FIA ir paziņojusi komandām, ka aizliegums palīdzēt pilotiem pilotēšanā attieksies ne tikai uz radio sarunām, ber arī uz informāciju, kas tiek demonstrēta uz info-dēļa no komandtiltiņa.
Lai arī noteikumos FIA aprobežojās ar viena teikuma pievienošanu par to, ka pilotam nedrīkst asistēt mašīnas pilotēšanā, vēlāk no federācijas puses sekoja sīkāks skaidrojums par to, ko tieši drīkst un nedrīkst darīt komandas savstarpējā komunikācijā ar pilotu. Pirmdien tika izplatītas noteikumu izmaiņu paplašinātā versija, kur minētas visas jomas, kurās pilotam pilotēšanas laikā jātiek galā patstāvīgi. Tostarp tika precizēts, ka informācijas nodošanai nedrīkst izmantot arī info-dēļus.
Tomēr vielaicīgi FIA ir devusi laiku līdz Japānas GP pierast pie jaunajiem noteikumiem un pilotiem labāk iejusties jaunajā situācijā, kad viņiem vairs netiks sniegta informācija par riepu spiedienu, bremžu nodilumu, sajūga un pārnesumu stāvokli utt. Jau Singapūras posmā ir plānota komandu un FIA tikšanās, kur vienības varēs iesniegt savus jautājumus un precizējumus attiecībā uz jaunajiem noteikumiem.
“Jaunā direktīva nav īpaši skaidra un gandrīz noteikti tur būs pārpratumi un skandāli,” paziņoja “Mercedes” boss Toto Volfs. “Tāpēc nepieciešams sīkāks skaidrojums, lai mēs saprastu, cik lielu daļa no sacīkšu procedūras ietekmēs jaunie noteikumi. Jo īpaši tas attiecas uz laiku pirms sacīkstes starta.”
pirms radiosaziņas ar pilotu, “progresīvākā komunikācija” bija INFO dēlis! Tad, ko, tagad tiek sperts PLATS solis atmuguriski?
kas tālāk; sacīkšu vidū pilotam būs jāveic obligātie pietupieni, lai uzlabotu šovu?
Komanda ziņo cilvēkiem tribīnēs — tie savukkārt vicina Noteiktas krāsas–izskata karogus, plāksnītes (whatever) — aizliegums apiets, right!!??
Būtībā tā ir, ja ir radiosakari, tad dēlis zaudē praktisko jēgu. To visu var pateikt pa radio,…….līdz brīdim kad radio nojūk. Tā kā vai FIA nepārsteidzas pavisam aizliedzot dēli. Radiosakariem sabojājoties pilots paliek absolūti bez jebkādas informācijas. Slikti.
Nepaliek.. Uz stūres ir visādi puļķīši un loriņi, kuriem ir noteikta nozīme kā ierobežoti komunicēt.
Nepaliks. Viņiem uz stūres ekrāns, pieejams 2 izmēros, lielais un mazais, lielais laikam 7, mazais 3.5 collu. Svara taupīšanas dēļ lielākā daļa lietoja mazo, tagad var pāriet uz lielo un visu to ”aizloegto” infu no pitwalla uz stūri pārraidīt. Vai pilotam pietiks laika to visu lasīt, tas cits jautjums.
Kaut kā rakstā neredzu, kas tieši tiek aizliegts ar info dēli. Pilnībā un galīgi aizliegts?