Luisam Hamiltonam izcīnot uzvaru un Niko Rosbergam finišējot otrajā vietā, viņu pārstāvētā “Mercedes” komanda Krievijas “Grand Prix” izcīņā jaunajā Soču trasē priekšlaicīgi nodrošinājusi 2014. gada F-1 Konstruktoru kausu.

Dramatiskākais sacensību moments notika pirmajos līkumos pēc starta, kad Rosbergs centās apdzīt “pole position” īpašnieku Hamiltonu, tomēr pirms līkuma sabloķēja riteņus un turpinājumā nācās noīsināt līkumu. Lai gan šķita, ka Rosbergs tiks cauri vien ar pozīcijas atdošanu savam komandas biedram, vācietis jau pirmā apļa beigās devās pitstopā, jo pēc riteņu sabloķēšana un iegūtais nodilums formulai radās pārāk lielas vibrācijas.

Rosbergam tas bija vienīgais pitstops visā sacīkstē un arī pārējie līderi riepas nomainīja tikai vienreiz. Tomēr Hamiltonam tas pavēra brīvu ceļu pretī uzvari.

“Williams” komandas pilots Valterī Botass sākotnēji neļāva Hamiltonam tālu atrauties, taču līderu plānotie pitstopi 27. un 28. aplī daudz ko mainīja. Kamēr Hamiltons saglabāja pirmo pozīciju arī pēc riepu nomaiņas, Botass zaudēja laiku aiz Sebasjana Fetela, kurš savu pitstopu veica vēlāk un uz kādu laiku bija nokļuvis otrajā vietā.

Kad 31. aplī arī Fetels devās pēc jaunām riepām, Botass jau bija tālu aiz Hamiltonam, turklāt pa to laiku viņu bija noķēris Rosbergs, kuram padevās slikts sacīkšu sākums, taču gluži labs turpinājums. Rosbergs ātri tika Botasam garām un izcīnīja otro vietu, tā arī otro reizi neiebraucot pitstopā, atstājot Botasu trešajā vietā. Soms pirmo reizi karjerā uzrādījis sacensību ātrāko apli.

“Mercedes” šī bija jau devītā dubultuzvara 2014. gadā un rezultātā priekšlaicīgi nodrošināta uzvara komandu ieskaitē.

Aiz pjedestāla Krievijas posmā palika “McLaren” komandas braucēji Džensons Batons un Kevins Magnusens.

Mājinieks Daņils Kvjats startēja no piektās pozīcijas, tomēr sacīkstē nebija ne tuvu tik ātrs un vienu pēc otras zaudēja pozīcijas, vēlāk izkrītot arī no cīņas par punktiem.

Līdz sezonas beigām vēl trīs posmi, bet nākamais no tiem pēc trim nedēļām – 2. novembrī Teksasā, ASV.

Krievijas “Grand Prix” rezultāti:

Vieta Pilots Komanda Rezultāts Pitstopi
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:31:50.744 1
2 Nico Rosberg Mercedes +13.6 1
3 Valtteri Bottas Williams +17.3 1
4 Jenson Button McLaren +30.1 1
5 Kevin Magnussen McLaren +53.4 1
6 Fernando Alonso Ferrari +59.8 1
7 Daniel Ricciardo Red Bull +61.5 1
8 Sebastian Vettel Red Bull +65.8 1
9 Kimi Raikkonen Ferrari +1:18.3 1
10 Sergio Perez Force India +1:19.3 1
11 Felipe Massa Williams +1:20.1 2
12 Nico Hulkenberg Force India +1:20.5 1
13 Jean-Eric Vergne Toro Rosso +1:36.4 1
14 Daniil Kvyat Toro Rosso +1 aplis 2
15 Esteban Gutierrez Sauber +1 aplis 1
16 Adrian Sutil Sauber +1 aplis 1
17 Romain Grosjean Lotus +1 aplis 1
18 Pastor Maldonado Lotus +1 aplis 1
19 Marcus Ericsson Caterham +2 apļi 2
Kamui Kobayashi Caterham Izstājās 1
Max Chilton Marussia Izstājās 2

F-1 kopvērtējums:

Vieta Pilots Punkti
1 Lewis Hamilton 291
2 Nico Rosberg 274
3 Daniel Ricciardo 199
4 Valtteri Bottas 145
5 Sebastian Vettel 143
6 Fernando Alonso 141
7 Jenson Button 94
8 Nico Hülkenberg 76
9 Felipe Massa 71
10 Kevin Magnussen 49
11 Sergio Pérez 47
12 Kimi Räikkönen 47
13 Jean-Éric Vergne 21
14 Romain Grosjean 8
15 Daniil Kvyat 8
16 Jules Bianchi 2
17 Adrian Sutil 0
18 Marcus Ericsson 0
19 Pastor Maldonado 0
20 Esteban Gutiérrez 0
21 Max Chilton 0
22 Kamui Kobayashi 0
Vieta Konstruktors Punkti
1 Mercedes 565
2 Red Bull/Renault 342
3 Williams/Mercedes 216
4 Ferrari 188
5 McLaren/Mercedes 143
6 Force India/Mercedes 123
7 Toro Rosso/Renault 29
8 Lotus/Renault 8
9 Marussia/Ferrari 2
10 Sauber/Ferrari 0
11 Caterham/Renault 0

1 KOMENTĀRS

  1. cerams ka F1 beidzot ieviesis noteikumus, ja tu nogriez likumu tu dabun lielaku sodu nevis tu paatrinies un pec tam palaid kadu grama, jo rosbergs jau monza ta izdarija un seit ari…vis sky blava par to cik labi rosbergs nobrauca, nezinu man jau liekas ka vinam kartejo reizi noveicas soreiz ar to ka riepas speja tik ilgi izturet, ka rezultata vins iegaja pitos un parejo gonku vienakrsi brauca, vinam nebija nevienas izstas cinas

  2. Šāds scenārijs, kad pirmajā Krievzemes Grand Prix izcīņā uz goda pjedestāla uzvarētāja pakāpiena ar tekstu “Всем привет!” kāpj vienīgais melnādainais proletariāta pārstāvis, bet balvu pasniedz pats genseks, būtu jaudīgs propagandas lozungs pirms gadiem 30, taču tagad tas labākajā gadījumā nosmaržoja pēc plikas izrādīšanās 😀
    Par sacīksti īpaši nav ko teikt – kārtējā visai garlaicīgā Mercedes izņirgāšanās par pārējiem.

  3. Rosbergs teica, ka viņš varēja braukt tālāk, bet tāda bija komandas taktika. Ne jau dēļ tās sabremzēšanās viņš iebrauca pitos.

    Bet tikai nesaprotu. Kas varēja tādu taktiku izgudrot, ka iebrauc pirmajā aplī un tāpat zināms, ka pēc 5 apļiem jau būsi trafikā un Hamiltons tikai atrausies.

    Par Massas taktiku vispār nav jēga runāt……..

  4. A man tā trase tīri labi patīk, it sevišķi tas viens supergarais līkums, kas atsit Longbīčas S/F līkumu. Nu tikai tas, ka trase ir Urlistānā un bija ieradies arī pats CARS, ar kuru gan top 3 bez sajūsmas sasveicinājās, a no Hamja nevarēja saprast uzšaus vai sveicinās… 🙂

  5. Hm, Einār, interesanta taktika, iebraukt pirmajā aplī boxos, lai izstātos no cīņas par uzvaru. Domāju, ka izmisīgā bremzēšana tomēr noteica šo taktiku. Tūlīt pēc notikušā, vinš pa radio sūdzējās par vibrāciju. Ja tas nav tā, tad jāsāk domāt, ka viņš vai viņa sacīkšu inženieris vai nu īsti nedraudzējas ar veselo saprātu, vai apzināti negrib izcīnīt čempiona titulu. Citādi to nenosauksi.

    • Nu bet pats Rosbergs uz podiuma teica, ka nebija jābrauc obligāti boksos, bet esot bijusi tāda taktika. Tā taktika nekādi nevarēja strādāt. Toties f1.com pēc gonkas intervijā ir teicis par tām vibrācijām.
      Bet nu ar tām riepām vēl pirmspēdējā aplī uzsita ātrāko apli, ko pēc tam pēdējā uzlaboja Botass.

  6. nu rosbergam nereali noveicas ka riepas notureja,

    bet sodien radas interesanta doma par Alonso, vins nbc teica ka nakama gada formula netiks darbinata ar mercedes dzineju un kad visi sapratis gajienu kad to redzes, jo vins mil ferrari 🙂

    moch vins taisas iet uz f1usa komadu jo tie tak nakamgad brauks ar ferari motoru?