Luiss Hamiltons svētdien Singapūrā kļuva par kārtējā F1 posma uzvarētāju, kamēr otrs “Mercedes” pilots Niko Rosbergs tehnisku problēmu dēļ aizvadīja ļoti smagas sacīkstes, kas viņam noslēdzās ar izstāšanos. Rezultātā Hamiltons viena posma laikā ne vien sadeldējis 22 punktu deficītu, bet pat kļuvis par F1 čempionāta līderi.
Rosbergam bija jāstartē no otrās vietas, tomēr viņš nespēja izkustēties no vietas, kad sportisti devās iesildīšanās aplī. Vācietis sacīksti Singapūrā sāka no boksiem, tomēr augstāk par otrā desmitnieka beigu daļu tā arī netika. Parādījās dažādas tehniskas problēmas un pirmā boksu apmeklējuma laikā Rosberga auto atteica darboties, kas nozīmēja izstāšanos un palikšanu bez punktiem.
Hamiltons tikmēr pārliecinoši saglabāja pirmo pozīciju startā un veiksmīgi to noturēja sacīkstes lielāko daļu, pārsvarā atrodoties drošā atstatumā no visiem sekotājiem. Neiztraucēja arī drošības auto periods, pēc Adriana Zutila un Serhio Peresa nelielas sadursmes, kad trases darbiniekiem bija jāsavāc abu radītās atlūzas.
Tiesa, kad sacensības tuvojās noslēgumam, kļuva skaidrs, ka Hamiltona aizmugurējās riepas nespēs izturēt slodzi. Tobrīd viņš bija atrāvies vairāk par 25 sekundēm no Sebastjana Fetela, kā rezultātā pēc trešā boksu apmeklējuma vadība tika zaudēta. Tomēr viena apļa laikā Hamiltons Fetelu panāca un samērā viegli arī apdzina, izcīnot pārliecinošu uzvaru.
“Red Bull” komanda nodrošināja pārējās divas vietas uz goda pjedestāla. Fetels finišēja otrais, bet trešajā vietā šoreiz Daniels Rikjardo, kurš pozīciju komandas biedram pazaudēja jau startā.
Pirms drošības mašīnas došanās trasē līdz otrajai vietai bija ticis Fernando Alonso, tomēr pēc pitstopa atkrita uz ceturto vietu un “Ferrari” komanda palika bez pjedestāla.
Hamiltonam šī bija 29. uzvara karjerā un tagad viņš ieņem pirmo vietu šīs sezonas kopvērtējumā. Rosbergs pašlaik ir 3 punktus aiz viņa.
Sezona turpināsies 5. oktobrī, kad sacensības risināsies Suzukas trasē, Japānā.
Singapūras “Grand Prix” rezultāti:
Vieta | Pilots | Komanda | Apļi | Rezultāts |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 60 | 2:00:04.795 |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 60 | +13.534 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 60 | +14.273 |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | 60 | +15.389 |
5. | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 60 | +42.161 |
6. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso/Renault | 60 | +56.801 |
7. | Sergio Pérez | Force India/Mercedes | 60 | +59.038 |
8. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 60 | +1:00.641 |
9. | Nico Hülkenberg | Force India/Mercedes | 60 | +1:01.661 |
10. | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 60 | +1:02.230 |
11. | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 60 | +1:05.065 |
12. | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 60 | +1:06.915 |
13. | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 60 | +1:08.029 |
14. | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 60 | +1:12.008 |
15. | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 60 | +1:34.188 |
16. | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 60 | +1:34.543 |
17. | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 59 | +1 aplis |
– | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 52 | Izstājās |
– | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 40 | Izstājās |
– | Esteban Gutiérrez | Sauber/Ferrari | 17 | Izstājās |
– | Nico Rosberg | Mercedes | 13 | Izstājās |
– | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 0 | Nestartēja |
F1 čempionāta kopvērtējums:
|
|
Drusku interesanta tā Ros-būū-rga problēma. Nekā dīvaina vakar, bet šodien pēkšņi – elektronika! Un nevis limitētajos aitemos, bet stūrē, ko var mainīt n-tās reizes sacīkstē ne tik sezonā vien! Ja nekādas šaizes nebūtu, tad pēc šīs gonkas ROS, pieņemsim finišējot 2trais tik un tā būtu kādus 20 p vadībā un atlikušajos posmos ja viss iet normāli tas radikāli nemainītos. Turpretī tagad piecus posmus pirms beigām čempionāts sākas no nulles – no jauna!!!
nu laikam jau gluži stūrē vien tā bēda nebija
Beidzot bij patikami redzet ka ari kat kas Rosbergam notiek..
Vienigi zinot Hamja si gada karmu domaju ka nakamaja posma kaut kas nojuks un atkal
bus jadelde lielais deficits…
Žēl Rosberga.
Bet prieks, ka RB abiem pilotiem, beidzot, izvēlējās vienādu stratēģiju, parādot kurš ir ātrākais ne tikai kvaļos bet arī sacīkstes garumā. Safety car gan sadeldēja visu Seba pārsvaru, bet tāpat noturējās priekšā.
Nekas tur tāds īpašas Ros vainas izstāšanās nebija, kautkas elektronikā, a moš vēl kautkur. Tas tak ir motorsports. Pat ideāliem vāģiem kaukas var notikt. Arī Mercedesi ir pakļauti tai pašai problēmu kaudzei.
Nu gandrīs izskatījās, ka iekš Parc Ferme, kāds ar elektrošoku pastrādājis 🙂 Jā konkrēta ķibele, tad parasti vienā konkrētā vietā, bet te gandrīz visa elektronika izskatījās izšūta .
F1 hibrīdkārā paglabājamais pats var nostrādāt kā nevājš elektrošokeris..
F1 hibrīdkārā paglabājamais ‘elektrības daudzums’ pats var nostrādāt kā nevājš elektrošokeris..
Tad jau iznāk, ka tādam verķim tuvoties var tikai puscentimetru biezā gumijas tērpā, ja negribi par ogli pārvērsties 🙂
nezinu par gumijas tērpiem, bet tādi pamatīgi cimdi ir manīti gan..
Tracina šitās ielu trases. Tāds borings. Maz apdzīšanu, cīņu utt…
Ar to jau nebeigsies. Uz sezonas beigām mums vēl priekšā ir lērums citu ļoti daudzsološu kartinga trašu – Krievijā, ASV, Emirātos…
Ostinas trase ir viena no forshaakajaam traseem. to atziist gan pashi piloti, gan skatiitaaji. tas ka tavai ovaalgalvai nepatiik Hermans Tilke, ir pashas novecojushaas galvas probleema. stagnaats tu!
un apcelt Urlistaanas GP pirms veel tas ir noticis, vispaar ir LOL.
Nu kas ir tas ir: Singapūra neizceļās ar lielām iespējām apdzīt, bet Indy šāda tipa trasēs pat pamanās “3 in a row” ieiet līkumā… un neviens bortā nepaliek. (nu ne vienmēr gan 🙂 Bet neesu mērījis platumu, tikai izbraucis F1 2011-2013… ja Codemasters (geima ražotāji) ir pareizi visu piemērījuši, tad vietas tur nav ne vella.
Nejauši dzirdēju latviešu komentētājus. Visvairāk patika tā frāze:”Novēlam veiksmi Rosbergam nomainīt stūri pitstopā”.
Brandls iekš SKY translācijas arī bīdīja teorijas, kā tas ROS pitstops izpaudīsies (tipa, ka pie apstāšanās kārs noslāps, tad, kamēr būs pacelts tiks piestartēts (ar ganģeni 1. robā esošu), un tādu ar rotējošiem riteņiem tad laidīs pakaļgalu zemē.. uz tādiem ekscesiem neizgāja merši, acīmredzamu iemeslu dēļ – ja tas nav ‘unsafe release of car’, tad kas vēl ir..
meršu antifaniem, methinks, tas uz-stūres ekrāniņš ar 3-staru zvaigzni kā bootloader image (kuru parādīja oficiālā f1 telvīzija tiešraidē) gan tagad būs gards kumoss..
nu ko. tagad Laimes maate nosveera veiksmes kausus liidzsvaraa. gan HAM, gan ROS ir vienaads neveiksmju skaits un gandriiz vienaads punktu skaits.
peedeejos posmos chalji pleesiisies ne pa knapu.