“Mercedes” pilotu pārsvars Ķīnā ļoti uzskatāmi bija redzams arī ātrāko apļa laiku tabulā.
Niko Rosbergs uzrādīja sacīkstes ātrāko apli laikā, kad sacīkstes otrajā daļā cīnījās ar Fernando Alonso par otro vietu. Rosbergs par 0,7s pārspēja komandas biedra rezultātu, kurš tobrīd jau piesardzīgi bija ceļā uz uzvaru. Līdz ar to Hamiltonam tikai ātrākā apļa pietrūka, lai izcīnītu otro karjerā ‘Grand Slam’ (uzvara, pole, visi apļi vadībā un ātrākais aplis).
Ķīnas GP ātrākie apļi
V | Pilots | Komanda | Laiks | Atst. | Aplis |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1’40.402 | 39 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’41.196 | 0.794 | 42 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1’41.473 | 1.071 | 39 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 1’42.081 | 1.679 | 48 |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1’42.169 | 1.767 | 37 |
6 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1’42.228 | 1.826 | 32 |
7 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1’42.257 | 1.855 | 42 |
8 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1’42.300 | 1.898 | 34 |
9 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1’42.379 | 1.977 | 34 |
10 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1’42.624 | 2.222 | 33 |
11 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1’42.660 | 2.258 | 52 |
12 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1’42.701 | 2.299 | 33 |
13 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1’42.875 | 2.473 | 50 |
14 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1’42.896 | 2.494 | 34 |
15 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1’43.067 | 2.665 | 34 |
16 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1’43.323 | 2.921 | 48 |
17 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1’43.337 | 2.935 | 33 |
18 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1’43.375 | 2.973 | 30 |
19 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1’43.620 | 3.218 | 30 |
20 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1’44.366 | 3.964 | 4 |
21 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1’44.825 | 4.423 | 36 |
22 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1’58.376 | 17.974 | 2 |
Statistika pēc Ķīnas GP
Hamiltons Ķīnā izcīnīja savu 25to uzvaru karjerā un tādejādi no uzvarētāju pirmā desmitnieka izstūma Huanu Manuelu Fanhio, kā arī šajā rādītājā noķēra savu tautieti Džimu Klarku un savu komandas bosu Nikiju Laudu. Hamiltona 34.pole karjerā tagad dod britam 4.vietu šajā radītājā – priekšā vēl tikai Sebastians Fetels (45), Airtons Senna (65) un Mihaels Šūmahers (68). Paralēli tam visam, Hamiltons kļuva par vienīgo pilotu, kas Ķīnas GP ir izcīnījis trīs uzvaras.
Vienīgais pilots, kas Ķīnā uzvarējis vairāk kā vienu reizi ir Fernando Alonso, kurš triumfēja 2005.gadā (“Renault”) un 2013.gadā (“Ferrari”). Turklāt Alonso pieder ļoti īpatnējs statistika ieraksts no Ķīnas GP – viņš šajā trasē ir nobraucis visus apļus no viesiem 11 GP, kas šeit notikuši. Turklāt svētdienas sacīkstē kļūdas dēļ sacīkste bija tikai 54 nevis 56 apļus gara, lai gan jāatzīmē, ka jebkurā gadījumā Alonso veica arī tos divus apļus, kas netika ieskaitīti.
Džensons Batons ir ticis klasificēts visos 11 Ķīnas GP posmos, tomēr atšķirībā no Alonso viņš nav veicis visus apļus (Alonso 614 apļi, Batonam Ķīnā 612 apļi). 2011.gadā līdzīgi kā šogad Batons finišēja apli aiz līdera.
“Mercedes W05” modelis ir sasniedzis ko tādu, kas nav izdevies pat tādām izcilām F1 mašīnām kā “Ferrari F2004”, “Williams-Renault FW14B” vai “McLaren-Honda MP4-4”
“Mercedes” komandai tā bija 17tā uzvara, kas paceļ to uz 10.vietu komandu uzvaru tabulā, kur jau atrodas BRM vienība. Turklāt “Mercedes” pirmos četrus posmus ir dominējusi tik pārliecinoši, kā iepriekš nav spējusi neviena cita vienība. “Mercedes” kontā ir visi četri pole, četri ātrākie apļi, četras uzvaras un turklāt arī visi apļi vadībā. “Mercedes W05” modelis ir sasniedzis ko tādu, kas nav izdevies pat tādām izcilām F1 mašīnām kā “Ferrari F2004”, “Williams-Renault FW14B” vai “McLaren-Honda MP4-4”. Ķīnā “Mercedes” izcīnīja savu astoto dubultuzvaru un šajā rādītājā tikai “Ferrari”, “McLaren”, “Williams” un “Red Bull” ir vairāk dubultuzvaru. Tā bija trešā “Mercedes” dubultuzvara pēc kārtas un ja izdosies to atkārtot arī Spānijā, tad vienība atkārtos savu 1955.gada panākumu, kad Stirlings Moss, Huans Manuels Fanhio un Pjēro Tarufi izcīnīja četras dubultuzvaras pēc kārtas.
Vēl jāpiebilst, ka neskatoties uz tehnisko noteikumu revolūciju un jaunajiem sarežģītajiem dzinējiem kas ir tikai savas attīstības sākumposmā, Ķīnas GP spēja finišēt 20 no 22 pilotiem, kas ir apbrīnas vērts rādītājs.
Nu ļooti zīmīga bilde! 😀 Niko ar skumju smaidiņu pieķēries pie Luisa kausa… Iedomājieties, kā viņam tagad gribētos, lai viņa komandas biedrs būtu, teiksim Maldonādo. Visus šos gadus nocīnījies ar lēnu mersi un tagad, kad beidzot varētu būt čempions atnāk kaut kāds nēģeris un taisās nocelt viņam titulu. 🙂
Negribētu būt viņa vietā…