aizvien tuvāka ”playstation” tad jaunākiem džekiem tā štelle padodas labāk nekā vecajiem bukiem, te arī parādās tādu dinozauru kā piem. Wēbers, Battons, Alonso, Massa snieguma deficīts salīdzinājumā ar jaunākiem kadriem kā piem. Vettels, Magnusens, Kvjats, Bottas

    • taa nu tas ir. Google pa-audze ar simulatoriem un elektroniku saprotas labaak nekaa vecie buki.

      no jaunajiem baigais prospekts ir Bianki. nevaru sagaidiit kad vinjam buus aatraaka tachka. Halks laikam nemaz tik jauns vairs neskaitaas, bet shameejais ari iespaidiigi dzhigitee.