Luiss Hamiltons svētdien Singapūrā kļuva par kārtējā F1 posma uzvarētāju, kamēr otrs “Mercedes” pilots Niko Rosbergs tehnisku problēmu dēļ aizvadīja ļoti smagas sacīkstes, kas viņam noslēdzās ar izstāšanos. Rezultātā Hamiltons viena posma laikā ne vien sadeldējis 22 punktu deficītu, bet pat kļuvis par F1 čempionāta līderi.

Rosbergam bija jāstartē no otrās vietas, tomēr viņš nespēja izkustēties no vietas, kad sportisti devās iesildīšanās aplī. Vācietis sacīksti Singapūrā sāka no boksiem, tomēr augstāk par otrā desmitnieka beigu daļu tā arī netika. Parādījās dažādas tehniskas problēmas un pirmā boksu apmeklējuma laikā Rosberga auto atteica darboties, kas nozīmēja izstāšanos un palikšanu bez punktiem.

Hamiltons tikmēr pārliecinoši saglabāja pirmo pozīciju startā un veiksmīgi to noturēja sacīkstes lielāko daļu, pārsvarā atrodoties drošā atstatumā no visiem sekotājiem. Neiztraucēja arī drošības auto periods, pēc Adriana Zutila un Serhio Peresa nelielas sadursmes, kad trases darbiniekiem bija jāsavāc abu radītās atlūzas.

Tiesa, kad sacensības tuvojās noslēgumam, kļuva skaidrs, ka Hamiltona aizmugurējās riepas nespēs izturēt slodzi. Tobrīd viņš bija atrāvies vairāk par 25 sekundēm no Sebastjana Fetela, kā rezultātā pēc trešā boksu apmeklējuma vadība tika zaudēta. Tomēr viena apļa laikā Hamiltons Fetelu panāca un samērā viegli arī apdzina, izcīnot pārliecinošu uzvaru.

“Red Bull” komanda nodrošināja pārējās divas vietas uz goda pjedestāla. Fetels finišēja otrais, bet trešajā vietā šoreiz Daniels Rikjardo, kurš pozīciju komandas biedram pazaudēja jau startā.

Pirms drošības mašīnas došanās trasē līdz otrajai vietai bija ticis Fernando Alonso, tomēr pēc pitstopa atkrita uz ceturto vietu un “Ferrari” komanda palika bez pjedestāla.

Hamiltonam šī bija 29. uzvara karjerā un tagad viņš ieņem pirmo vietu šīs sezonas kopvērtējumā. Rosbergs pašlaik ir 3 punktus aiz viņa.

Sezona turpināsies 5. oktobrī, kad sacensības risināsies Suzukas trasē, Japānā.

Singapūras “Grand Prix” rezultāti:

Vieta Pilots Komanda Apļi Rezultāts
1. Lewis Hamilton Mercedes 60 2:00:04.795
2. Sebastian Vettel Red Bull/Renault 60 +13.534
3. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 60 +14.273
4. Fernando Alonso Ferrari 60 +15.389
5. Felipe Massa Williams/Mercedes 60 +42.161
6. Jean-Éric Vergne Toro Rosso/Renault 60 +56.801
7. Sergio Pérez Force India/Mercedes 60 +59.038
8. Kimi Räikkönen Ferrari 60 +1:00.641
9. Nico Hülkenberg Force India/Mercedes 60 +1:01.661
10. Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 60 +1:02.230
11. Valtteri Bottas Williams/Mercedes 60 +1:05.065
12. Pastor Maldonado Lotus/Renault 60 +1:06.915
13. Romain Grosjean Lotus/Renault 60 +1:08.029
14. Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 60 +1:12.008
15. Marcus Ericsson Caterham/Renault 60 +1:34.188
16. Jules Bianchi Marussia/Ferrari 60 +1:34.543
17. Max Chilton Marussia/Ferrari 59 +1 aplis
Jenson Button McLaren/Mercedes 52 Izstājās
Adrian Sutil Sauber/Ferrari 40 Izstājās
Esteban Gutiérrez Sauber/Ferrari 17 Izstājās
Nico Rosberg Mercedes 13 Izstājās
Kamui Kobayashi Caterham/Renault 0 Nestartēja


F1 čempionāta kopvērtējums:

Vieta Pilots Punkti
1 Lewis Hamilton 241
2 Nico Rosberg 238
3 Daniel Ricciardo 181
4 Fernando Alonso 133
5 Sebastian Vettel 124
6 Valtteri Bottas 122
7 Jenson Button 72
8 Nico Hülkenberg 72
9 Felipe Massa 65
10 Sergio Pérez 45
11 Kimi Räikkönen 45
12 Kevin Magnussen 39
13 Jean-Éric Vergne 19
14 Romain Grosjean 8
15 Daniil Kvyat 8
16 Jules Bianchi 2
17 Adrian Sutil 0
18 Marcus Ericsson 0
19 Pastor Maldonado 0
20 Esteban Gutiérrez 0
21 Max Chilton 0
22 Kamui Kobayashi 0
Vieta Komanda Punkti
1 Mercedes 479
2 Red Bull/Renault 305
3 Williams/Mercedes 187
4 Ferrari 178
5 Force India/Mercedes 117
6 McLaren/Mercedes 111
7 Toro Rosso/Renault 27
8 Lotus/Renault 8
9 Marussia/Ferrari 2
10 Sauber/Ferrari 0
11 Caterham/Renault 0

1 KOMENTĀRS

  1. Drusku interesanta tā Ros-būū-rga problēma. Nekā dīvaina vakar, bet šodien pēkšņi – elektronika! Un nevis limitētajos aitemos, bet stūrē, ko var mainīt n-tās reizes sacīkstē ne tik sezonā vien! Ja nekādas šaizes nebūtu, tad pēc šīs gonkas ROS, pieņemsim finišējot 2trais tik un tā būtu kādus 20 p vadībā un atlikušajos posmos ja viss iet normāli tas radikāli nemainītos. Turpretī tagad piecus posmus pirms beigām čempionāts sākas no nulles – no jauna!!!

      • Ostinas trase ir viena no forshaakajaam traseem. to atziist gan pashi piloti, gan skatiitaaji. tas ka tavai ovaalgalvai nepatiik Hermans Tilke, ir pashas novecojushaas galvas probleema. stagnaats tu!

        un apcelt Urlistaanas GP pirms veel tas ir noticis, vispaar ir LOL.

    • Nu kas ir tas ir: Singapūra neizceļās ar lielām iespējām apdzīt, bet Indy šāda tipa trasēs pat pamanās “3 in a row” ieiet līkumā… un neviens bortā nepaliek. (nu ne vienmēr gan 🙂 Bet neesu mērījis platumu, tikai izbraucis F1 2011-2013… ja Codemasters (geima ražotāji) ir pareizi visu piemērījuši, tad vietas tur nav ne vella.

    • Brandls iekš SKY translācijas arī bīdīja teorijas, kā tas ROS pitstops izpaudīsies (tipa, ka pie apstāšanās kārs noslāps, tad, kamēr būs pacelts tiks piestartēts (ar ganģeni 1. robā esošu), un tādu ar rotējošiem riteņiem tad laidīs pakaļgalu zemē.. uz tādiem ekscesiem neizgāja merši, acīmredzamu iemeslu dēļ – ja tas nav ‘unsafe release of car’, tad kas vēl ir..

      meršu antifaniem, methinks, tas uz-stūres ekrāniņš ar 3-staru zvaigzni kā bootloader image (kuru parādīja oficiālā f1 telvīzija tiešraidē) gan tagad būs gards kumoss..