Ar Mercedes braucēja Niko Rosberga uzvaru noslēgusies sezonas priekšpēdējā sacīkste Interlagosas trasē. Tas ļāvis vācietim kopvērtējumā pietuvoties savam komandas biedram Luisam Hamiltonam. Lai gan Hamiltons joprojām ir izteikts favorīts cīņā par titulu, tomēr Rosbergs ir vien 17 punktu attālumā, turklāt Abū Dabī punkti tiek piešķirti dubultā.

Dubultie_punkti_vestureLai gan ir ļoti maz scenāriju, pie kuriem Rosbergs kļūtu par čempionu pēc esošās sistēmas, bet nekļūtu, ja Abū Dabī braucējiem tiktu piešķirti tikpat punkti, cik pārējos posmos, tomēr 1982. gada pasaules čempiona Kekes Rosberga dēlam ir iespēja pievienot savu vārdu šim sarakstam. Interesanti, ka dubultie punkti pēdējo reizi būtu mainījuši čempionāta likteni vien pirms diviem gadiem – tad par čempionu Fetela vietā kļūtu Alonso.

Rosbergs Brazīlijā aizvadīja perfektu nedēļas nogali – vācietis bija ātrākais visās treniņu sesijās, katrā no trim kvalifikācijas kārtām, kā arī sacīkstē, izcīnot 8. uzvaru karjerā. Rosbergs sacīkstes laikā atguva vadību pār savu komandas biedru Hamiltonu cīņā par vairāk vadībā pavadītiem apļiem (482 pret 455). Tikmēr Force India braucējs Niko Hilkenbergs kļuva par jau desmito braucēju šosezon, kas pavadījis vismaz vienu apli sacīkšu vadībā, neraugoties uz to, ka 86,8% apļu šosezon priekšgalā pavadījusi kāda no Mercedes mašīnām.

Vacijas_150_uzvarasNiko Rosbergs palīdzēja Vācijai izcīnīt 150. uzvaru vēsturē. Nenoliedzami, lielāko daļu no šīm uzvarām izcīnījuši Mihaels Šūmahers un Sebastians Fetels, tomēr pirmās uzvaras gūtas jau vairāk kā pusgadsimtu senā pagātnē. Vienīgā valsts, kuras braucējiem izdevies uzvarēt biežāk ir Lielbritānija. Britu braucēji tikuši kronēti par uzvarētājiem 236 reizes. Tomēr arī briti šai sacīkstē sasniedza ievērojamu atzīmi – Luisa Hamiltona 2. vieta kļuva par 600. reizi, kad britu braucējs izcīna vietu labāko trijniekā.

Tikmēr Rosberga pārstāvētā Mercedes komanda kļuva par pirmo komandu F1 vēsturē, kurai izdevies izcīnīt 11 dubultuzvaras vienas sezonas laikā. Lai gan mūsdienās sacīkšu skaits ir audzis, tomēr tas nemazina rekorda nozīmīgumu. Turklāt Mercedes komandai ir izdevies noķert Red Bull, izcīnīto dubultuzvaru skaita ziņā. Abām komandām tas izdevies 16 reizes. Pie vairāk dubultuzvarām tikušas vien Ferrari (81), McLaren (47) un Williams (33).

Vācu komanda šogad izcīnījusi jau 15 uzvaras, atkārtojot McLaren 1988. gada un Ferrari 2002. un 2004. gada sasniegumu. Abū Dabī posmā Mercedes vienībai ir lieliskas iespējas kļūt par pirmo komandu vēsturē, kas vienas sezonas laikā izcīna 16 uzvaras. Mercedes Brazīlijā laboja vēl kādu rekordu – komanda šosezon izcīnījusi jau 651 punktu. Līdz šim rekords piederēja Red Bull, kas guva par punktu mazāk 2011. gadā.

Protams, rekorda sasniegšanu stimulējusi punktu sistēmas maiņa pirms 2010. gada sezonas. Ja joprojām spēkā būtu iepriekšējā sistēma, kad par uzvaru piešķīra 10 punktus, bet 2. vietu astoņus, tad Hamiltons būtu tikai 1 punktu priekšā Rosbergam, savukārt, izmantojot sistēmu, kas eksistēja līdz 2002. gadam, kad uzvarētājam piešķīra 10 punktus, bet otrajā vietā finišējušajam sešus, Hamiltona pārsvars būtu 13 punkti, kas nozīmētu, ka bez dubultajiem punktiem pēdējā posmā, Hamiltons jau būtu čempions.

Neraugoties uz Niko Rosberga uzvaru, izteikts čempiona titula favorīts joprojām ir britu braucējs Luiss Hamiltons. Svētdienas sacīkstē viņam izdevās uzrādīt sacīkšu ātrāko apli, tādejādi pirmo reizi karjerā nodrošinot sev DHL ātrāko apļu balvu. Tā tika ieviesta 2007. gadā, un līdz šim balvu trīs reizes ir ieguvis Sebastians Fetels, divreiz tas ir izdevies Kimi Raikonenam , bet pa vienai reizei balvai aizceļojusi pie Fernando Alonso un Marka Vēbera. Turklāt šis bija 20. ātrākais aplis Hamiltona karjerā, kas ļāvis viņam šai rādītājā apsteigt savu bērnības dienu elku Airtonu Sennu.

Aizvaditie_GPKimi Raikonenam šī sezona nav izdevusies kā cerēta, tomēr aizvadītajā nedēļas nogalē Raikonens apsteidza bijušo Ferrari braucēju Gerhardu Bergeru aizvadīto sacīkšu skaita ziņā, tādejādi ielaužoties 10 pieredzējušāko F1 braucēju vidū, neraugoties uz to, ka pēc 2009. gada sezonas uz diviem gadiem pameta F1.

Pēc bremžu problēmām sacīkste priekšlaicīgi beidzās Danielam Rikjardo, kas nozīmē, ka pārtrūkusi viņa 15 secīgu finišu punktos sērija. Neraugoties uz to, Rikjardo vēl pirms došanās uz pēdējo posmu ir garantējis sev 3. vietu kopvērtējumā, kas nozīmē, ka pirmoreiz kopš 2008. gada Sebastians Fetels nedosies uz FIA Gala ceremoniju. Abu pārstāvētā Red Bull komanda nodrošinājusi 2. vietu komandu vērtējumā, kas pēc pirmssezonas testiem izskatījās diezgan neiespējami.

Kvalifikācijā neveiksmi piedzīvoja Serhio Peress, kuram neizdevās tikt uz 2. kārtu. Meksikānis nebija izkritis 1. kārtā pēdējas 50 sacīkstes, kas bija garākā sērija starp aktīvajiem braucējiem.

Peresa pirmā komanda Sauber tā arī nav tikusi uzvarām (2008. gada Kanādas GP Roberts Kubica uzvarēja BMW sastāvā). Šai rādītājā Sauber noķērusi Arrows komandu, kura bez uzvarām aizvadīja 291 sacīksti. Vienīgā komanda, kas aizvadīja vairāk posmu bez uzvarām ir Minardi (340 sacīkstes). Sauber finansiālo problēmu dēļ Minardi rekords var arī netikt labots.

Diezgan kuriozu atgadījumu šai nedēļas nogalē piedzīvoja Felipe Masa, kurš sacīkstes laikā devās nevis savas komandas Williams boksos, bet gan pie McLaren mehāniķiem, kas gaidīja Kevinu Magnusenu. Masa nav pirmais, kam gadījies šāds misēklis. Luiss Hamiltons 2013. gadā Malaizijā, aizvadot 2. sacīksti Mercedes rindās, devās savas iepriekšējās komandas McLaren boksos, Džensons Batons 2011. gada Ķīnas GP laikā devās pie Red Bull mehāniķiem, kurus 2009. gada Abū Dabī GP laikā apciemoja arī toreizējais Toro Rosso braucējs Haime Algersuari.

Ja pamanījāt kādu interesantu faktu, kas šeit būtu palaists garām, padalieties ar to komentāros!