BMW kompānija 2009.gadā atvadījās no Formula 1 čempionātā, tomēr jau 2015.gadā varētu atgriezties dzinēju piegādātāja lomā, uzskata Džankarlo Minardi.

“Jaunākā dzinēju revolūcija Formulā 1 ir pievilinājusi vairākus motoru ražotājus, kas šobrīd nav pārstāvēti čempionātā,” savā mājas lapā raksta “Minardi” komandas dibinātājs. “Bez šaubām vairāki autoražotāji testē jaunās tehnoloģijas motorus, kuri vistiešākajā veidā ir saistītas ar ielas automobiļiem pat, ja šie ražotāji nav pārstāvēti Formula 1 čempionātā. Vācijā baumo, ka BMW direktoru padome ir nospraudusi maija mēnesi, kā termiņu galējā lēmuma pieņemšanai, lai izlemtu par atgriešanos jau 2015.gadā. Šī projekta vadībā ir BMW brenda menedžmenta ditektors Stīvens Althauss. Par BMW konkrēto interesi liecina fakts, ka kompānijas pārstāvji un tehniskie darbinieki apmeklēja pirmssezonas testus un arī pirmās sacīkstes, lai apkopotu svarīgo informāciju.”

Nevar aizmirst, ka jaunā V6 turbodzinēju tehnoloģija lai arī sākotnēji tika kritizēta par mazo jaudu un zemo skaņu, tomēr bija vienīgais Formula 1 tehniskās attīstības ceļš. Kā izrādās, arī “Mercedes-Benz” direktoru padome apsvēra iespēju aiziet, ja netiktu ieviesti V6 motori, kamēr “Renault” šādu ultimātu uzstādīja atklāti. Turklāt bez V6 dzinējiem mēs 2015.gadā F1 neieraudzītu arī “Honda” kompāniju, kura būs “McLaren” partneris. Arī Nikijs Lauda paziņoja, ka paliekot ar morāli novecojušiem V8 motoriem, Formula 1 čempionāts drīz vien tiktu nospiests uz ceļiem, paliktu bez ražotājiem un kļūtu par amatieru sacīkstēm. Ja var ticēt Minardi vārdiem, tad nākamgad ir iespējama vēl viena ražotāja pievienošanās.

“Vācu ražotāja ienākšana Formulā 1 varētu būt kā svaiga gaisa malks Formulai 1 gan no tehniskā, gan no finasiālā viedokļa,” turpināja Minardi. “Tas palīdzētu komandām, kas šobrīd cīnās ar bēdīgo finansu situāciju. Ja BMW iesaistīšanās tiks apstiprināta, tad tas apliecinās jaunā tehnoloģiskā virziena pareizību un apstiprinās, ka Formula 1 ir neapšaubāmi labākā sacīkšu forma pasaulē.”

BMW vēsture Pasaules autosportā sniedzas ļoti tālu, tomēr pirmie nopietnie panākumi sekoja 80to gadu sākumā, kad 1983.gadā Nelsons Pikē ar “Brabham-BMW Turbo” kļuva par čempionu. Tādejādi BMW kļuva par pirmo ražotāju, kas izcīnīja čempiona titulu ar turbodzinēju. Togad BMW izcīnīja četras uzvaras – trīs Pikē un vienu Rikardo Patrēze. Pēdējā ēra Formulā 1 BMW kompānijai sākās 2000.gadā, kad tika aizsākta sadarbība ar “Williams”, bet 2006.gadā tika nopirkta “Sauber” vienība. Neskatoties uz uzvaru 2008.gadā Kanādā (Roberts Kubica), kompānija 2009.gada 29.jūlijā paziņoja par aiziešanu no Formula 1 čempionāta, bet “BMW Sauber F1” komandu atpakaļ savā īpašumā ieguva Peters Zaubers.

1 KOMENTĀRS