Pēdējā Grand Prix nedēļas nogalē Ķīnā “Ferrari” komanda vismaz Fernando Alonso izpildījumā spēra platu soli uz priekšu un faktiski apdzina “Red Bull” cīņā par otrās ātrākās komandas godu.
Optimizē metodiku
“Ferrari” mājas lapā tik ziņots, ka komandas prezidents Luka di Montidzemolo reizē ar Stefano Domenikalli aiziešanu ir burtiski uzstājis uz komandas progresu un visiem darbiniekiem pieprasījis pielikt papildus pūles. Papildus tiekot veiktas straujas izmaiņas ‘Gestione Sportiva‘ darba metodikā, lai optimizētu tehnisko jauninājumu nonākšanu inženieru rokās un mazinātu birokrātijas ietekmi. Arī komandas piegādātājiem ir lūgts samazināt jauno detaļu metienu, lai samazinātu gaidīšanas laiku uz katru komponentu.
Jau Ķīnā mēs varējām redzēt nopietnus tehniskos jauninājumus “Ferrari” izpildījumā, lai gan to pirmssākumi meklējami vēl Domenikalli ēras laikā un jāpiekrīt Fernando Alonso, ka komandas progress līdz pat jūnijam vēl būs jau aizgājušā bosa Stefano Domenikalli darba augļi. Ne velti savu pirmo goda pjedestālu sezonā Alonso Ķīnā veltīja savam bijušajam bosam.
“Ferrari” izmanto “Lotus” izgurdojumu
Viens no redzamākajiem jauninājumiem Ķīnā bija dobās priekšējo riteņu rumbas, kas patiesībā nav nekas jauns, jo līdzīgu risinājumu jau pērn izmēģināja “Red Bull” un “Williams” komandas, kuras šogad no tā atteikušās. Nevar aizmirst, ka šogad FIA ieviesa krietni stingrākus riteņu uzgriežņu kontroles noteikumus, lai izslēgtu riteņu atdalīšanos pēc uzgriežņu nokrišanas. Tieši tas neļāva “Red Bull” un “Williams” turpināt izmantot dobās priekšējo riteņu rumbas risinājumu bez nopietniem uzlabojumiem to dizainā.
“Ferrari” tostarp sāka no nulles un jau ar jaunajiem riteņu uzgriežņu noteikumiem padomā. Pēc neoficiālas informācijas šis risinājums esot nācis no “Lotus” komandas, kad starpsezonā Maranello vienība nolīga bijušo Enstonas speciālistu Dirku de Bīru. Pavisam drīz šo risinājumu mēs varētu ieraudzīt arī “Lotus” izpildījumā.
Gaisa plūsmu uz mašīnas aizmuguri
Šis risinājums izmanto gaisa plūsmu no bremžu sistēmas gaisa savācēja priekšējo riteņu iekšpusē. Gaisa savācējs līdz ar to ir kļuvis pamanāmi lielāks un ‘lieko’ gaisa plūsmu tas novada caur rotējošo dobo riteņa rumbu, ziņo “The F1 Times” un “F1 Technical” portāli.
Bez šī aerodinamiskā papildus efekta gaisa plūsma, kas nāk no priekšējā antispārna sānu daļas un apliec priekšējo riteni un tālāk nonāk dzesēšanas atverē sānu pontonā (1). Tā ir visai būtiska gaisa plūsmas izniekošana.
Ar dobās riteņu rumbas risinājumu tiek panākts, ka gaisa plūsma no bremžu sistēmas gaisa savācēja caur rumbu izplūst riteņa ārpusē un sastopas ar gaisa plūsmu no priekšējā antispārna sānu daļas (2). Tas liek gaisa plūsmai nedaudz mainīt trajektoriju un apliekt dzesēšanas sistēmas atveri sānu pontonā, nonākot mašīnas sānos un tālāk mašīnas aizmugurē, kur pastirpina difuzora darbību un līdz ar to arī aizmugurējo piespiedējspēka līmeni.
Un cerēsim ka tā agresīvija atmaksāsies:) Ceram un ticam. Forszaaa Ferrari:)
Luka di Montidzemolo cenšās noķert vilcienu kas vien tālumā vel ir redzams. Visi šie meiģinājumi glābt šo sezonu beiksies ar pamatīgu izgāšano. Nav jau pirmie kas meiģinājuši ar agrsīvu vai revolcinārām metodēm panākt konkurentus un ko ar tas ir beidzies mēs visi zinam.