Vasaras brīvdienu šobrīd skaļākais notikums Formula 1 pasaulē ir Monca leģendārā līkuma ‘Parabolica‘ pārbūve. “Autosprint” ir publicējis foto, kur redzams, ka ‘Parabolica’ ārējā malā tiek asfaltēta drošības josla, kas pirms tam bija grantēta, bet trases malā bija izveidots mākslīgais zāliens, kas sodīja pilotus par nepareizu trajektoriju vai ātruma izvēli. Šobrīd pacēlies sašutuma vilnis par to, kādēļ Formulā 1 tiek noņemti pēdējie izaicinājumi, kas pilotiem ir palikuši. “Tagad ‘Parabolica’ kļuvis par vēl vienu leģendāru līkumu, kas zaudējis savu izaicinājumu,” savā tvitera kontā raksta Karuns Čandoks. Savukār Žeroms D’Ambrosio piekrīt, ka ‘Parabolica’ nekad vairs nebūs tāds kā iepriekš. Tiek ziņots, ka drošības izmaiņas trasē pieprasījusi FIA un pagaidām tikai pirmā daļa no plašās drošības joslas tiek asfaltēta. Otra versija liecina, ka tādejādi Moncas trases gatavojas Superbike čempionāta atgriešanai 2015.gadā – motošosejai nepieciešanas nedaudz citas drošības prasības.

Fernando Alonso ir nācies pārtraukt savas vasaras brīvdienas, lai noliegtu baumas par viņa iespējamo nākotni citā komandā. Spānis, kurš Itālijā piedalās riteņbraukšanas tūrē, noliedza informāciju, ka plāno pāriet uz “McLaren” komandu vai pieprasījis no “Ferrari” vienības 35 miljonus Eiro gadā. Savā tvitera kontā Alons raksta, ka ‘nepatiesība nekļūst par īstenību, pat, ja to pārpublicē tūkstošiem reižu’.

Tostarp baumas parādās arī par “Honda” gaidāmo atgriešanos Formulā 2015.gadā. Japāņu kompānija pēc visa spriežot vēlas ienākt ar japāņu pilotu, lai gan pagaidām nav skaidrs, vai doma ir par “McLaren” vienību vai tomēr par kādu zemākā ešelona komandu, kuru arī nākotnē ar saviem dzinējiem plāno apgādāt “Honda”. Šobrīd runa ir par 26 gadus jauno Naoki Jamamoto, kurš ir vadošais pilots “Honda” atbalstītajā “Mugen” komandā, kas piedalās Japānas vadošajās formulu sērijā ‘Super Formula’.

1 KOMENTĀRS

  1. nu tik dramatiski jau nav, kā virsraksts vēstī, bet šcebjonku run-off zonā ‘tikai’ aizstāj ar asfaltu.. Kā Eau Rouge neizskatās, kā sendienās, tā arī Mondzai pienākuši ‘modernizācijas’ laiki.. Skumji, bet kā jau daiņoja latvju revolūcionārais dzejdaris – ‘Pastāvēs, kas pārmainīsies’.. 🙁

  2. Piekrītu – drošības joslas noasfaltēšana Parabolica līkumā neko būtisku 1.formulas dzīvē nemainīs. Kaut kā pārredzamā pagātnē neatminos tur nopietnus incidentus. Reāla bīstamība drīzāk ir izejā no Parabolica, kur var labā ātrumā nošķilties gan ārējā, gan iekšējā apmalē, kā arī garajā starta-finiša taisnē, kad, kārtīgi ieskrējušies, daudzi mēģina veikt apdzīšanas.

  3. Njā laiki mainās, vēl labi atceros Imolas trasi, kas laikam pēc visiem šodienas drošības noteikumiem FIA zēniem vispār liktu matiem sacelties stāvus… No vienas puses saprotami, jo cilvēka veselība un dzīvība ir pāri visam, no otras – piloti saņem milijonus, taču darbs kļūst tik pat bīstams kā biroja darbiniekam, kam pa retam jānomaina printera kārtridžs… Kā jau Montoija teica – šova vairs nav… un lielas avārijas ir daļa no tā.

    Alonso izdarītu lielu muļķību nomainot komandu, jo ja ne tehniskā, tad mentalitātes ziņā pilnīgi noteikti piemērotāku blici neatrast.

    Nezinu par jaunajiem japāņiem, taču ļoti gribētu redzēt Kobajaši vismaz sezonu konkurētspējīgā komandā – es domāju, ka dažiem acis atvērtos. Neesmu pārliecināts vai viņš būtu tuvu top3 taču top6 pilots gan varētu būt.