Žans Ēriks Verņē ir atzinis, ka drošības joslu trūkums Žila Vilnēva vārdā nosauktajā trasē Monreālā ir īpašība, kas padara to tik pievilcīgu no pilotu viedokļa.
“Šis posms ir uz mana personīgā goda pjedestāla no visiem sezonas Grad Prix posmiem,” paziņoja Verņē pirms Kanādas GP izcīņas, kas notiks šīs nedēļas nogalē. “Citi apgalvo, ka trase ir bīstama un iespējasm tieši tas arī ir gavelnais iemesls, kāpēc tā mani uzrunā. Manuprāt trases, kur drošības barjeras ir simtiem metru tālu prom, ir visai garlaicīgas. Izbraucot līkumu ar maksimālo ātrumu, kā uz naža asmens ar sienām abās pusēs, – tas nodrošina pavisam citas izjūtas nekā braukšana ar pilnu ātrumu vietās, kur redzi simts metrus platas drošības joslas visos virzienos.”
Viena no slavenākajām Monreālas trases vietām ir tā saucamā ‘Čempionu siena’ – barjera pie pēdējā ‘S’ veida līkuma trasē starta finiša taisnes sākumā.
“Pēdējais līkums pirms taisnes ir ļoti labs piemērs tam, par ko es stāstu,” turpināja francūzis. “Tas ir lielisks līkums, tur jābrauc ātri un agresīvi jālec pāri trases apmelēm un tas ļoti atgādina kartinga laikus – jāmētā mašīna uz sāniem ļoti lielā ātrumā. Izbraukt šo līkumu perfekti – tā ir liela māksla.”
Jāatgādina, ka Kanādas GP, kur “Pirelli” līdzīgi kā Monako ir atveduši divus mīkstākos iespējamos riepu sastāvus, sāksies ar piektdienas treniņiem 17:00 un 21:00 pēc Latvijas laika. Sestdien trešie treniņi sāksies 17:00 un kvalifikācija 20:00, bet sacīkste notiks svētdienas vakarā 21:00. Visu sesiju tiešraides būs redzamas “Viasat Sport Baltic” kanālā ar komentāriem latviešu valodā.
Jā, Monreāla tiešām ir viena no nedaudzajām F1 trasēm, kur vairāk vai mazāk viss izskatās tāpat, kā pirms lielās ‘drošības paranojas’ ēras.
Tajā pašā laikā nevaru iebraukt, kāpēc mūsdienu piloti regulāri sajūsminās par Spa, Moncu, Suzuku vai Monreālu. Kas tas ir – izmisīgs mēģinājums līdzjutējiem iestāstīt, ka nav jau viņi nemaz tādi memmesdēliņi uz aizgājušo gadu skarbo veču fona? Gribētos gan redzēt reakciju, ja notiktu kāds smagāks negadījums. Gan jau visi sāktu spiegt kā meitenes un momentā pieprasītu attiecīgo trasi no kalendāra izslēgt.
droshiibas paranoja? nu nez vai Sennas naave bija paranoja. tas bij’ reaals fakts. un fakts ir arii taads ka peec vinja naaves, paldies Dievam, neviens vairs nav miris F1 trasees.
un nav jau visi modernie Tilkadromi nemaz tik garlaiciigi. Texasas trase ir super un ar laiku kljuus legjendaara. tas ka tev skataams autosports ir tikai biistams autosports- ir tevis pasha psihiska novirze.
“Skatāms autosports ir tikai bīstams autosports”. Vienkārši un ģeniāli! Tev, Āri, reizēm izdodas formulēt reālas pērles! Šo derētu izdrukāt, ierāmēt un likt pie sienas 😀
nekaa smiekliiga vai peerliiga es tajaa neredzu. tas ir sick ja tev patiik veerot citus cilveekus naaves briesmaas.
Patīk man šī doma… Tagad, kad vairumā trašu salieti asfalti “pa labi, pa kreisi” un kļūdas maksā labi ja lieku sekundi, tad ik pa laikam atgriezties tur, kur kļūda maksā ja ne izstāšanos, tad vismaz sabojātas riepas/antispārnu vai arī balstiekārtu, ir gluži kā iečāpot paradīzē..
Un ar tām “tērauda olām” tik traki F1 nav (kaut klasiskas lietus sacīkstes vairs nav iespējamas – kamēr nevar braukt ar pārejas tipa lietus riepām, SC malā nebrauc).. Tajā pašā Kanādā nemaz tik nesen Kubica “aizlidoja” pa gaisu, un tad startēja visi (laikam) šī brīža labākie…
Protams, Kubicas avārija Kanādā droši var pretendēt uz šī gadsimta iespaidīgākās statusu 1.formulā, un par laimi toreiz viss beidzās bez nopietnām sekām. Paveicās. Bet, kas paradoksāli – visi kārtējo reizi sāka diskutēt par mūsdienu F1 šasiju stiprību un uzticamību. Daudzi spečuki apgalvoja, ka vēl 80-tajos gados līdzīgā situācijā pilots viennozīmīgi būtu pagalam. Taču, ja Kubica būtu nopietni cietis, visi pārmestos uz bīstamās trases gānīšanu un visdrīzāk Monreāla kalendārā vairs nebūtu.