Sunday, October 26, 2025
SākumsF1Lai celtu skaņas līmeni, jāmaina tehniskie noteikumi

Lai celtu skaņas līmeni, jāmaina tehniskie noteikumi

-

“Renault” ir paziņojuši, ka šobrīd dzinēju ražotāji nevar neko iesākt, lai palielinātu skaņas līmeni esošajiem V6 dzinējiem, jo tam nepieciešamas izmaiņas noteikumos.

- Reklāma -

Pēc pirmās sacīkstes daļa līdzjutēju bija sašutuši par jauno motoru zemo skaņas līmeni, kuru grūti sadzirdēt televīzijā. Arī Sebastians Fetels kritizēja jaunos motorus, paziņojot, ka “salīdzinājumā ar V8 motoru skaņu, jaunie ir pilnīgs mēsls.”

“Šajā gadījumā ir jāskatās uz diviem aspektiem, kas definē skaņas līmeni – tie ir apgriezieni un turbo,” paziņoja “Renault Sport” izpilddirektors Remi Tafins. “Apgriezienu jomā mēs esam atkāpušies no 18’000 apgriezieniem minūtē pērn uz 12’000 apgriezieniem minūtē šogad. Noteikumos ir paredzēts, ka maksimālais apgriezienu skaits šogad ir 15’000, taču degvielas plūsmas ierobežojumi nosaka, ka līdz maksimumam mēs netiekam. Nav svarīgi vai tas ir “Renault”, “Ferrari” vai “Mercedes” motors – tie ir 12’000 un taisnes beigās tie ir ap 10’000 vai 11’000. Tam ir milzīga nozīme skaņas ziņā, jo pērn mums bija 18’000.”

“Ja runājam par turbo, tad tas ir otrs aspekts, jo turbo iekārta uz izplūdes gāzes sistēmas ir tas pats, kā pielikt spilvenu kādam pie sejas un tad likt viņam skaļi bļaut,” turpināja Tafins. “Abu šo aspektu kombinācijā mēs iegūstam krietni zemāku skaņas līmeni.”

Remi Tafins atzina, ka tikai izmainot noteikumus par degvielas plūsmas ierobežojumus varētu panākt arī skaņas izmaiņas, jo tad celtos apgriezienu skaits. Arī modifikācijas izplūdes gāzu caurulē nav iespējamas, jo pēc turboiekārtas vienīgās izplūdes gāzu caurules parametri ir stingri definēti.

INDUSTRIJAS ZIŅAS

ASV GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS