Formula 1 komandu vadītāji un čempionāta vadība meklēs ceļus, kā padarīt esošās formulas skaļākas. Tikmēr Žans Tods ir atzinis, ka budžeta griesti netikšot ieviesti arī 2015.gadā.
Palielinās skaņas līmeni
Vēl pirms Bahreinas GP sacīkstes notika komandas vadītāju, FIA prezidenta un čempionāta vadības pārstāvju tikšanās, kurā tika apspriesti vairāki būtiski jautājumi par šī brīža situāciju. Tā rezultātā ir nolemts izveidot darba grupu, kas meklēs ceļus, kā palielināt esošo V6 turbodzinēju skaņas līmeni un, iespējams, jau testos pēc Spānijas GP varētu tikt pārbaudīti pirmie risinājumi.
“Jautājuma risināšanā iesaistījušies visi dzinēju ražotāji un mēs problēmu varētu atrisināt ar izmaiņām noteikumos,” paziņoja FIA prezidents Žans Tods.
Degvielas taupīšana
Paralēli tika apspriests jautājums arī par iespējamām izmaiņām degvielas taupīšanas jomā, kuru kritizēja “Ferrari” boss Luka di Montidzemolo, kurš vēl pirms Bahreinas GP posma noorganizēja atsevišķu tikšanos ar Žanu Todu. Iepriekš Montidzemolo jauno noteikumu sakarā bija nodēvējis pilotus par taksometru vadītājiem, kuriem visu laiku jāseko līdz degvielas patēriņam.
“Šajā pasaulē nav tikai viens viedoklis, kas ir tas pareizākais un vienīgais īstais,” vēlāk žurnālistiem skaidroja Tods. “Es nedomāju, ka Rosbergs vai Hamiltons piekritīs, ka viņi pilotē mašīnas kā taksometra vadītāji. Ja mašīna (dzinējs) ir efektīvs, tad tādas problēmas nerodas. Esmu dzirdējis, ka daži dzinēji ir virs minimālā svara ierobežojuma, kas ir 145 kg. Ja dzinējs ir piecus, desmit vai 15 kg virs svara, tad, protams, tas nebūs efektīvs.
Budžeta griesti atlikti
Attiecībā uz plānoto budžeta ierobežojumu ieviešanu 2015.gadā, Žans Tods atzina, ka šie plāni ir atcelti. Kā izrādās sešas komandas (Red Bull, Ferrari, Mercedes, Williams, McLaren un Lotus) vēstulē FIA paudušas savu viedokli, ka šādi plāni nav reāli, jo nav iespējams objektīvi kontrolēt ierobežojumu ievērošanu. Tā vietā komandas piedāvā turpināt ierobežot izmaksas ar izmaiņām sportiskajos un tehniskajos noteikumos.
“Ja sešas komandas, kas ir Stratēģiskās Grupas sastāvā, kopā ar finansu tiesību pārstāvjiem ir pret budžeta griestiem, tad es nevaru tos ieviest ar varu,” paziņoja Tods. “Es esmu daļēji vīlies pa šādu iznākumu, jo domāju, ka ar konkrētiem soļiem uzraudzības metodoloģijā varētu izveidot budžeta kontroles mehānismu. Tomēr visi apgalvo, ka izmaksas ir jāierobežo, izmantojot noteikumu maiņu sportiskajā un tehniskajā jomā.”
Droši vien izdomās Izveidot izpētēju galus bazūnes formā 😛 Un par kādu motoru efektivitātes celšanu ir runa, ja ir spēkā homologizācija? Tas taču zirgam bija skaidrs, ka pie pilnīgi jauna dzinēja, bija jāatļauj tā pilnveidošana.
BTW kāds nezin, kas isti notiks ar Marussia? Tā it kā internetā ziņo, ka bodīti un visus projektus klapē ciet Vai tad šis F1 projekts tad varētu izdzivot?
Vēl nevar zināt, bet šķiet ka no Fomenko tai Marussiaj jau sen nekāda tolka nebija, jo nekur, nekādos amatos šmais tur nav jau sen. Tik vien laikam ka daļa akciju pieder. Galvenie lokomotīvji tu ir tie Manor benzīngalvas ar Būtu priekšgalā
šķiet ka nekas pārāk dramatisks, un Stefanoviča buy-out plāns arī neejot kā cerēts, redzēs kā tas viss beigsies/turpināsies
http://www.motorsport.com/#!/f1/news/marussia-no-longer-owned-by-russian-supercar-maker/
–>Vermin
Kuru bodīti? Tieši Marussia Motors (vai Cars)? Var kādu info iemest?
Bet drīzāk Caterham iet sūtīgāk nekā bija cerēts. Mērķis bija cīnīties ar vidējo (vājāko no vidējiem) ešelonu. Izskatās ka (diemžēl) Tonijs tomēr metīs mieru Formulai.
Nu kaut vai http://www.delfi.lv/auto/zinas/krievu-superauto-razotajs-marussia-partrauc-savu-darbibu.d?id=44377102
Te arī krievu avots: http://www.gazeta.ru/auto/2014/04/07_a_5983153.shtml