Kimi Raikonens, kurš Spa trasē guvis četras uzvaras, Beļģijas GP izcīnīja ceturto vietu, kas ir labākais viņa panākums šajā sezonā. Vēl piecus apļus pirms finiša viņš atradās trešajā vietā, kad Raikonenu apdzina Valteri Botass. Raikonens šādu progresu bija panācis, izmantojot agresīvu divu boksu apmeklējumu stratēģiju – pirmais boksu apmeklējums sekoja jau astotajā aplī reizē ar Niko Rosbergu, kuram tobrīd tika mainīts priekšējais antispārns. Tas ļāva Raikonenam atgriezties brīvā trasē un braukt ar maksimālo ātrumu, tomēr agresīvā stratēģija padarīja viņu ‘ievainojamu’ sacīkstes izskaņā, kad riepas bija nodilušas un viņu noķēra Botass, kuram bija krietni konservatīvāka divu boksu apmeklējumu stratēģija un svaigākas riepas pēdējos apļos.

Finišā abus “Williams” pilotus šķīra 45 sekundes un Valteri Botass izcīnīja savu kārtējo goda pjedestālu šajā sezonā, tomēr Felipe Masa paskaidroja, ka viņa sacīksti ir izbojājusi “Mercedes” pilotu sadursme otrajā aplī. Pēc sacīkstes izrādījās, ka Masas formulas grīdā ir iesprūdis riepu gumijas gabals no Hamiltona formulas: “Tas padarīja manu mašīnu ļoti lēnu un es zaudēju aptuveni divas sekundes aplī.” Arī pēc pirmā boksu apmeklējuma situācija nemainījās, jo komanda nepamanīja problēmas iemeslu. Tikai otrajā boksu apmeklējumā komanda pamanīja un likvidēja problēmu: “Pēc tam es biju trīs sekundes aplī ātrāks un gandrīz pats ātrākais sacīkstē, taču tobrīd ko pasākt bija jau par vēlu.” Arī Robs Smedlijs atzina, ka šī problēma esot maksājumi aptuveni 40 sekundes un pilnībā izjaukusi Masas stratēģiju.

Kevins Magnusens pēc Beļģijas GP finiša ir saņēmis 20 sekunžu sodu un galējā klasifikācijā tagad atkritis uz 12.pozīciju. Tiesenši nolēma, ka “posmā starp ceturto (Radillion) un piekto (Les Combes) līkumiem Magnusens ir izspiedis no trases Fernando Alonso, kad tas atradās jau blakus Magnusenam”. Turklāt Magnusenam piešķirti divi soda punkti un kopā tagad dānim ir 4 soda punkti – visvairāk no visiem. Pats Magnusens sodam nepiekrīt, uzsverot, ka viņa aizstāvēšanās taktika bija agresīva, tomēr nepārkāpa noteikumus. Izmaiņas Beļģijas GP rezultātu sarakstos nozīmē, ka uz sesto vietu paceļas Džensons Batons, aiz kura ierindojas Alonso, Serhio Peress, Daņila Kvjats un Niko Hilkenbergs.

Beļģijas GP rezultāti pēc Magnusena soda

V # Pilots Mašīna Apļi Laiks/Līdz 1. Atst. Iemesls
1 3 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 44 1hr 24m 36.556s
2 6 Nico Rosberg Mercedes 44 3.383 3.383
3 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 44 28.032 24.649
4 7 Kimi Raikkonen Ferrari 44 36.815 8.783
5 1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 44 52.196 15.381
6 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 44 54.580 2.384
7 14 Fernando Alonso Ferrari 44 61.162 6.582
8 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 44 64.293 3.131
9 26 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 44 65.347 1.054
10 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 44 65.697 0.350
11 25 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 44 71.920 6.223
12 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 44 74.262 2.342
13 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 44 75.975 1.713
14 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 44 82.447 6.472
15 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 44 90.825 8.378
16 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 43 1 aplis 1 aplis
17 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 43 1 aplis 0.666
18 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 39 5 apļi 4 laps
Netika klasificēti
44 Lewis Hamilton Mercedes 38 6 apļi 1 aplis Bojājums
8 Romain Grosjean Lotus-Renault 33 11 apļi 5 apļi Bojājums
13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1 43 apļi 32 apļi Izplūdes sistēma
45 Andre Lotterer Caterham-Renault 1 43 apļi 0.913 Dzinējs

1 KOMENTĀRS

  1. Trāpīga Žila Verna atbilde uz interesantu – nestandarta jautājumu –

    Вопрос (Александр Буслаев, Новополоцк, Беларусь): При борьбе с пилотами Ф1 вы действуете одинаково со всеми или есть кто-то, с кем надо быть аккуратнее?

    Жан-Эрик Вернь: Да, очевидно, такие пилоты есть. Я не назову вам имен, но здесь есть несколько парней, у которых мозг никак не соединен с остальной нервной системой. С ними вы намного более осторожны. Я бы не сказал, что их много, но они есть.