Četrkārtējais pasaules čempions Sebastians Fetels svētdienas sacīkstē ignorēja “Red Bull” komandas pavēles.

Sacīkstes gaitā Daniels Rikjardo pietuvojās Fetelam un vācietim tika pavēlēts palaist garām austrālieti, kurš tobrīd bija ātrāks. Tomēr Fetels vispirms vēlējās noskaidrot, kādas riepas ir Rikjardo un viņa sacīkšu inženieris Žiloms Rokvelins paskaidroja, ka abi šobrīd ir ar vidējā sastāva riepām, tomēr Rikjardo ir bijis boksos vēlāk par Fetelu un tādejādi viņa rīcībā ir svaigākas riepas.

“Neveicas viņam!” sekoja sarkastiska Fetela atbilde.

Sākotnējā “Red Bull” stratēģija attiecībā uz trim Fetela boksu apmeklējumiem nestrādāja un abiem komandas biedriem tobrīd bija identiska stratēģija, tomēr Rikjardo bija 3 apļus svaigākas riepas un viņam labāk izdevās tās uzsildīt. Tāpēc Fetels ignorēja komandu un sākotnēji nelaida garām austrālieti, tomēr pirmajā līkumā vairs nespēja noturēt viņu aiz sevis un nolēma neriskēt ar sadursmi, agresīvi aizstāvot savu pozīciju.

Pēc Fetela apdzīšanas Rikjardo līdz finišam spēja no komandas biedra atrauties par 20 sekundēm. Turklāt nevar aizmirst, ka šajā sezonā pirmajos četros posmos Rikjardo arī kvalifikācijā trīs reizes ir bijis pārāks par Fetelu, kurš Ķīnas kvalifikācijā austrālietim zaudēja pussekundi.

“Šķiet, ka viņš no mašīnas spēja izdabūt krietni vairāk par mani,” vēlāk komentēja Fetels. “Sākotnēji es nesapratu, kāpēc man viņš jāzaiž garām, tomēr pēc tam man paskaidroja, ka viņam ir cita stratēģija. Un ja paskatāmies uz rezultātu, tad var redzēt, ka viņš bija krietni ātrāks par mani jebkurā gadījumā.”

“Sebs Formulā 1 ir dominējis pēdējos četrus gadus,” pēc sacīkstes atzina Rikjardo. “Tāpēc ir patīkami parādīt, ka spēju ienākt komandā un uzreiz būt priekšā viņam.”

Foto: Red Bull/Getty

1 KOMENTĀRS

  1. Izskatās, ka mīts par kārtējo Vācijas superpilotu sāk pamazām izplēnēt… (tāpat kā būtu izplēnējis iepriekšējais ar līdzvērtīgu komandas biedru). Kārtējo reizi varam pārliecināties, cik lielu lomu panākumos spēlē tehnika,
    SKY eksperti spriedelēja, ka Rikardo visu laiku ir braucis ar tādām formulām, kurām ir mazāks piespiedējspēks, tāpēc ir pieradis un pašlaik jūtas labāk par Sebu, kurš pēdējās sezonas ir ticis lutināts ar Ņūvija meistardarbiem. Izklausās loģiski, lai gan 4-kārtējam pasaules čempionam jau tā kā būtu laiks piešauties…

  2. Viss, kas ir redzams pašlaik ir tas, ka Sebam sacīkšu režimā ir problēmas ar temperatūras režima uzturēšanu medium sastāva riepām. Tā bija gan Bahreinā gan Ķīnā.. Ar Soft viņam problēmu nav, tādas drīzāk ir Rikjardo. Tātad, kaut kas viņu settingos ir atšķirīgs, un ne par labu Sebam.. Par cik sacīkšu lielākā daļa noritēja ar Medium, tas atspoguļojas arī rezultātos. Gan jau risinājums tiks atrasts. Par kvalifikācijā vispār nav nozīmes spriedelēt, 3 no 4 ir noritējušaas ar slapjuma pieskaņu, kur ir ļoti daudz gadījuma rakstura elementu. Tā ka es neieteiktu steigties ar secinājumiem un cerībām , ka pirksta izbaudīšnai ir pienākušas beigas 😛 Tās baumas var būt nedaudz priekšlaicīgas 😀

    • Galvenās Fetela problēmas ir mašīnas aizmugures stabilitātes trūkums, jo īpaši tas izpaužas bremzēšanas laikā, kas attiecīgi neļauj Fetelam ar pārliecību ieiet līkumā un stabili iegriezt aizmuguri. Tā viņš bija pieradis darīt pēdējos gados, kad pilnvērtīgi izmantoja izplūdes gāzu un difuzora mijiedarbību, kas nodrošināja aizmugurējo piespiedējspēku. Šeit nu ir tā atšķirība no Rikjardo, kuram tāda ‘pieraduma’ vai vajadzības nav un nav arī minstināšanās pirms līkuma un diskomforta.

  3. Protams, vēl pāragri spriest un varbūt Fetels visu vēl tikai rādīs, bet sāk izskatīties, ka Fetels ar saviem pagājušā gada izgājieniem attiecībā pret Vēberu sev pats būs iešāvis kājā – kā rezultātā Vēbers ir prom un Fetels viņa vietā ir dabūjis sev komandas biedru, kurš ir ātrāks par pašu! Re kā tomēr dzīvē gadās – karma!

    • šitik aukstam domas lidojumam mans pleba prātiņš nespēj izsekot – “..ar saviem pagājušā gada izgājieniem attiecībā pret Vēberu sev pats būs iešāvis kājā..”

      drīkst palūkt paskaidrot smalkāk, soli-pa-solim, t.s. debug režīmā?

  4. saciixti neredzeeju- ripinaaju olas. 🙂 no taa ko netaa var lasiit saprotu ka Fetels bijis ieveerojami leenaaks par Rikardo. dazhaadi viedoklji kaapeec tas taa. citi saka ka vinjsh viduveejs pilots bez Njuuvija supermashiinas. citi runaa ka jaunie noteikumi ir pilniigi un galiigi nepiemeeroti vinja braukshanas stilam.

    lai tur vai kaa. 4kaarteejs chempions vinjsh uz grida ir vieniigais. un ja vinjsh ir viduveejiiba, tad kas ir paareejie? 🙂 Hamiltons, uzvaras chempionaataa gadiijumaa, buus sakraajis tikai pusi no Sebinaatora iespeetaa. taa ka vinjam ir pietiekami liels handikaps kaadu sezonu vai divas atslaabt. pielaagot savu braukshanu vai maishiinu. vai pat komandu nomainiit pie galeejaas nepiecieshamiibas. un uzvaras buus atkal. par to shaubu ne mazaako.

  5. Ir sezonas sākums. Katras komandas rīcībā ir divas mašīnas. Ļoti iespējams, komandas nevēlas palaist garām iespēju katrās sacīkstēs izmēģināt divus labākos regulējumu variantus. Tie, protams, ir nedaudz atšķirīgi. Divu dažādu pilotu, divu nedaudz atšķirīgu regulējumu un virknes neparedzamu apstākļu mijiedarbībā tad arī rodas rezultāti, kas daļā līdzjutēju rada pārsteigumu, vai prieku, vai neizpratni.
    Uztveriet šo komentāru arī kā atbildi dažiem sazvērestības teoriju piekritējiem attiecībā uz līdzīgu situāciju sarkanajā komandā. Arī tur gan jau ka abu pilotu sacīkšu inženieri eksperimentē. Un dara to cerībā, ka tiešu viņu variants izrādīsies tas atbilstošākais konkrētajai trasei, pilotam, apstākļiem.
    Bet nez kādēļ tiek kultivēts uzskats, ka Santander banka Alonso it kā esot sarūpējusi dārgāku/labāku formulu…
    Tad jau sanāk, ka limonādes fabrika dārgāku/labāku braucamo sagādājusi jaunajam austrālietim?

  6. Bet par to neklausīšanu pavēlei – viņš taču ir 4kārtējs PČ! Iedomājieties sevi viņa vietā. Vai kaut vai situāciju savā darba vietā, kur jūs esat vidējā ranga boss ar lielu pieredzi un ietekmi, bet jūsu lielais boss kādā jaukā darba dienas rītā jums piezvana un nostāda fakta priekšā, ka, lūk, šo prestižo klientu ir jāatdod tam jauniņajam zaļknābim, kas te sāka strādāt tikai vakar…

    • Normālos apstākļos Tavs vidējā ranga boss varētu meklēt citu darba vietu pie šāda “razklada” ar visu savu pieredzi un ietekmi… Man škiet, ka biki ir atšķirība vai tu strādā komandā vai ravē dārzu viens pats…:)

      • Protams. Un tur jau ir tā dilemma šajā sportā. No vienas puses – komandas (lielās naudas) intereses, no otras – katra pilota (sportiskās) intereses…

  7. Psiholoģiskais trieciens te varēja būt pats galvenais – vispirms jau nav viegli pēc 4 gadiem aptvert, ka formula “ne vella neiet” un pašam jāpiepalīdz komandai atrast “ejošu” regulējumu.. Un tad vēl komplektā komandas jaunpienācējs spēj “iebliezt” grīdā ātrāk kā titulētais un pieredzējušais komandas biedrs.. Kurš gan tādā situācijā nebūtu apjucis?

    • Ja parokās atmiņā, tad kaut kas līdzīgs jau ir bijis. Pāris gadus atpakaļ bija situācija, kad Massam bija problēmas ar cieto riepu uzsildīšanu, un bija ļoti smaga atpalikšana no Alonso. Cik atceros, tad problēmas tika atrisinātas nevis iebliežot Massam ar koku pa galvu, lai noņemtu psiholoģiska raksturs problēmas, 😛 bet gan ar kaut kādu dubulto apvalku uz diskiem, kas palīdzējas uzturēt riepas kondīcijā ::D

  8. nopietni f1 eksperti un līdzjutēji fetelu par labu pilotu neuzskata…un ne bez pamata. katru gadu veic komandu vadītāju un pilotu aptauju un savos 4 titulos ko ir izcīnijis fetels tikai vienreiz vai 2 reiz pasi bosi vinu atzina par labaako un citas reizees alonso… piloti paši jau ntos gadus par labako atzīst alonso. Tā ārī ir kautkāda mēraukla.

      • Nevis fantāzijai, bet konkrētajam kontekstam, kas tajā konkrētajā brīdī bija nepārprotams. Vislabāk jau šo būtu bijis tulkot ar latvisko “dažam labam neveicas” 🙂 Tad nu attiecini uz ko gribi, kā saka 🙂

      • Jo dziļāk mežā, jo resnāki partizāņi 😛 Tough luck lietojums nebūt nenozīmē tikai un vienīgi piedāvājuma noraidījumu, kaut arī ir iespējams tāds variants. Tikpat labi tas var būt arī sava stāvokļa novērtējums, piemēram, tā Tu vari teikt par sevi otrā rītā, pēc tam kad esi iepriekšējā vakarā izņēmis kādu pudeli viskija :). Jā, tulkojums ‘neveicas’ ir derīgs bet nebūt nav viennozīmīgi kam īsti. Sarunas par to, cik kuram īsti ir paredzēti pitstopi, jau bija pēc tam, tā ka tas nederēs kā konteksts 😛 Savukārt Fetela rīcība , bija – ne palaist a la Massa, ne arī aizstāvēt pozīciju. Tā ka arī šeit nav sarunas fona(nevis konteksta) 🙂 Konteksts būtu, ja būtu bijis teiksim trešais vārdiņs, piemēram ‘assh.le) 😛

      • Piefantazēt var priekšā He’ve vai arī I’ve, vai arī beigās for him un tikpat labi for me :), Tā, ka veiksmīgas fantāzijas 😛

      • Tu nevicini savu diplomu, bet tad parādi savas spējas, kas pierāditu, ka diplomam ir kaut kāda vērte 😛
        Tātad situācija: Mēs ar Tevi esam labi čomaki. es iepriekšējā vakarā esmu kārtīgi paņēmis uz krūts, un no rīta man ir pohas. Un tad mēs no rīta satiekamies un Tu man pajautā, kā man iet, uz ko mana atbilde ir ‘Oh,. tough luck’
        Tātad Tu lūdzu zinātniski pamatoti pierādi, ka, vai nu es neesmu angļu valodu pareizi lietojis, vai ka Tev ir kāds pamats domāt, ka es esmu teicis, ka nevis man ir čābīgi ar dūšu, betTev 😛

    • Acīmredzot tomēr neesi pietiekami dziļi šo priekšmetu apguvis :D. Lai Tev būtu skaidrs – es neapstrīdu, Tava tulkojums neiespējamību, tieši otrādi piekrītu, ka to tā var tulkot. Bet domstarpības ir par to , ka tā nav viemnnoziiga idioma, kas tiek lietota tā un tikai tā. Ja netici, pastudē šo jautājumu dziļāk. Un tāda iespēja tiek apskatīta tieši tāpēc, ka Fetelam angļu valoda nav dzimtā valoda, kā arī man nav zināms ka Fetela kungs būtu specializējies angļu valodas, ļoti smalku detaļu studēšanā :P. Jo es pat pieļaiuju, ka pēc kāda no novirzieniem, tas var tikt aplūkots arī kā viennozīmīga idioma.